Favoritten - del 15 - Oris
#1
Star 
Favoritten - del 15 - Oris

Hvilket ur fra Oris - og kun Oris - er dit absolutte favorit-ur?

Jeg har aldrig haft et Oris, men skulle jeg, ville det være et Aquis Depht Gauge som jeg altid har været vild med. Jeg prøvede det hos en forhandler da det i sin tid blev lanceret og elskede det. De havde i øvrigt også en cool stander, hvori man kunne teste urets dybdemåler Icon_cool

İmage

Hvilket Oris er din favorit?

Tidligere tråde:
Favoritten - del 14 - Panerai
Favoritten - del 13 - A.Lange.Söhne
Favoritten - del 12 - Certina
Favoritten - del 11 - Audemars Piguet
Favoritten - del 10 - Longines
Favoritten - del 9 - (TAG) Heuer
Favoritten - del 8 - Zenith
Favoritten - del 7 - Jaeger LeCoultre
Favoritten - del 6 - Seiko
Favoritten - del 5 - Patek Philippe
Favoritten - del 4 - Rolex
Favoritten - del 3 - Breitling
Favoritten - del 2 - IWC
Favoritten - del 1 - Omega
Svar
#2
Oris Artelier Calibre 113
Power reserve indikator, håndoptrukken, et urværk som passer til kassen (Bill Sanders har helt klart fat i noget der!) og så ugenumre. En for mig ret sjov komplikation, som på mit arbejde tilmed vil være ganske nyttig. Nedluk af produktion er altid i uge ditten datten.
Ret stort med 43 mm, men det passer mig glimrende.
İmage


Bagsiden er også ganske nydelig
İmage
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#3
Jeg syntes Oris big crown propilot world timer teknisk er helt fantastisk. Man skifter tidszoner ved at dreje krænsen, for at skifte en time frem eller tilbage. Det er virkelig fedt lavet.
İmage

Desværre er det over 44mm i diameter og bliver lidt for stort til mig. Så min favorit er et meget mindre ur, nemlig chronoris date. Det er perfekt størrelse, og virkelig en fed vibe.
İmage

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#4
Superflot Oris - jeg havde det også på min Chrono24 overvågningsliste på et tidspunkt :-) Dengang kostede det bare 30-35.000 og det er lidt dyrt et Oris (med al respekt), selvom det er mega fedt og så har det 10 dages gangreserve.

(26-02-2019, 09:51 PM)MichaelA Skrev: Oris Artelier Calibre 113
Power reserve indikator, håndoptrukken, et urværk som passer til kassen (Bill Sanders har helt klart fat i noget der!) og så ugenumre. En for mig ret sjov komplikation, som på mit arbejde tilmed vil være ganske nyttig. Nedluk af produktion er altid i uge ditten datten.
Ret stort med 43 mm, men det passer mig glimrende.
İmage
Svar
#5
Ja, prisen er noget hidsig. Har et par stykker jeg skal have inden jeg begynder at spare sammen til det.
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#6
Min favorit er nok deres altimeter-ur, da jeg går op i bjergbestigning. Dog vil jeg aldrig komme til at eje et, da det vil ligne en tallerken på mit spinkle håndled, men beundre det, kan jeg altid  Icon_blink

İmage

Billede sakset fra nettet
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#7
Synes den her kan noget specielt

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk


Svar
#8
Et mærke jeg har et særligt forhold til fordi et Oris var det første auto ur jeg ejede,
Det var på det gamle forum hvor det dengang ikke var ret udbredt,
Mange mente at de var svære at sælge igen og ville udløse en stor afskrivning.

Jeg holder af mange af deres ure "My Oris" er deres Prodiver date
men denne https://www.chrono24.dk/oris/artelier-wo...773118.htm virker også. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • MichaelA
Svar
#9
Et mærke jeg helt klart tit tænker på og sikke en samling jeg havde en overgang (spørg ikke om jeg savner den) Icon_blink

https://photos.app.goo.gl/Lu3JD3fciWGh8Ruz8
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#10
Oris have made some really good designs,but like many other watches
in their price class,i think you pay a lot for the design,because the calibers
are nothing to shout about.I would like them to develop their own calibers
and become a serious contender.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)