Store grey markeder for Rolex er faldende
#1
En Rolex insider har fortalt at der er bygget en stor ny urværksfabrik så en del flere sports Rolex, eller proff. stål moddeler, som Rolex helst vil kalde dem, vil blive produceret. Ikke mange flere men en del.

Den anden ting er at nu har Rolex lavet et team, der køber Rolex ure hos de store Grey markeder og de undersøger så serienummeret på uret for at finde ud af hvilken AD, som har solgt uret og til hvem. Sker det tit at en AD sælger til en der sælger videre og Rolex mener at AD burde vide det, ryger hans salgsret af Rolexure.

En gut i USA købte 4 efterspurte ure  og solgte dem hurtig videre. Da han var ved at købe en Daytona, havde forhandleren bedt ham om at tage de 4 ure med sig til forhandleren. Da han ikke kunne fremvise én eneste var det slut med at få ure fra den forhandler.

Over et stykke tid , måske 1 år ca, har 50 - 60 forskellige AD i USA, af forskellige grunde, mistet retten til at sælge Rolex.
Svar
#2
Nu skal du ikke tro på alt hvad Marc Goldberg siger

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • keldw
Svar
#3
Noget af det er sandt nok. Især de med at forhandlere i England tilbageholder garantikortet i op til 1 år på sportsmodellerne. Ikke alle modeller vil jeg tro. Det siges at det ikke er Rolex politik men forhandler politik

En gut på Rolex facebook fik bekræftes historien fra Klarlund om at der er teams der opkøber fra store Greymarkeder. Det blev sagt efter at han ventede 6 måneder på en populær model. 

Jeg tror på at der bliver en smule forøgelse af produktionen af sportmodellerne. Det rygte kom allerede frem i januar - februar. Men om det sker så ekstra er klar inden jul ved jeg ikke. Om der kommer en ny urværksfabrik kunne godt tænkes. Til at lave flere værker til alle Rolex modeller.
Svar
#4
Hvis det er Marc Goldberg der har udtalt det, så skal man bestemt tage det med et gran salt da han er noget af en NOOB der flere gange, i diverse forums og videoer, har komplet udstillet sin uvidenhed. Og det er osse lidt et stretch at kalde ham insider. Men fair nok, den slags videoer genererer kliks og trafik og det er godt for forretningen.

Men det har da aldrig været nogen hemmelighed, at langt størstedelen på ventelisterne kun står der for at flippe uret så snart de har hentet det. Både herhjemme og i udlandet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#5
Jeg har det på den måde at Rolex kan gøre 1 af 3 i den situation de selv har sat sig i......

1. Status Quo på situationen:
Lad være med at klynke snot og se sig selv som et offer i den fordelagtige situation de er....
- De har har et super brand der sælger sig selv så lad være med at rende rundt og lege cherif over for hvad folk gør med deres varer efter de er købt og betalt!

2. Udnytte situationen:
Sæt deres entry sport - aka. sub ref. 114060 op til feks. 150k og alle andre andre ref'er tilsvarende i vejret....
De skal nok få solgt lige så mange ure som de få de producerer pt. alligevel og de kan skumme fløden...
Dem som så har fornået at skaffe et hos AD til de 55k i dag må så have lov at tjene de ekstra gryn på den korte bane... 
- Rolex kan jo i princippet være lige glade...

3. Sætte produktionen op med en faktor 5-10 stykker - så højt som overhovedet muligt ud fra kapacitet - og oversvøm markedet så tilpas mange kan brænde nallerne....
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#6
Nu er jeg temmelig liberal, så hælder til option 1. De har selv en begrænset produktion, samtidig med af køber skaren kun er vokset og vokset de senere år hvilket så resulterer i hvad vi oplever nu.

Omvendt kan jeg ikke se hvorfor de ikke bare sætter en standard Sub med dato til 100-120.000kr. De skal nok stadig blive solgt, men en del af spekulanterne vil trods alt blive siet fra (måske). Vi så sidste år da Patek satte Nautilus linjen op med 20%, altså en stigning på knap 40.000 på en 5711, at mange sagde at brugtmarkedet ville kollapse, eller som minimum priserne ville falde. Well, man kan snildt sige at den profeti faldt til jorden.

