Tudor BB 58 - OG Tudor/Rolex associationen
#11
(08-01-2019, 06:53 PM)cfnissen Skrev: Og jeg er helt enig i at man ikke skal være kunde hos et firma, der ikke hjælper en med at blive det. Hele det kunstige efterspørgselscirkus er en kæmpe turn-off for mig.

248% enig.... og det er ikke så lidt Icon_blink
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#12
Jeg kan også bedre lidt det som Tudor har udviklet sig til end den retning Rolex er på vej i.
Tudor har bygget deres helt egen DNA. Jeg vil nærmere sige, at i stedet for at Tudor er fattigmands Rolex, så er Tudor ved at udvikle sig, til det Rolex var, før det blev et smykke brand, og der passer working mans watch meget godt.
Tudor tiltaler mig på mange måder mere end Rolex. Jeg venter dog lidt med BB58 for at se hvilke andre farver de kommer med ;-)
Svar
#13
Det sjove svar her er jo at du skal "go for it", "just do it", YOLO osv. og det synes jeg umiddlebart også du skal gøre. Jeg ved bare med mig selv, efter at have prøvet alverdens ure af over de sidste 10-15 år, at jeg er kommet dertil at spiller det ønskede ur ikke 100% ja så bliver jeg ikke glad for det. Jeg er ovre den periode hvor nye mærke skal prøves af hvor et tab på salget er en del af spillet. Jeg tager mig selv i en gang imellem at nu skal der prøves noget nyt og det hænder jeg falder i men sandsynligheden for at uret skal videre igen er meget meget stor.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#14
(09-01-2019, 07:51 PM)KlausM Skrev: Det sjove svar her er jo at du skal "go for it", "just do it", YOLO osv. og det synes jeg umiddlebart også du skal gøre. Jeg ved bare med mig selv, efter at have prøvet alverdens ure af over de sidste 10-15 år, at jeg er kommet dertil at spiller det ønskede ur ikke 100% ja så bliver jeg ikke glad for det. Jeg er ovre den periode hvor nye mærke skal prøves af hvor et tab på salget er en del af spillet. Jeg tager mig selv i en gang imellem at nu skal der prøves noget nyt og det hænder jeg falder i men sandsynligheden for at uret skal videre igen er meget meget stor.
Mvh
Klaus


Ganske kloge ord. Og det kommer fra en fortaler for ‘just go for it’, der nok blev revet med af sin egen begejstring.

Hvis der er den mindste tvivl, så holder det nok ikke.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • KlausM, Larsb
Svar
#15
Jeg var på ferie i sidste uge og kom forbi en Tudor AD butik og første gang prøvede jeg Black Bay bronze uret.

Efter at have konsulteret sig med min urmager, henviste han til nogle andre Tudor modeller. Det skal også siges, at jeg var total noob i nye Tudor modeller.

LHD, GMT og 58 blev nævnt og jeg faldt selv lidt for den kronograf de har.

Så måtte jeg vente til på mandag for at undersøge andre modeller. I mellemtiden blev modellerne undersøgt på nettet og det der var lidt tiltalende for mig, at nu er der inhouse værker i alle de nævnte modeller.

Når jeg var der igen så blev der med det samme sagt, at GMT er der venteliste på, LHD virkede (for mig) lidt for voldsomt og lidt for titaniumagtigt mens 58 havde den vintage look og følelse men må forvente en de gamle subs (no crown guards) har. Chronografen virkede ikke på armen så godt som i vinduet.

Det skal også siges, at de ringede til anden søsterbutik for at tjekke om de måtte sælge den 58 til mig, da der var muligvis en anden køber der stod foran mig i køen. Men han var faldet fra eller købte noget andet, keine annung.

Så jeg blev, total uforberedet, ejer af en Black Bay 58 med boks, papirer, kvittering, ydre og indre boks og hele moletjavsen Icon_e_biggrin1

En ting jeg ikke vil kunne sammenligne, selvom jeg aldrig ejede 14060 er, at de to ure er ens.

Jeg vil mene, at 14060 er større, har crownguards og har moderne sub look mens BB58 er vintagelook med nyeste motor lag i :-)

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
#16
(29-01-2019, 10:54 AM)dwndler Skrev: ...

Så jeg blev, total uforberedet, ejer af en Black Bay 58 med boks, papirer, kvittering, ydre og indre boks og hele moletjavsen Icon_e_biggrin1

Sådan! Stort tillykke.

Er helt enig i at man får en god vintagefølelse fra en BB58. Jeg har rigtigt svært ved at få min af armen når den først er kommet på.

Også godt, at du fik den med stållænken. Så kan du senere lege lidt med andre typer remme. Jeg fik min på læder og har senere fået den originale ‘NATO’ med striben, som også klæder uret rigtigt godt.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#17
Jeg prøvede det på armen i søndags (tak Claus) og var MEGET positiv. Virkelig et fint ur.

İmage
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#18
Fedt, tillykke med det. Klart et ur der er på min to-do liste, er desværre bare ikke faldet over et endnu
Svar
#19
(29-01-2019, 11:15 AM)cfnissen Skrev: Sådan! Stort tillykke.

Er helt enig i at man får en god vintagefølelse fra en BB58. Jeg har rigtigt svært ved at få min af armen når den først er kommet på.

Også godt, at du fik den med stållænken. Så kan du senere lege lidt med andre typer remme. Jeg fik min på læder og har senere fået den originale ‘NATO’ med striben, som også klæder uret rigtigt godt.

Claus

Tak Claus Icon_Up

Jeg gik efter et med lænke, da jeg mener, at NATO og læder er billigere at skaffe efterfølgende end lænken og de havde kun denne med lænke i butikken.

Tak til keldw for det fine ord, også Icon_blink
[-]
  • cfnissen
Svar
#20
Jeg prøvede det også i en butik og er lige så forelsket som resten af jer. Jeg vil dog lige vente og se hvilke andre farver den kommer i.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)