Favoritten - del 4 - Rolex
Helt enig med Kim T... På alle punkter

I mange år var mit drømme Rolex et vintage 5513 med domed plexi.

I dag har jeg ikke et drømme Rolex ur mere.

Mit Tudor 79090 er federe på flere punkter (i min forkvaklede verden)  Icon_blink

Kigger dog pt efter et billigt 16570 (Explorer 2) men det er ikke nemt... (folk tror de er det rene guld  Icon_lol)
Mvh Kim 
[-]
  • doxa300, Larsb
Svar
Et Rolex er aldrig blevet et valg for mig, men skulle jeg vælge et Rolex, så ville jeg gå amok i guld og med masser af diamanter så det blev total bling...det kunne være sjovt, ellers siger det mig ikke noget og man skal jo være et omvandrende Rolex-leksikon med alle de numre. Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Larsb, onkeldunkel
Svar
I think i have owned at least 30 different Rolex watches over the years.
From a military sub to simple oysterdates.I prefere the older case designs,
i have tried the new models,but even though they are better made,they
do not appeal so much.I always considered Rolex to be the best massed
produced watch on the planet,but i believe Grand Seiko are better today.
Rolex have been extremely clever with their branding and control of output
with their sports watches.So no doubt if you want a watch as a future
investment for your grandchildren then a Rolex Sports model is a very
good bet.Nobody knows how long Rolex can keep the myth going in
the general public,of being the best watch to own.
They do make over 1000.000 watches a year,but this covers a broad
spectrum of many models.If you think about the demand for their sports
models world wide,then the production numbers will never meet the
demand,and are really not that big.
                  For me the older models date back to the era where they
were actually used by divers and explorers etc etc.The newer models
are good watches and better made,but not so authentic in my book.
Of all the models i have owned,one stands out for me,and that is
the Explorer 16570.It is a watch that can be used for everything,tough
as an old boot,and it wears so well on my wrist.I must admit i also like
that it flies a bit under the radar,compared to say a Sub.I have one of
the last production models of this watch with the 3186 caliber,and i
am keeping this one for my son.Rolex always remind me of Porsche.
The new models are faster and better built.But the original models are
the ones with the real DNA.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Hvilket Rolex jeg helst så på min arm; det må blive den nye Daytona med hvid skive Icon_drool
Svar
Rolex Pepsi ny model

İmage

Ellers er jeg ret glad for daydates i guld 41 mm størrelse.

Der er 1 ting jeg kan lide ved de nye modeller. En lang gangreserve og mærket i sig selv kan jeg lide for deres hurtige after sales service. Derudover er jeg glad for cycpops over datoen så man ikke får lyst til at tage briller på bare for at se datoen.

Hvad jeg ikke er så glad for er at mærket ikke er unikt mere synes jeg. Der er så mange med Rolex ure så det har mistet appeal synes jeg.
Svar
Det er Deep Sea i 1 generation Icon_blink

Har haft en Sub med maxi kassen også et fedt ur,
Men jeg har nogle af de samme "problemer" med Rolex som du nævner
så om jeg få et igen ved jeg ikke i så fald bliver det ikke som sidst mit eneste mekanisk ur.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
For mig er det 216570 black dial - mit har lige fejret 7 års fødselsdag, men jeg er stadig lige så glad for det, som da det blev hentet hos Ragnar i Odense :-) Kiggede i mange år også på 16570, men hver gang jeg prøvede det, så synes jeg ikke det passede helt på armen - var lidt for “klejn”, men det blev løst, da de introducerede den med 42mm kassen, og så var jeg solgt :-)

Men kan lige tilføje - ville da ikke sige nej til “stamfaderen” til 216570 - et 1655, men prisen på dem er jo slet ikke til at komme i nærheden af.....
MVH Jesper
Svar
Rolex er ikke det mærke som tiltaler mig mest, men synes jeg skulle have en Sub og det blev så et 5513 (tak Kim). Jeg er ikke vild med Maxi kasserne og er mest til de ældre. Min favorit er 5513 og skal på et tidspunkt have et mere fra 82 med malet skive.İmage

via tapatalk
[-]
  • Larsb, longbear
Svar
Som den lykkelige ejer af et no date 114060, må jeg hellere give mit besyv med. Jeg købte det som nyt hos M. C. Mortensen i Herning for knap 3 år siden. Et valg som jeg bestemt ikke har fortrudt, så den bliver her hos mig indtil det skal gå i arv om forhåbentlig mange år. Jeg fik prøvet både date og no date inden det svære valg blev truffet, men noget i mig sagde du må eje et no date som det første, det jo historisk set er den rigtige model. På min arm er det den perfekte størelse, det er altså bare perfekt skåret lige en tand bedre end mine Omega’er, som jeg bestemt også er vældig tilfreds med. Nøjagtigheden er der heller ikke noget at komme efter, med et plus på ca. 0,5 sek om dagen skal jeg ikke klage. Maxi kassen er der mange delte meninger om, jeg kan godt lide den, ser lidt mere maskulin ud efter min mening.

Er der så andre Rolex’er på ønskelisten, for et år siden ville jeg nok ha sagt tja, men da jeg så det nye GMT Master II med Jubilee lænke fik jeg andre tanker, det kan da godt være man skulle.

Her til slut vil jeg gerne rose dig Kim T for din indsats her på forumet, jeg skal love for at du har fået sat en masse gode debatter igang, glæder mig til at hilse på dig når vi skal bygge ur den 27. januar.

İmage
Mvh. PHO
[-]
  • Jens, Larsb
Svar
(08-01-2019, 08:17 PM)PHO Skrev: Her til slut vil jeg gerne rose dig Kim T for din indsats her på forumet, jeg skal love for at du har fået sat en masse gode debatter igang, glæder mig til at hilse på dig når vi skal bygge ur den 27. januar.

Jeg glæder mig også til at hilse på dig og de andre deltagere. Og tak for de venlige ord :-)
[-]
  • keldw, Larsb, Palleurup
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)