Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,335
En AD vil nok sende det til JCL. Du kunne prøve en af de uafhænginge urmagere. Det vil nok være billegere, selvom JCL helt sikerkt vil kunne restaureret, så det er som nyt. Men det vil koste.
•
Svar: 12
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for svar. Jeg vil se hvordan uret går. En AD er det en Autorized Dealer? Forhandler af JCL?
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,335
AD er forkortelse for authorized dealer. Der er 3 stk. I København for JLC: Ole Mathiesen, Hvelplund og Bucherer I Illum. De vil sikkert foreslå at sende det til JCL, og jeg er helt sikker på, at du får et flot ur tilbage. De har en afdeling, der sidder og kærligt restaurer ure, og resultaterne er meget flotte, nærmest som et nyt ur, hvilket I dit tilfælde godt kunne forsvares, da det ser ud til, at uret allerede har fået opfrisket/udskiftet siven.
Hvis du ønsker en mere skånsom behandlig, der bevare mere af det oprindelige ur, skal du nok vælge en local urmager, der renser og smøre, og så måske ikke så meget mere.
•
Svar: 12
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for dit grundige svar. Jeg vil se hvordan det går, forhåbentlig nogenlunde OK. Er der ikke noget med at urmagerne har en "maskine", hvor de kan aflæse hvor præcist uret går. Hilsen Michael
•