Explorer og paranoid !?
#1
Igennem Chrono24 og Italienske  Orologi & Dintorni Vintage S.r.l.s.er tæt på at købe et Explorer som matcher mine krav til årgang, værk osv. Efter generelt at have læst om fake udgaver er jeg imidlertid blevet nærmest paranoid omkring det at købe. Der følger box og papirer med men alligevel er jeg ikke helt tryg da det vist ikke nødvendigvis er nogen garanti i dag. 

Jeg kan ikke finde noget specielt dårligt omkring "forhandleren" men har alligevel svært ved at få ordren sendt........hvad siger I ville I være trygge ved en handel hos/igennem ovennævnte ?

Mvh Michael
Svar
#2
(16-07-2018, 05:53 AM)Urtiden Skrev: Igennem Chrono24 og Italienske  Orologi & Dintorni Vintage S.r.l.s.er tæt på at købe et Explorer som matcher mine krav til årgang, værk osv. Efter generelt at have læst om fake udgaver er jeg imidlertid blevet nærmest paranoid omkring det at købe. Der følger box og papirer med men alligevel er jeg ikke helt tryg da det vist ikke nødvendigvis er nogen garanti i dag. 

Jeg kan ikke finde noget specielt dårligt omkring "forhandleren" men har alligevel svært ved at få ordren sendt........hvad siger I ville I være trygge ved en handel hos/igennem ovennævnte ?

Mvh Michael

Hvor har du læst om fake Explorer II? Var der et guide, hvordan man kan gennemskue om disse er fake eller ej?

Hvis det er Rolex garanti du er ude efter så kan du glemme alt om Explorer II da sidste Exp-II blev lavet/solgt for ca. 10 år siden. Sælgeren skriver på deres side, at der er 2 års garanti, så jeg ved heller ikke, hvad er det du fisker efter?

At boks og papirer er garanti for ægteheden?

Lad mig vende det lidt om. Hvad vil du betragte som garanti for ægtheden?

Du kan jo smutte til Klarlund og betale 1200 kr. for at få uret certificeret. Hvis de vender tommelfingeren nedad så kan du vel få dine penge igen hvis du betaler via chrono24?

Jeg kan kun tilføje en ting. Hvis du er i tvivl, så er du ikke i tvivl.

Men så skal du lade være med at kigge på ure fra udlandet og holde dig til 3-4 danske forhandlere. End of story Icon_cool
Svar
#3
Som dwndler skriver så er dette den sikreste måde Chrono24 trusted checkout, og betale klarlund for ro i maven, før de får pengene.

De kan også se hvilket kaliber der er i.

Ellers køb hos en af de anerkendte danske forhandlere.



Sendt fra min E5823 med Tapatalk
[-]
  • p.sebastian
Svar
#4
Ægte er vel bare at det vitterligt er et Rolex, og ikke en fremragende lavet kopi. Jeg køber gerne igennem en dansk forhandler, de har bare ikke hvad jeg gerne vil have.
Svar
#5
IMHO så har du læst alt for meget om kopier men det må være op til dig.

Som tg skriver så kan du lave en trusted checkout, hvor du samme dag du modtager uret tager det til Klarlund for at tjekke om det er real eller fake. Hvis Klarlund siger OK, så siger du også ok gennem trusted checkout og sælgeren får sine penge. Hvis ikke så sender du uret tilbage og får dine penge igen.
[-]
  • pbr, tg
Svar
#6
En anden mulighed er, at smide det på Facebook i gruppen Rolex - Fakebuster. Bo Bernhardt derinde har ekstremt meget styr på hvad der er ægte og hvad der er fake Rolex. Han kan selvfølgelig ikke se om det er et franken, men det er der trods alt noget mindre chance for det er.
Svar
#7
Thumbs Up 
Tak for svarene, det gav lidt mere ro på Icon_Up
(16-07-2018, 12:53 PM)onkeldunkel Skrev: En anden mulighed er, at smide det på Facebook i gruppen Rolex - Fakebuster. Bo Bernhardt derinde har ekstremt meget styr på hvad der er ægte og hvad der er fake Rolex. Han kan selvfølgelig ikke se om det er et franken, men det er der trods alt noget mindre chance for det er.
Svar
#8
16570 fra 2008, hvad skulle lige være franken i det? Grøn 24h viser? Jubileelænke?

Køb nu bare det ur. Eller spar fem af de lange og køb det Mads Gjødesen har, som er nogle år ældre, og hvor det er en anden, som har givet det de første knubs.

/Bjørn
[-]
  • dwndler, PHO
Svar
#9
(16-07-2018, 08:06 PM)bjorn_e58 Skrev: 16570 fra 2008, hvad skulle lige være franken i det? Grøn 24h viser? Jubileelænke?

Køb nu bare det ur.  Eller spar fem af de lange og køb det Mads Gjødesen har, som er nogle år ældre, og hvor det er en anden, som har givet det de første knubs.

/Bjørn
Ja, fordi - det er der jo ingen der kunne finde på at lave... Tror måske ikke vi er enige om definitionen på et franken?

https://forum.replica-watch.info/forum/c...s-complete
https://www.rwg.bz/board/index.php?/topi...nkenwatch/
Svar
#10
Du har ret, det er vi ikke. Never mind. Men jeg har absolut intet til overs for en hjemmeside i et mystisk land, der roser fake ure. Fake ure, fake money, det er ikke andet end støtte til en kriminel underverden. Og det er jo også med til, at trådstarter bliver så usikker, som han gør.

/Bjørn
[-]
  • dwndler, Lars
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)