Svar: 1,937
Tråde: 101
Modtaget Likes: 408 i 207 svar
Givet Likes: 110
Det er desværre 100% udbud og efterspørgsel, og mon ikke Rolex styrer det hele med hård hånd og helt bevidst. Og ligesom du kan nægte at købe, så kan en forhandler også nægte at sælge. For nogle år tilbage var det det samme med Daytona i stål, og da Deep Sea kom frem var det helt hysterisk med den. Jeg var selv lige så frustreret, da jeg for omkring 15 år siden købte min første Rolex, en 16710. Da kunne jeg heller ikke bare gå ind fra gaden og købe. Et andet aspekt ved den politik er jo, at det er med til at holde priserne på brugte Rolex oppe, hvilket masser af mennesker er ganske tilfredse med.
/Bjørn.
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,335
Jeg talte med en AD om dette her problem, og hans holdning var, at de hellere vil tilgodese deres faste kunder end en, der blot vil købe for at lave en hurtig fortjeneste. Det giver selvfølgelig et problem for potentielle nye kunder, så derfor prøvede de at se folk an og spørge ind til, hvorfor de ville have ure, inden de kom på ventelisten. Det er ikke nemt, og jeg er sikker på, at man godt kan blive lidt stødt, hvis man man er en reel kunde. Men eg kan goddt forstå deres holdning med at passe på de kunder, der allerede lægger penge i forretningen.
•
Svar: 209
Tråde: 39
Modtaget Likes: 11 i 4 svar
Givet Likes: 1
Desværre er det også med til at holde gang i Grey market. Egentlig vil jeg ikke støtte det og betale overpris men det er fristende når jeg kan se at jeg kan få et i næste uge på Chrono24.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikkel
Rolex Submariner ref. 114060
•
Svar: 542
Tråde: 51
Modtaget Likes: 564 i 177 svar
Givet Likes: 652
(28-03-2018, 07:21 PM)trabjergknudsen Skrev: Egentlig vil jeg ikke støtte det og betale overpris men det er fristende når jeg kan se at jeg kan få et i næste uge på Chrono24
Fuldt forståeligt.
Har du prøvet i det nære udland - steder man kan nå med en 1k billet? Udvalget i DK er jo ikke helt det samme som feks UK / DE etc.
•