Svar: 6
Tråde: 3
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Jun 2018
Hej
Jeg har ejet dette Omega ur i et par år. Egentlig mit første "rigtige" ur - og én af årsagerne til, at jeg netop også har anskaffet mig et Omega Speedmaster
Kan nogen fortælle lidt om uret? Jeg tror det er fra 1955-1960?
Ø35-36 mm plus krone
Uret er på ingen facon til salg - det har affektionsværdi. Og har tilhørt en landmand som brugte om søndagen - i kirken - igennem mere end 40 år
Har uret en værdi - altså udover historien :) ?
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
Tilmeldt: Feb 2013
http://thewatchguy.homestead.com/pages/OMEGASERIAL.html
Ifølge ovenstående liste så er uret/værket produceret i 1955.
Her er lidt om referencen ifølge Omega
https://www.omegawatches.com/watch-omega...ga-ko-2791
Jeg er bange for at, skiven på et eller anden måde er ommalet/skiftet eller i hvert fald ikke tidsvarende til uret. Har haft en del ref. 2791 (og andre Omega referencer fra samme periode). Den skrifttype og de visere er i mine øjne lidt off. Muligvis tager jeg fejl.
Et gæt ang. værdi er 2-4000 kr.
(17-06-2018, 07:52 PM)HansIversen Skrev: Hej
Jeg har ejet dette Omega ur i et par år. Egentlig mit første "rigtige" ur - og én af årsagerne til, at jeg netop også har anskaffet mig et Omega Speedmaster
Kan nogen fortælle lidt om uret? Jeg tror det er fra 1955-1960?
Ø35-36 mm plus krone
Uret er på ingen facon til salg - det har affektionsværdi. Og har tilhørt en landmand som brugte om søndagen - i kirken - igennem mere end 40 år
Har uret en værdi - altså udover historien :) ?



Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Tilmeldt: Mar 2014
Omega - navnet ser forkert ud - måske en renovering af skiven.
Loncar
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 6
Tråde: 3
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Jun 2018
Modtaget - det kan jeg faktisk godt se nu ..
Affektionsværdien er den samme - vil jeg overhovedet kunne skaffe en original skive til uret - uden at gå konkurs?
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Tilmeldt: Jan 2012
Se at få en skrue monteret i fjederhuskernen, du risikerer at spærhjulet hopper af, og hvad der sker kan kun uheldet vise....
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars