Skifter du selv batteri
ur nørderri af "værste" skuffe

Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Tak for endnu en fin video. Jeg skifter gerne batteri på mine ure. Det er ikke for at spare penge, men fordi jeg synes, det er sjovt!
JK
Svar
Jeg skifter også selv batteri på de få quartz/stemmegaffel ure jeg har og gør det jævnligt for mine kollegaer også.

MEN, husk nu en ting. De færreste af os kan tryk teste efterfølgende, så uret er ikke nødvendigvis vandtæt/afvisende som det var før  Icon_idea

Plus en del gange havde jeg lidt bøvl med, at sætte bagkassen i efterfølgende  Icon_e_surprised
Svar
(17-09-2018, 02:22 PM)dwndler Skrev: Jeg skifter også selv batteri på de få quartz/stemmegaffel ure jeg har og gør det jævnligt for mine kollegaer også.

MEN, husk nu en ting. De færreste af os kan tryk teste efterfølgende, så uret er ikke nødvendigvis vandtæt/afvisende som det var før  Icon_idea

Plus en del gange havde jeg lidt bøvl med, at sætte bagkassen i efterfølgende  Icon_e_surprised

Jeg har engang haft et ur med batteri, og da det skulle skiftes, fik jeg det gjort, der, hvor det var købt. Der gik ikke lang tid, før der var dug på indersiden og uret holdt op med at gå. så jeg tror, at man ligesågodt kan gøre det selv, men mindre man stoler på, at det vliber testet efterfølgende.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Aldrig har et Timex haft en flottere rede til at få skiftet batteri i. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar
Jeg skifter ikke selv batteri.
Mvh Kim 
Svar
(17-09-2018, 07:01 PM)Avantismo Skrev: Jeg skifter ikke selv batteri.

Har du efterhånden nogle batteri ure tilbage ?

Svar
Breitling Aerospace
MB Microtec H3
2x G-Shock
Mvh Kim 
Svar
(17-09-2018, 07:36 PM)Avantismo Skrev: Breitling Aerospace
MB Microtec H3
2x G-Shock

Jeg havde helt glemt din Breitling...den ville jeg nu heller ikke skifte selv.

Svar
Jeg har næsten lige skiftet batteri på mit gamle Certina DS Titanium Sapphire hos en urmager. Det ur har et bagdæksel der er trykket i. Umiddelbart ser det ikke ud til man kan få noget værktøj ind og vippe dæksel af men urmager havde et værktøj som nærmest var tyndt som en flad fjeder man åbenbart kunne få ind under og vippe dæksel af. Han fortalte at en af de fejl mange gjorde når dæksel skulle på igen var at trykke på midten som kunne forårsage at dæksel bliver skævt. Han sagde at ticket var at trykke ude i siden når dæksel skulle på. Og det var det han gjorde og det kom på uden problemer. Han havde en presse til det formål. Inden da var pakning blevet renset samt den rille hvor pakning ligger. Vist nok med alkohol......muligvis iso propyl alkohol.....men er ikke 100% sikker.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)