Check af ægtehed og stand generelt (explorer 2 ref, 16570)
#1
Jeg overvejer et brugt explorer2 (ref 16570), hvad vil I anbefale at få kontrolleret og eventuelt af hvem når jeg modtager uret. Det skal nævnes jeg bor i stor København.

Mvh Michael
Svar
#2
Hvad følger med uret? Hvis boks og papirer, så er risiko minimal... ellers tag det til en urmager som kan åbne det og tjekke urværk


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikkel

Rolex Submariner ref. 114060
Svar
#3
(14-07-2018, 08:10 PM)Urtiden Skrev: Jeg overvejer et brugt explorer2 (ref 16570), hvad vil I anbefale at få kontrolleret og eventuelt af hvem når jeg modtager uret. Det skal nævnes jeg bor i stor København.

Mvh Michael

Jeg vil helt klart anbefale dig at få det tjekket ved en forhandler før køb. Det koster typisk 5-700 kroner, men så er man også sikker. I dag produceres der replicas med papirer, bokse etc. Det er nærmest umuligt at se med det blotte øje, hvis du ikke står med en ægte til at sammenligne med.

/Joachim
Svar
#4
Gør Klarlund det stadig ?
 
(15-07-2018, 11:33 AM)jss01 Skrev:
(14-07-2018, 08:10 PM)Urtiden Skrev: Jeg overvejer et brugt explorer2 (ref 16570), hvad vil I anbefale at få kontrolleret og eventuelt af hvem når jeg modtager uret. Det skal nævnes jeg bor i stor København.

Mvh Michael

Jeg vil helt klart anbefale dig at få det tjekket ved en forhandler før køb. Det koster typisk 5-700 kroner, men så er man også sikker. I dag produceres der replicas med papirer, bokse etc. Det er nærmest umuligt at se med det blotte øje, hvis du ikke står med en ægte til at sammenligne med.

/Joachim
Svar
#5
[quote='Urtiden' pid='313913' dateline='1531653194']
Gør Klarlund det stadig ?
 

Klarlund gør det stadig, men de skriver normalt at et ur formodes at være ægte. Hvis man skal hele møllen igennem skal de have sereenummer på uret og tjekke med Rolex database og Klarlund har ikke direkte adgang så det er tidskrævende. Jeg tror at prisen er 1.200 kr der omkring med trykprøvning af uret bagefter.


Jeg kan kun anbefale en ting. Køb ved en forhandler og så behøves du ikke bekymre dig mere. Der er ingen grund til at lave en stor analyse af uret, og du har garanti på uret. Du kan formentlig forvente at uret skal have service inden for 2 - 4 år, da det er sjælent at et brugt ur har fået service lige op til salg.
Svar
#6
Her har du et lille udvalg fra en god forhandler i München. Der er en til under 30K med boks!

https://www.uhrenworld.com/de/search?pag...ords=16570
Svar
#7
Hvis du køber hos en af de danske dealere, jeg nævnte i den anden tråd, løber du ingen risiko, og du sparer pengene til at få en urmager til at åbne det.

/Bjørn
[-]
  • HG
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)