Stille ur tilbage
#1
Jeg har et rolex GMT Master II, som jeg er meget glad for. Det løber en smule for hurtigt, hvilket dog som udgangspunkt ikke gør noget. Det kan dog være irriterende, når det efter et stykke tid begynder at løbe nogle minutter foran. I den forbindelse bliver jeg i tvivl om, hvorvidt uret tager skade af at blive et par minuttet tilbage? Hvad med flere timer eller flere dage? Er det noget uret tager skade af? Skal jeg i stedet skrue en hel måned frem (datoen følger jo med) såfremt jeg vil stille uret fem minutter tilbage?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Du kan roligt stille dit ur både frem og tilbage, dog skal du være opmærksom på at stille tiden, når datomekanismen er sat i gang. Dette er der dog flere andre tråde om herinde, som du bare kan finde og læse igennem.
[-]
  • mkm
Svar
#3
Det tager ikke skade, men normalt ville jeg hver gang det var 1 minut foran hive kronen ud og så går sekundviseren i stå og når uret er 1 minut bagund ville jeg trykke kronen ind igen. Men vinder det over 10 sekunder i døgnet er det jo for meget og så ville jeg have det justeret. Hvor gammelt er det ?
[-]
  • MichaelA, mkm
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)