Option 3 er næsten worst case, både for Rolex og slutforbrugeren. Hvis man kunne gå ind fra gaden og købe en Daytona eller ny Pepsi ville Rolex devaluere sig selv som brand. Og folk kan godt lide at have noget ikke alle andre har, og så ville Rolex hurtigt blive mindre interessant for køberne. Pt køber størstedelen med profit for øje, frem for passion.

Ifht at Klarlund (og/eller andre) siger dit og dat, så skal man huske at der som oftest osse er en bagtanke. Det er jo ikke i deres interesse, at en brugthandler har flere feks keramiske Daytonaer igennem på ét år, end de selv (på papiret) har mulighed for at få hjem.

Det er lidt som service skræmme kampagnerne. Har prøvet at få et ur serviceret ved en dansk AD, for derefter at få en ven gå ind selv samme sted med det nyservicerede ur, der sagde han lige havde købt det brugt, og om de lige ville kigge det igennem. Det nyservicerede ur fik den hårde dom, at den var HELT gal, at det skulle have den store tur og der kom osse en lille formaning om, at det var derfor at man ALTID skulle købe sine ure hos autoriserede forhandlere. LOL. De autoriserede forhandlere, både herhjemme og i udlandet skal huske på talemåden med kasten af sten og bopæl i et glashus. De er ofte MEGET opfindsomme, osse når det kommer til lagerbeholdning og salg af de populære modeller.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#7
Jeg holder selv på option 1!
- Det ender vel med at hvis man endelig en dag vinder i lotto(læs: bliver ringet op og kan afhente en Rollie) så skal man have graveret sit navn ind i alle urets dele for at tage det med ud af døren....   Icon_sign

Jeg er endvidere glad for jeg ikke står i en AD butik og får endeløs røvfuld af kunderne dag ud og dag ind...  Icon_blink

Mht. Patek så tror jeg nu godt de kunne have regnet ud at 20% ikke ville rykke noget der - men 300% ville måske have gjort det? ala det jeg mener i option 2 at Rolex kan prøve...

Vedr. din service oplevelse så grænser det tilfælde i min verden op af(udtryk jeg har brugt herinde før) plattenslageri....
Dette har jeg dog ikke selv oplevet - jeg bruger ikke Klarlund men de AD'ere jeg har kontakt med i DK der føler jeg mig nu ret tryg i den henseende indtil modsat bliver bevist...
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#8
For par måneder siden var jeg forbi Bucherer i Illum og blev skrevet op til et "ønske liste" som det hedder nu om dage.
Under samtalen og når jeg udfyldte disse papirer blev der sagt, at de vil holde øje med mig og se om jeg får solgt uret videre med det samme og, hvis jeg gør det vil jeg blive black listet hos dem som køber, samt det vil hjælpe, hvis jeg købte 2 ure i stedet for kun et, f. eks. et model der ikke er så stor rift om.
Da jeg spurgte, hvordan har de tænkt sig, at holde øje, sagde han, at de har deres metoder.
Desuden blev der nævnt af nogle andre, at nu ryger plastic og hang tags af ved køb.
Det at forhandlere beholder garantikortet er absurd og nærmest ulovligt, vil jeg mene.

Desuden man kan vel godt gøre med sit betalte ur, hvad men vil, vil jeg mene Icon_cool

Ved en anden besøg hos Klarlund faldt jeg i snak ang. Rolex og Tudor og der blev sagt at Tudor udvider produktion sammen med Cartier, som jeg husker det, hvor der vil være flere Tudor ure frem, da nogle af deres modeler også er på venteliste og alt det der.
Svar
#9
Er vi i nærheden af "at være til nar for sine egne penge"?
/
Kristen
[-]
  • cfnissen, Chris, whoa
Svar
#10
I forhold til dansk købelov kan de jo ikke bestemme over en vare jeg gerne vil købe.

De kan jo ikke holde øje med en, men en fin trussel, som i min verden er dårlig købmandskab.

De skal heller ikke pille plast af mit ur...., men det lugter alt sammen af en fremtid, hvor vi går rene AD butikker.
[-]
  • whoa
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)