Næste ur - Natorem? Diver?
#11
(05-01-2019, 07:54 PM)KimT Skrev: Jeg er kæmpe fan af Seiko og især de forskellige versioner af turtle. Fedt dykkerur til små penge og super på natoremme. En hurtig billedsøgning på Google "Seiko Turtle on nato" giver rigtig mange billeder af forskellige kombinationer.

Klik her:
https://www.google.dk/search?biw=1600&bi...XWV0bnHfMo

Enig  Icon_+1

Turtle eller Samurai er fantastiske ure i denne prisgruppe og bæres superfedt på natoremme.

İmage

İmage

-

Er også meget enig med Jacob at man bør melde 100 % klart ud, at man er urhandler og anbefaler produkter, som man selv sælger i butikken.

Bør faktisk være et krav at det står i ens signatur (Blot min holdning)
Mvh Kim 
Svar
#12


Man kan Goggle sig til alt, men hos mig kan man købe og P. Meier i Tyskland og ja vel England. 

Jeg kender for mange der købte nogle bruge automatikure, som efter 1 måned eller 4 - 6 måneder synes at de gik for dårligt. Enten præcitionsmæssigt eller gangreservemæssigt. Der er kolosalt mange brugte på Tukjærs Facebook side for private, og en del er heldige og en del kan jeg høre er skuffet.

Og da uret vi snakker om ligger i 3.000 - 4.000 kr. klassen, og hvis uret formoder jeg, skal bruges flere ure om måneden, så ville jeg købe nyt. Ok er uret 1 år gammelt er det da fint nok men 2 - 3 + år ville jeg ikke selv gøre det. Men det er en temperments sag kan man måske sige.
Svar
#13
(06-01-2019, 10:42 AM)Avantismo Skrev: Bør faktisk være et krav at det står i ens signatur (Blot min holdning)

Det gør det også. Men så vidt jeg har forstået må jeg ikke henvise til egen shop med direkte links. Men nu vi er ved anbefalinger så tænker jeg på at Certina og Tissot nok også har nogle få dykkerure med natorem.

https://www.certina.com/watch/ds-ph200m/C0364071605000 (Lidt over budget på lige denne model).

Jeg sælger ikke disse mærker selv.
Svar
#14
Jeg er overrasket over ingen har foreslået seiko skx007 eller skx009. Personligt synes jeg den bliver for høj på nato, og derfor vil jeg ikke anbefale den, men jeg ved at mange er vilde med den. Det virker som om, at turtle har overtaget den plads skx plejede at have.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#15
Hvis du skal have den på nato kan det være en fordel at kassen ikke er for høj, så Glycines combat sub kunne være god.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#16
Turtle og Samurai er niveauet højere end SKX og er indenfor budgettet. 

Derfor blev det min anbefaling.
Mvh Kim 
Svar
#17
Det handler om at du i dit svar Nicholas skulle skrive at du er er forhandler,
Af netop de forslag du kommer med, det er åbenhed.

Med et 4k budget er der intet "farligt" i at et købe brugt Turtle eller Sumo
Seiko kvaliteten er anerkendt i hele verden og er ikke til at overvurdere.

At fælde en generel dom over ure med aut. Værk til 4k,
Ud fra hvad du har læst på en tredje persons Facebook side,
Hvor ingen kender begge sider af sagen er jo mildest talt useriøst.

Ved du hvad disse personers forventninger til urene var?
Præsterede de nævnte ure inden for fabriks spec?

Alt det er ikke med i dit svar Nicholas bla. Derfor kan jeg ikke se at det høre hjemme,
I en tråd hvor et medlem søger/spørger efter inspiration til en diver på NATO.

Så vil jeg i alt fredsommelighed opfordre dig til
at læse dine indlæg igennem inden du lægger dem op.

Jeg (for one) har tit svært ved at se hvordan det du skriver hænger sammen,
Og hvad du overordnet mener.

