Hjælp til ny, gammel Datejust!
#1
Hej!

Jeg er næppe den første, og nok heller ikke den sidste der har fået idéen om et ur fra sit fødselsår. 

Valget er mere eller mindre faldet på et datejust, men jeg skal være ærlig og indrømme jeg ikke aner hvad man skal være opmærksom på. Tanken er at det skal være en model i guld og stål.

Jeg er faldet over dette på chrono24, og er vild med tapestry-skiven. Hvad tænker i? Er standen i overensstemmelse med prisen?

https://www.chrono24.dk/rolex/datejust--id7825655.htm

På forhånd tak!
Svar
#2
Jeg synes prisen er ok, men undersøg hvornår service sidst er foretaget og om uret er helt vandtæt og om der er 1 eller 2 års garanti.

Jeg kunne godt forestille mig service på sådan et ur skal foretages inden for 2 - 4 år.

Pænt ur iøvrigt.

Jeg købte selv et datejust i stål fra 1968. Værket var renset og smurt inden for 2 år, men delene var lidt slidt og det tabte 15 sekunder i døgnet. Sælger sagde da også at de kun skiftede dele ud, der nærmest var ødelagt. Jeg kunne have byttet det omkostningfrit hos forhandler, men jeg valtge service af det efter 1,5 år, hvor det udover nye dele også blev trykprøvet. Det er ikke alle der vil garantere fuldstændigt vandtæthed på vintage ure. Dog er dit jo noget nyere, men selvfølgelig et ur fra 1991 har jo også haft dele slidt igennem årerne, da man må formode at det har gået i mange år.
Svar
#3
Du skal også lade andre svare for jeg er ikke ekspert i prissætning af sådanne halvgamle Rolex; men umiddelbart er det nok meget fornuftigt. Der er to ting, du bør spørge om: Hvor løs/fast er lænken, og hvornår har det sidst fået service.

/Bjørn
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)