For mange ure
#1
Hej er det kun mig som næste ny i ur verden der har lavet den klassiske med hele tiden at købe kun næsten det ur man ønsker sig for så at sidde tilbage med små 100 ure  Icon_head  Gert
Svar
#2
(08-04-2018, 06:23 PM)Gert Skrev: Hej er det kun mig som næste ny i ur verden der har lavet den klassiske med hele tiden at købe kun næsten det ur man ønsker sig for så at sidde tilbage med små 100 ure  Icon_head  Gertder

Jeg har altid købt det ur jeg ønskede mig, men ved godt hvad du hentyder til tror jeg.  Icon_blink

Hvis du har et drømme ur på din ønskeliste, så må det jo handle om det er noget du mener er realistisk at indkøbe, men så smutter alle dine ure i samlingen eller ?

Jeg har selv flippet nogle samlinger gennem tiden for at få et "drømmeur", men så startede jeg atter på at samle igen og så kom et nyt drømmeur osv. osv.

Så længe du er glad for dine indkøb, så er det vel okay  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • MichaelA
Svar
#3
Jo det er nok rigtigt og der ligger også økonomi bag mine valg jeg er bare ikke typen der går af med et ur igen men det kommer nok en dag det var også mere for at høre om det kun er mig der har det sådan tak for svaret Icon_smil
Svar
#4
Hej Gert. Jeg har det ligesom dig! Alt, alt for mange ure, omkring 50-stk i samlingen... Jeg nænner ikke rigtigt at sælge nogen af dem, men her i påsken traf jeg en vigtig beslutning: jeg vil forære nogle væk, til folk som bliver glade for det! Jeg er allerede "sluppet af" med 3 fede ure, senest et Martin Braun igår. Og den glæde det medførte var alle pengene værd!
[-]
  • MichaelA
Svar
#5
Hej det lyder som en rigtig go ide den vil jeg tage til mig , det er altid dejligt at kunne glæde andre mennesker tak for dit svar
[-]
  • tg
Svar
#6
(08-04-2018, 06:23 PM)Gert Skrev: Hej er det kun mig som næste ny i ur verden der har lavet den klassiske med hele tiden at købe kun næsten det ur man ønsker sig for så at sidde tilbage med små 100 ure  Icon_head  Gert

hvis du har samlet små 100 ure siden du tilmeldte dig i oktober 2017, så er det vist ny rekord - hvem sagde shopaholic? :)

Jeg har også lidt "ral" bagerst i skuffen, som egentligt er fine ure men som jeg sjældent går med. Men en større samling "fejlkøb" har jeg ikke idet min samling er meget specifik og enten er det 100% in eller 100% out, der er ikke noget der er næsten in.
Svar
#7
Jeg samler kun symbol ure, (med undtagelse af et Breitling), som giver minder. Det vil sige 7 stk, og 14 andre bliver solgt løbende.


Symbol ure:

Rolex 1603 fra 1968 fødseslår

İmage


Certina NOS fra 1978 10 års dag.

İmage


Omega 2398.80.00 fra 1998 30 års dag

İmage



Skagen 853XLSSC forlovelseur frem for en ring.


İmage



Delma Santiago Chronometer Automatic T.T. White 50 års gave om 40 minutter  Icon_cool 


İmage


Citizen AR5000-50 E ekstra 50 års fødselsdagsur 14. april 2018.

İmage

Og jeg beholder Breitling da jeg er glad for analog/digitale ure.

İmage
Svar
#8
Hej tak for svar og fine billeder jeg har nok købt mine ure inden for de sidste 3-4 år jeg er glad for dem så jeg syntes ikke det er fejlkøb som sådan nogle har jeg nok købt til overpris jeg er jo ikke expert jeg har bare ikke turde købe meget dyrt ur og får så købt en del andre til samlet at blive samme pris
Svar
#9
Jeg så en anmeldelse af et Certina ur i forbindelse med min nye anskaffelse og noget jeg tog til mig var en udmelding om at - køb du blot et fedt Certina, men kom så videre og lad nu vær med at samle på Certina, men brug pengene på drømmeuret i stedet.

Det fik mig til at tænke over min måde at gå amok i et mærke for et stykke tid og så senere skifte det hele ud og prøve noget andet, hvilket blot koster i den sidste ende, hvor jeg nu beholder hvad jeg får skabet sammen og nyder da at kigge på en noget blandet samling. Jeg har lyst til at "nøjes" med et eller to gode ure, men det kommer aldrig til at ske...for jeg har det på den måde at der skal være flere ure at bytte ud i mellem, indtil jeg bliver træt af det ur og et andet får den daglige vagt.

Lige nu har jeg vel 3 til 4 ure som for mig er ure der har fået en speciel plads, men om de aldrig bliver flippet videre ved jeg faktisk ikke, alt kan ske Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#10
Hej tak for svaret ja man kan nok blive ved .. Certina laver flotte ure efter min mening så jeg får nok et en dag jeg har ikke låst mig til et mærke hvilket så betyder jeg har en del forskellige mærker om bord..
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)