Mit første ur
#1
Hej med jer.
Jeg har besluttet mig for at jeg er kommet til det at jeg skal have et ur i mit liv :). 
Jeg er derfor igang med at undersøge hvad der er spændende, og håber I kan hjælpe mig lidt. Også selvom
mange af urene jeg ser herinde, måske er lidt over mit budget :)

Er kommet frem til at jeg vil have et automatisk ur, og ville foretrække safirglas. Budgettet ligenu
er 2k, da jeg også vil være sikker på at det er noget jeg vil gå med hver dag.

Seiko ser spændende ud, hvor jeg lige overvejer jeg meget Seiko SKX009, eller også et Seiko5 ur.

Begge er automatiske, og ingen af dem har safir glas. Fantastisk. Min tanke om at det skal være safir er, at der bliver tumlet en del med min søn.

Kan I dele lidt viden med mig? Måske et andet mærke jeg skal overveje.

Med venlig hilsen
Rasmus
Svar
#2
Du vil aldrig gå galt med et Seiko som første ur. Evt. se på Seiko Turtle - der er en del til salg på DBA.

Så start du med et Seiko og byg din viden op derfra :-)
[-]
  • p.sebastian
Svar
#3
Uuuhh... Jeg havde sku ikke overvejet at købe noget brugt. God idé, selvom man så sidder med følelsen at det kan gå meget galt :) 
Tak for tippet
Svar
#4
Du kan sagtens købe nyt jo - de findes derude til gode priser. Bare husk at søg godt rundt, da man ofte kan støde på meget gode tilbud på Seiko'er derude.
Svar
#5
Helt klart et Seiko til at starte med, så går man aldrig galt..

via tapatalk
Svar
#6
Se bare det super cool retro Seiko i den anden tråd fra Jocke.
Jocke er lidt en troldmand med et kamera, men man kan godt finde fine, gode, sjove ure efter smag og behag uden at de er utilnærmelige i pris.
Mvh jens
Svar
#7
Hvis du ønsker med automatik og safirglas  og keramiks lynette ville jeg gå efter tyske Marc&Sons med Seiko NH 35 værker i sig. (4R36 med dag, som ligger i Seiko Turtle modellerne). Disse værker kan manuelt optrækkes og sekundviser kan stoppes nemt så man kan indstille tiden meget nøjagtigt.
MSD 045 serien tænker jeg på

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage


Jeg er selv forhandler af disse ure ud over SKX modellerne, og bruger Marc&Sons som altenativer for at få et bedre værk og med safirglas hvis det skulle ønskes.

Urerne er dog ca 500 kr over de 2.000 kr.

Ellers vil jeg sige at de Seiko du kikker på kan, hvis glasset skulle ridses en del, blive poleret. Jeg synes dog at der skal en del til for at ridse glasset en del.
Svar
#8
Jeg ville gå med et af de Seiko du har kig på,
Samme svar vil du får mange andre steder i verden
af personer som ikke skal sælge noget men bare vil have max ur for deres penge.

Glem Max og hans andre sønner.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • whoa
Svar
#9
Jeg vil gerne stemme i mht Seiko Icon_Up

Seikos Hardlex glas syntes jeg ikke bliver særlig nemt ridset (min erfaring). Langt mere modstandsdygtigt end f.eks. Omegas Hesalit.
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#10
Jeg havde hardlex på begge mine MM300
Som fik en masse tæske uden det kunne ses,
Det tåler det mest utrolige og bør ikke være en dealbreaker,
Så skal man heller ikke glemme de fordele der lgger i det materiale.

Det kan give efter for stød inden det evt. Breaker
Safir glas er enten eller.

Man har mulighed for rep. Af skader
Den muligheder giver safir glasset ikke.

Mavefornemmelsen lyver aldrig go with a Seiko. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)