Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Uret jeg ville ønske jeg havde arm til, er et PP 5711. Jeg er med på at det er dybt subjektivt, men for mig er det bare for småt på min arm og ser nærmest lidt fjollet ud.
Hvad med dig? Har du et drømmeur, som aldrig er blevet til noget, fordi det efter din smag, enten er for stort eller for småt på din arm?
•
Svar: 76
Tråde: 9
Modtaget Likes: 28 i 17 svar
Givet Likes: 81
Jeg har et ret lille håndled så jeg foretrækker ure der er 36mm, og jeg skal i hvert flad ikke over 39mm, hvilket begrænser mig ret meget.
Så er det heldigt, at min smag i ure er forholdsvis konservativ, hvilket stemmer fint overens med mindre ure.
Den klassiske Speedmaster ville jeg ønske kunne passe på mit lille håndled. Der er godt nok muligheden for at anskaffe et Speedmaster Reduced - som nok også ender i kassen på et tidspunkt. Et Reduced er bare ikke helt det samme som professionel serien i min optik.
•
Svar: 822
Tråde: 12
Modtaget Likes: 761 i 391 svar
Givet Likes: 3,155
Jeg har kun haft ur-interessen i et par år, så der er jeg slet ikke nået til endnu.
Men jo, Nautilus ser lidt spøjs ud på det håndled.
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Jeg mangler (heldigvis) enhver form for situationsfornemmelse ned hensyn til, hvad der passer på mit ret smalle håndled, så jeg har gået med et Pam 111, 45 mm, i ti år, selvom det så ud, som om jeg havde en dåse tun spændt på håndleddet.
Jeg har måske fået lidt mere realitetssans, for jeg er blevet klar over, at et IWC Big Pilot nok er lidt i overkanten, selvom jeg synes, at det er et fedt ur. Det ville nok stadig ikke hindre mig i at gå med det, hvis jeg bare blev for forelsket i det. Så nej, min manglende dømmekraft vil nok gøre, at jeg ikke kommer i det dilemma
Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
Jeg har et ur der fitter denne katagori perfekt.
Glashütte Orginal Seventies Chronograph (blå skive)
Jeg var længe overbevist om at dette skulle være mit næste ur, jeg skulle baaare lige se det med fingerne før jeg slog til. ;)
En ting var tykkelsen, som jeg syntes var en kende for højt, men den ting der virkelig skuffede var farven på skiven. Den var nemlig en hel anden farve end i deres marketing materiale. I materialet var den nemlig magen til farven på deres normale seventies model (uden chrono).
Åbenbart kan man ikke lave samme flotte farve på en chronograf skive, som på en normal, grundet fordybningerne i skiven på chronografen :(
PS Uret er stadig super billedskønt :)
•
Jeg er kommet i tanke om et ur, som jeg var overbevist om, at jeg skulle have, inden jeg havde prøvet det: Nomos Autobahn. Jeg synes stadig, det er et flot in innovativt ur, men det sidder helt forkert på mit håndled. Hornene er for lange og vinklen passer slet ikke til mit smalle håndled, selvom uret egentlig ikke er så stort.
•
Svar: 563
Tråde: 22
Modtaget Likes: 410 i 197 svar
Givet Likes: 951
Et par skønne tyskere!
Jeg har kigget en del på Nomos Metro med gangreserve, men hver gang jeg ser det live - på afstand i Illum - tænker jeg, at det bare er for kleint.
Nogen af jer, der har prøvet det?
Mvh Jens
Nomos Metro er pt. mit favorit Nomos, dog har jeg valgt den helt rene skive uden dato og gangreserve.
•
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
Jeg har det med AP Royal Oak. Intellektuelt og set i en udstilling og på billeder er det jo en must-have.
Når det så kommer på er det en total katastrofe, både det synlige resultat og komforten på armen.
Jeg gad ikke engang tage billeder af resultatet. Det skulle bare af.
Så løste det problem sig selv. Intet AP til mig.
Claus
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 563
Tråde: 22
Modtaget Likes: 410 i 197 svar
Givet Likes: 951
Hej Lars, også meget fint og ærke Nomos!
Er det ikke også en anelse større end det med gangreserve?
Mvh Jens
•
|