Undskyld trådstarter for min off tropic her,
Husk billeder af din NATO diver herinde,
jeg glæder mig til når min skal på denne. Icon_blink
https://www.davosa.com/en/accessories/ny...ylon?c=517
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Avantismo, HG, keldw, pbr
Svar
#18
(05-01-2019, 11:46 PM)stenstrupigen Skrev: Skulle jeg vælge noget brugt ville jeg kun gå efter batteridrevne quartz. Automatik ure i 3.000 - 4.000 kr. klassen ville jeg foreslå nyt.

Bullshit !!!

Enig med Stensbjerg - det ville klæde dig at skrue ned for blusset mht. dine skjulte reklameindlæg - eller i det mindste melde tydeligt ud, at du anbefaler ure du selv er forhandler for !!

Hver eneste gang én eller anden, især knapt så erfaren, efterlyser forslag er du på banen. Det er muligt du ikke selv ser det sådan, men dine “venskabelige råd” er jo ikke andet end promovering af dit eget udvalg på kronometer.dk !! Du kunne i det mindste være ærlig omkring det !!

Så fik jeg luft for noget, jeg har sparet op til længe !!!



Sent from my iPhone using Tapatalk
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • HG, Stensbjerg
Svar
#19


I tidernes morgen for 5 år siden skrev Bjarne Voigt til mig at det ikke var godt at jeg skrev med venlig hilsen Kronometer.dk.

Men hvis det var i signatur ville det være i orden. Jeg så ingen større forskel i det, så jeg lavede en signatur hvor der står:

VH

Nicholas Stenov/Kronometer.dk

Jeg fik også at vide at direkte henvisninger til en selv ikke var så godt, men nuvel. Måske er det andre tider. Så det kan jeg jo så bare gøre.
Mht af rådgivning, så de, der er inde på Tukjærs Facebook side med bytte og salg mv, vil kunne se vel 100 vis af nye opslag hver uge og nogle kommentarer og dt er langt fra 3 hånds oplysninger. Nogle skriver til mig om det eller fortæller at nu vil de have et nyt automatik ur for de er blevet skuffet over brugte 2 - 4 + årige de har købt. Og ja, urernes specifikationer mht nøjagtighed kan være inden for 30 sekunders afvigelser om dagen og ifølge producenter er det ok. Jeg har dog kun oplevet nye ligge inden for 15 sekunders afvigelse max og oftes 10 sekunder, men dem jeg hører fra snakker om disse 20 til 30 sekunders afvigelser og synes det er langt mere end de troede på. De sagde at urerne var 2 - 4 år gamle. Det drejer som om 13 personer, der ville købe noget nyt. Alle urerne tabte en del. De vandt aldrig en del efter 2 + år. Urerne blev brugt hver dag og var ikke i rotation.
Så nej der er mange der oplever det. Kun få af dem skrev til mig.  Nogle valgte så at købe ure med ETA værker og betaler 8.000 - 13.000 kr for nogle ure, hvilket jo er en del mere end Seikos Turtle ure.  Især 5 sports modellerne gik hurtig i udu. Men ok. Personligt synes jeg heller ikke at man kan få meget kvalitetsur i et automatikur til 1.600 - 2.500 kr.

Så dette er mine bevægelsesgrunde for hvad jeg synes.

Jonas ønskede dykkerure på natorem indne for max. 4.000 kr, og jeg kom med 4 - 5 forslag ud af 15 stk. ca. jeg har. Så havde han en idé om det. Willy lagde ud med en fin model synes jeg.
Svar
#20
(06-01-2019, 02:05 PM)stenstrupigen Skrev: Så dette er mine bevægelsesgrunde for hvad jeg synes.


Hvad du påstår at have læst på Tukjærs hjemmesiden ("fin" indirekte måde at ramme en konkurrent på, iøvrigt) er overhovedet ikke noget, jeg kan genkende fra mine egne urkøb og hvis man læser andres erfaringer herinde, så gælder dette heller ikke for dem.

Årsagen er nok nærmere, at brugte ure i den prisklasse (som jo fra ny har kostet langt mere) er i direkte konkurrence med de nye ure, du selv forhandler !!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)