Favoritten - del 6 - Seiko
#1
Star 
Favoritten - del 6 - Seiko

Hvilket ur fra Seiko - og kun Seiko - er dit absolutte favorit-ur?

Den er faktisk lidt svær for mig, da Seiko spænder bredt og som de fleste herinde jo ved, laver nogle afsindig fede ure i den tunge ende udover de mere almindelige prisvenlige. Når det så er sagt, vil min favorit være netop et af de mere prisvenlige - netop mit nuværende Turtle. I min verden siger det noget at man for så få penge, kan få et så lækkert ur. Kvalitetsfornemmelsen er helt i top, prisen i bund og jeg elsker at have det på armen Icon_smil


İmage

Hvilket Seiko er din favorit?

Tidligere tråde:
Favoritten - del 5 - Patek Philippe
Favoritten - del 4 - Rolex
Favoritten - del 3 - Breitling
Favoritten - del 2 - IWC
Favoritten - del 1 - Omega
Svar
#2
Uha iha.

Den er svær

Da jeg startede med at hygge med ure for ca 10 år siden havde jeg ikke meget fidus til Seiko.

Det var jo sådan en slags ur, som man købte hos Kvickly, i en smykkebutik eller på Gran Canaria i en brandert.

Meget har ændret sig.

Jeg vil nok sige at det er mit absolute favorit urmærke. 

De laver høj value for money i ALLE prisgrupper. 

Jeg har tre ure fra Seiko og de er alle fantastiske  Icon_hjerte

İmage

İmage

İmage
Mvh Kim 
[-]
  • Reno
Svar
#3
Avantismo, du har da modded Turtle, såå fantastisk var den alligevel ikke Icon_sign

Jeg er selv indehaver af en Turtle, det var først nr.2 jeg fik tilsendt, hvor kl.12 index var nogenlunde centreret, standard gummiremmen samler “ snuldr” sammen, for ikke at nævne den metal keeper. Urværket “går som vinden blæser” og det er en del i dag Icon_blink. Men tag ikke fejl, den bliver brugt som beater. Og der er det et godt ur. Summa summarum er en glad bruger af Seiko Srp779.
Svar
#4
Hvis Grand Seiko tæller med ville det være denne her i 18 karat guld og 150 stk. lavet:

İmage

Hvis Grand Seiko ikke tæller med er det noget svært, men den kulsorte skive på Seiko SARX 057 er ret flot.

İmage
Svar
#5
Da jeg ser Grand Seiko som et selvstændigt mærke,
Vælger jeg et fra alene Seiko også her er der mange favoritter,
Men der skal vælges en så det bliver denne SBEX001.
https://www.chrono24.dk/seiko/marinemast...882119.htm

Ingen som har fulgt lidt med herinde er i tvivl om mit syn på det mærke,
Jeg har haft fire ure fra dem i dag har jeg et som var/er det som startede rejsen.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
Min Seiko favorit er Alpinist SARB017. Jeg er pjattet med skiven og så gør den sig godt på både rem, strap og lænke.
Eneste anke er som vanligt den medfølgende læderrem. Den er ikke god og så har jeg endda været flink :)
Billede hugget fra nettet.
İmage
[-]
  • millan renatus
Svar
#7
En meget populær model og flot skive
Svar
#8
Hvis Grand Seiko ikke tæller med... Såå er mit favorit Seiko pt. den grønne Marinemaster 300 (SLA17). Kiggede lidt med fingrene på det hos Poul Halse og det er super lækkert - men prisen på 34.000 kr. (så vidt jeg husker) er også en slat
İmage
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • onkeldunkel, Reno
Svar
#9
Grand Seiko is a part of the Seiko corporation,and is a Seiko in anyones book.
The 300M Marinemaster is a superb watch,and can be compared to other divers
costing ten times as much.
But at this moment in time any GS is for me the best value for money
watch in the world today.Seiko make so many great watches that i find
it impossible to pick my favorite.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • millan renatus, Reno
Svar
#10
Jeg har to Seiko-ure, som jeg har brugt jævnligt i de seneste år, nemlig:
MM300, SBDX001
og
SKX007 nu på en fantastisk Z199 lænke.
For ca. en måned siden har jeg fået et
field watch, SNZG13K1, som har vist sig at være et uhyre komfortabelt ur.
Desuden har jeg et Arnie, H558-5009 i super stand, som jeg næsten aldrig går med, men kun glæder mig over.
Endelig et Honda F1, SNA749P1, som også mest er "til pynt". Det har et specielt forhold mellem kasse og rem.
Det er ikke kostbare ure, men ure som giver stor glæde.
Grand Seiko og Credor er naturligvis i en klasse for sig.
Desværre blev Jean Claude Biver ikke spurgt om sin mening om Seiko i det store interview.
Han mente, at det er et problem, at et mærke strækker sig langt.
Og det må man vel sige, at Seiko gør?
Er det et problem?
Seiko vil tilsyneladende til at koncentrere sig mere om de dyrere modeller, altså Grand Seiko, på det amerikanske marked.
Det er vel der, at der er størst potentiale for vækst.
/
Kristen

En favorit? Måske bare en af de billigske Grand Seiko quartz-modeller?
Eller et med håndoptræk?
…. eller Springdrive??
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)