Svar: 5
Tråde: 1
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 3
15-08-2018, 04:51 PM
Jeg er ny i dette forum og egentlig ikke "ur samler" men har interesse for ure som et af de få "smykker" en mand kan gå med uden at rødme.
Jeg er mest til SEIKO ure, da jeg er tilfreds med den holdbare kvalitet, de har vist sig at have. Jeg har 6 af disse smukke ure - ikke dyre og prangende - men maskulint designede. Jeg køber ikke ure som investering men udelukkende for at "følge med tiden", om jeg så må sige.
Nå, men jeg overvejer at købe et anderledes ur af et fabrikat, jeg ikke ved meget om, nemlig et MIDO armbåndsur. Jeg har nærstuderet det pæne udvalg i et lokalt center og faldet for urenes unikke design.
Er der medlemmer i dette forum, der har kendskab til dette mærke og kan supplere med en kvalificeret viden, som jeg kan få glæde af før et eventuelt køb? Kvalitet, genbrugsværdi m.m., også selv om der ikke er tale om investering.
MIDO ure har ikke et uoverkommeligt prisniveau, jeg mener at de ligger i omegnen af 7-10.000 kr., men det er jo også en slags penge.
Alle er velkomne til at bidrage.
•
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
Jeg har ikke selv ejet det men kigget en del på dem, og de får ret meget ros på WatchUSeek (verdens største ur forum) så ville ikke være bange for at købe dem! Har selv kigget på Mido ocean star captain!
Men selve mærket er jo et gammelt Swiss mærke som nu er en del af Swatch Group .. Og de ligger vist lidt højere end feks, Certina i kvalitet!
Men sakse fra nettet:
Mido is recognized as one of the top 10 producers of certified chronometers. With 61,358 automatic movements produced in 2013, Mido is currently ranked number four in the production of chronometers in the Swiss watch industry.
Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
(15-08-2018, 04:51 PM)Powerman Skrev: Jeg er ny i dette forum og egentlig ikke "ur samler" men har interesse for ure som et af de få "smykker" en mand kan gå med uden at rødme.
Jeg er mest til SEIKO ure, da jeg er tilfreds med den holdbare kvalitet, de har vist sig at have. Jeg har 6 af disse smukke ure - ikke dyre og prangende - men maskulint designede. Jeg køber ikke ure som investering men udelukkende for at "følge med tiden", om jeg så må sige.
Nå, men jeg overvejer at købe et anderledes ur af et fabrikat, jeg ikke ved meget om, nemlig et MIDO armbåndsur. Jeg har nærstuderet det pæne udvalg i et lokalt center og faldet for urenes unikke design.
Er der medlemmer i dette forum, der har kendskab til dette mærke og kan supplere med en kvalificeret viden, som jeg kan få glæde af før et eventuelt køb? Kvalitet, genbrugsværdi m.m., også selv om der ikke er tale om investering.
MIDO ure har ikke et uoverkommeligt prisniveau, jeg mener at de ligger i omegnen af 7-10.000 kr., men det er jo også en slags penge.
Mido er et godt ur, som minder en del om Tissot - Certina . Hamilton - West End Watches. Flere og flere af disse ure har 80 timers gangreserve efterhånden. Især Hamilton. Så Mido laver gode præcise stærke ure.
Gensalgsværdi er ringe.
•
Svar: 7,765
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,308 i 1,305 svar
Givet Likes: 1,695
Jeg går ud fra at du overvejer et helt af det mærke,
Personlige har jeg ingen erfaring med mærket,
og det kommer jeg heller aldrig til af flere årsager.
1. Det vil tage et pænt hit skulle du videre sælge
2. Der findes masse af andre mere veletableret mærker som laver ure i det design til 10k
3. Hvorfor skulle du/man vælge Mido frem for dem?
Personlig ville jeg vil langt hellere købe et brugt ur i flot komplet stand fra mærker som,
Certina, Omega, Tag Heuer, Seiko eller Citizen.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Jeg er klar over, at der findes et utal af mærker. Det shopping center, jeg omtaler i min tråd, har adskillige mærker bl.a. Bulova, Orient, Independent, Rado, Mido, Seiko og mange andre. For god ordens skyld skal jeg nævne, at det ikke er et center beliggende i Danmark, men urene er alle certificerede og ægte - og det er priserne desværre også.
Ja, de har også Seiko ure, men udvalget på små 75 ure har ikke fanget min interesse, selv om det mærke altid er det første, jeg kigger på.
Jeg vil gerne ofre 7-10 K på et ur, hvis det tiltaler mig og det jeg bider mærke i er, at det er schweisisk produceret, hvilket normalt betegnes som en kvalitet i sig selv.
Men tak for dit svar, som jeg tager med i mine videre overvejelser.
(15-08-2018, 06:03 PM)Stenstrup Skrev: (15-08-2018, 04:51 PM)Powerman Skrev: Jeg er ny i dette forum og egentlig ikke "ur samler" men har interesse for ure som et af de få "smykker" en mand kan gå med uden at rødme.
Mido er et godt ur, som minder en del om Tissot - Certina . Hamilton - West End Watches. Flere og flere af disse ure har 80 timers gangreserve efterhånden. Især Hamilton. Så Mido laver gode præcise stærke ure.
