Ollech & Wajs
Jeg har som så ofte før, når jeg har købt et mikromærke eller homage, søgt lidt omkring hvor har de taget designet fra.
På den måde er jeg kommet lidt rundt omkring det historiske og anede ikke noget om f.eks. Ollech & Wajs

https://www.thewatchforum.co.uk/index.ph...caribbean/

Uret jeg har bestilt fra CT-Watches hedder noget der kunne minde om en italiensk is-dessert - Zoretto Jota - er navnet.

Vi har altså et ur bygget efter et dykker ur fra 60'erne, hvilket blot endnu engang er en rejse tilbage i tiden hvad design angår.

Uret kommer med en rigtig fed lænke og der er 22mm mellem lugs, så jeg tænkte selvfølgelig på at her kunne mine nye natoremme komme på, f.eks. den sorte og man kunne købe en blå, hvilket så igen ville betyde at den oprindelige model kan findes med natorem og jeg vil tro at det går fint med uret.

I kan godt fornemme det, vi er på vej til en ny nørde video omkring dette ur og jeg har fået lidt mere af det historiske og vil da udvide min ur viden omkring Ollech & Wajs.
Som jeg forstår det, så brugte O&W en ur-kasse fra firmaet Jenny Watches og nærmere bestemt deres model 702 som var en monoblok kasse og man skulle gennem fronten når der skulle serviceres, denne kasse blev også anvendt af en række andre kendte firmaer der producerede dykkerure på den tid.

https://wornandwound.com/review/affordab...bean-1000/

Der sidder måske nogen derude som kan huske dette mærke og i må da gerne komme med lidt info  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Som lovet kommer der her en video af uret og jeg ved ikke om alt er korrekt udtale og ej heller er jeg sikker på det historiske, så bær over med det.

[-]
  • MichaelA
Svar
Her følger lidt billeder

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Svar
Pisse lækkert ur, jeg bestiller et sort

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Hej Henrik

Det er da et vildt lækkert ur og er blevet meget positivt overrasket over kvaliteten, så forstår godt hvis man køber denne skønne dykker.

Der er flere detaljer på kassen som jeg først rigtig har lagt mærke til efter at uret er kommet i hånden. Urets horn er vinklet indvendigt ved de 22mm, hvilket tilspidser lænken og den sidder rigtig flot ind til ur kassen.

Så er der den "tykke" bagplade hvor man har lavet en runding der giver den et tynder look og den detalje er jeg helt vild med.

Lænken er så fin med mikro-justering som jeg bruger konstant i disse varme dage, hvor håndledet hæver op i varmen.

İmage

İmage

İmage

[-]
  • Henrik A
Svar
Tak for altid god info Michael og skønne billeder. Jeg har netop svinget dankortet, så glæder mig til at modtage den. Jeg syntes der er lidt 60er / 70er oldshool over den, som jeg er helt vil med. Desuden mangler jeg et ur, der går lidt mere mod den højpolere side, og det syntes jeg at jeg får i denne. Og med et ETA værk i maven, syntes jeg at man her, virkelig får meget ur for pengene. Har valgt sort, da jeg med tvivlsom succes har erkendt, at jeg ikke rigtig kan med et blå ur.

Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
(09-08-2018, 08:41 PM)Henrik A Skrev: Tak for altid god info Michael og skønne billeder. Jeg har netop svinget dankortet, så glæder mig til at modtage den. Jeg syntes der er lidt 60er / 70er oldshool over den, som jeg er helt vil med. Desuden mangler jeg et ur, der går lidt mere mod den højpolere side, og det syntes jeg at jeg får i denne. Og med et ETA værk i maven, syntes jeg at man her, virkelig får meget ur for pengene. Har valgt sort, da jeg med tvivlsom succes har erkendt, at jeg ikke rigtig kan med et blå ur.

Der er rigtig meget inspiration fra den periode, selvom det er der rigtig mange ure der har rødder i noget der var, men her er der efter min mening blot steppet op til noget der passer mig bedre og med nutidens materialer. 

Den er da klart fedest i den sorte, men ville have et og så var der et i blå ledig hos Claus og har et eller andet med blå ure.

[-]
  • Henrik A
Svar
Af de mange ure jeg har haft gennem tiden i netop dette prisleje, vil jeg klart anbefale dette ur som et godt køb, måske det bedste.....

Det minder mig faktisk rigtig meget om et af mine andre ure Crepas Cayman, som også var utroligt lækkert, men lige den størrelse højere i kassen og gav mig lidt problemer med at vælte lidt rundt på håndledet.

Men som sagt hvad er der ikke at kunne lide ved dette ur, lige bortset fra navnet der lyder som en is dessert. Icon_lol

[-]
  • Henrik A
Svar
Tillykke med uret Michael.

Er det ikke snart tid til en video af status på din ur box,
Anno sommeren 2018 ? Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(09-08-2018, 10:30 PM)Stensbjerg Skrev: Tillykke med uret Michael.

Er det ikke snart tid til en video af status på din ur box,
Anno sommeren 2018 ? Icon_Up

Mange tak  Icon_Up

Det kan vel aldrig skade at få en lille ur snak, så det kan da godt være man skulle finde tid til det   Icon_blink

[-]
  • Stensbjerg
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)