En lille advarsel
#1
Her er hvorfor det er godt at få sit vintage Rolex sportsur undersøgt

https://rwg.cc/topic/193483-my-last-buil...orer-1016/


Kun værk og skive er fake. En såkaldt Viatnam dial. Glasset er aftermarket, men hvem ville kunne se det hvis de havde uret i hånden. Jeg ved heller ikke om man kan se om skiven er fake. Lænken skulle være ægte og fra omkring 1969. 

Jeg husker tilbage i 1995 - 1997 hvordan i USA at Rolex forhandlerne der ikke ville lade deres kunder beholde urskiven samt hvordan mange Rolex forhandlere ikke ville give service til en del vintage ure.

En gut fra USA spurgte mig om jeg kunne skaffe en helt ny skive til hans Explorer 1016. Han havde samlet delene til hele uret efterhånden. Min Rolexforhandler på det tidspunkt skulle bare have serie nummer i kassen og så kunne en ny skive bestilles. Gutten i USA manglede en skive for at have et helt Rolex 1016 ur.

Nu tænker jeg på at sådan en mand kunne ligeså godt have haft et ETA værk i uret. Jeg troede ikke det var helt muligt at sætte sådan et værk i en original urkasse og original skive. 

Det minder mig og det Daytona vintage, 6263 tror jeg det var, som en gut fra Hong Kong havde sendt til service til mig. Det skulle til fabrikken og det blev så sendt afsted igennem min AD forhandler. 5 uger efter blev jeg ringet op at uret var fake. Skive fake. Kasse fake. Urværk ægte med få uoriginale dele. Lænke ægte.

Så ja. Man skal være vågen. Jeg tror dog ikke at man skal frygte det samme på vintage datejust ure hvis man køber sådan et.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)