Gensalgsværdi er ringe.
Tissot er såmænd også repræsenteret i det shopping center, jeg nævnte, men det minder mig om Omega ure, da de var poplære i 60'erne og 70'erne, og de har ikke den appeal, jeg leder efter. Jeg ved ikke, om prisen i sig selv er et pejlemærke for et godt ur, men de Seiko ure jeg nu besidder ligger i omegnen af 5-6 K stykket, hvilket vel er en gennemsnitlig pris på et godt ur nu om dage.
Mido ure - i al fald dem, jeg har kig på - ligger på 7-10 K, og jeg tror det er grænsen for, hvad jeg vil give.
I et andet shopping center ikke langt væk har en urreparatør nogle brugt ure liggende bl.a. et Rolex med en urkasse, jeg synes er lidt for lille til min velvoksne arm samt bl.a. et Tag Heuer. De har tilbud mig det sidstnævnte for ca. 12 K, men igen …. hvad får jeg for pengene ud over et lidt "kedeligt" ur og et navn. Det har sikkert en genbrugsværdi, som holder, men det er omkring 10-12 år gammel, og ja … det ser lidt kedeligt ud.
•
(15-08-2018, 05:32 PM)whoa Skrev: Jeg har ikke selv ejet det men kigget en del på dem, og de får ret meget ros på WatchUSeek (verdens største ur forum) så ville ikke være bange for at købe dem! Har selv kigget på Mido ocean star captain!
Men selve mærket er jo et gammelt Swiss mærke som nu er en del af Swatch Group .. Og de ligger vist lidt højere end feks, Certina i kvalitet!
Men sakse fra nettet:
Mido is recognized as one of the top 10 producers of certified chronometers. With 61,358 automatic movements produced in 2013, Mido is currently ranked number four in the production of chronometers in the Swiss watch industry.
Mange tak for dit oplysende svar, som faktisk er interessant. Jeg har faktisk også beundret Ocean Star modellerne - der er netop kommet nye i butikken, og de ser interessante ud. De ligger på ca. 6 K i gennemsnit og altså inden for den økonomiske ramme, jeg har vedtaget. Der er naturligvis ure, der har større genbrugsværdi osv. men de ure er sædvanligvis meget dyre, og jeg har kun en beskeden pension.
Jeg har netop svaret på et andet indlæg og nævnt, at der i samme shopping center er ret så mange mærker at vælge imellem. Rado, Orient, Bulova, Seiko, Mido, Independent, Citizen samt en del, jeg ikke har hørt om før, så der er nok at vælge imellem, men mit sarte kriterie er, at uret skal tiltale mig, være læsbart og have en hvis størrelse urkasse - ikke for stort (som f.eks. G-Schock og lignende) og ikke for lille men passe til mit håndled uden at prange. Mange kriterier såat sige, men Mido urene er faktisk meget smukke og nogle har oven i købet et tema, så som Ocean Star urene.
Øv, hvorfor skal det være så vanskeligt? Det er jo "bare" et ur, ik'? Men igen … normalt et ur for livet, hvis man passer på det.
•
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
Det bliver ikke nemmere! Men ja havet er stort og fulde af fisk! Jeg prøver altid at købe hvad jeg har lyst til! Ud fra design, størrelse, kvalitet og pris! De ting skal hænge sammen, jeg går ikke så meget efter "historie" osv! Og har heller aldrig solgt nogen af mine ure endnu! Tror heller ikke jeg kommer til det! Men nu må vi se ;-) jeg syntes Urene får historie ved mig, og minder, så nok derfor!
Jeg har selv ure fra et indisk HMT til ~160 kroner og ure op til ca 13-14.000! Og nyder ikke nødvendigvis de dyre mere end de billigere! Dog kan man selvfølgelig se forskel på kvaliteten, men alt har jo også en grænse :-)
Men i bund og grund køb hvad der gør der glad, er mit råd! Lad hjertet styre og ikke hjernen altid ;-) specielt da hvis du ikke forventer at sælge!
•
Svar: 7,765
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,308 i 1,305 svar
Givet Likes: 1,695
Kan/vil du skrue budgettet op til max 12k
Og vi taler uden for EU så havde jeg f.eks. gået efter dette nyt.
https://www.chrono24.dk/tagheuer/aquarac...165000.htm
Som brugt er det en tand billigere.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 76
Tråde: 9
Modtaget Likes: 28 i 17 svar
Givet Likes: 81
(15-08-2018, 10:06 PM)Stensbjerg Skrev: Kan/vil du skrue budgettet op til max 12k
Og vi taler uden for EU så havde jeg f.eks. gået efter dette nyt.
https://www.chrono24.dk/tagheuer/aquarac...165000.htm
Som brugt er det en tand billigere.
Jeg skulle lige til at anbefale et aquaracer også. Passer vist nogenlunde til dine kriterier og kan fås nye til lige over 10k, det er et super ur for pengene IMO.
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Jeg tror at mido mest er et brand i USA, lidt som hamilton. Worn and wound har vist et podcast afsnit hvor de interviewer ceo for mido. Prøv om du kan finde den ellers kan jeg nok finde den til dig.
Jeg tror det er et udmærket mærke.
Sendt fra min H4113 med Tapatalk
•
|