Med en samling primært bestående af vintage er det helt tosset at jeg ikke har købt mig en timer for lang tid siden, og det kommer nok til at bide mig i ass-en inden længe. Der er allerede et par ure som går mistænkeligt hurtigt, og det ender vel sagtens med at hele samlingen skal til service i år :)
Det er en del år side jeg sidst kiggede på en timer, det var før diverse smart-phone baserede apps, og selvom f.eks. Lepsi ser cool og sleek ud, så huer det mig ikke at man ligger under for f.eks. Apples luner mht opgraderinger af IOS så ens dyrtkøbte Lepsi pludselig ikke fungerer pga. Aplles sw. Så valget er nok umiddelbart en stand-alone timer.
Jeg havde umiddelbart tænkt at en timegrapher model 1000, er god nok til hobby brug. Hvad siger I, hvad bruge I selv?
Uha, jeg kan heller ikke lade være med at ville følge med i hvordan urene går...
jeg nøjes dog med programmet “Twixt” der fungerer dejligt analogt ved at man tager et billede via programmet, sætter nogle nogle pointers og så ved programmet via et indledende reference billede og en time server der er matchet det første, eventuelle mellemliggende samt det seneste billede, hvor meget uret har vundet eller tabt. Man kan så holde en form for journal.
Jeg synes at denne app er fantastisk og fungerer utroligt præcist...
Selv har jeg haft ret gode erfaringer med Lepsi...selvfølgelig lige indtil jeg ikke havde det.
(06-03-2018, 11:05 PM)longbear Skrev: Lepsi ser cool og sleek ud, så huer det mig ikke at man ligger under for f.eks. Apples luner mht opgraderinger af IOS så ens dyrtkøbte Lepsi pludselig ikke fungerer pga. Aplles sw
/L
Lige med softwaren, der hænger den nu på Lepsi og ikke Apple. Når Apple udgiver en ios opdatering har app udviklerne afgang til beta versioner, ofte i en periode på 6 måneders tid, op til den endelige udgivelse, hvor de kan sørge for at app’en er kompatibel. Og kigger man i Lepsi appen er det mere end 8 måneder siden de har opdateret deres egen app software.
Men ordet på gaden siger, at der i denne uge eller den kommende, skulle komme en opdatering fra deres side så Lepsi’en igen kan komme i brug
Hejsa
Twixt er helt fint hvis du udelukkende bruger den at tjecke akkuratessen af gangen.
Vil du bare lidt mere, er "Timegrapher 1000" en fin løsning - og billigt. Kr. 1.100 - 1.300 på eBay UK. Og så netop "UK" for ikke at have problemer med SKAT.
Med en samling primært bestående af vintage er det helt tosset at jeg ikke har købt mig en timer for lang tid siden, og det kommer nok til at bide mig i ass-en inden længe. Der er allerede et par ure som går mistænkeligt hurtigt, og det ender vel sagtens med at hele samlingen skal til service i år :)
Det er en del år side jeg sidst kiggede på en timer, det var før diverse smart-phone baserede apps, og selvom f.eks. Lepsi ser cool og sleek ud, så huer det mig ikke at man ligger under for f.eks. Apples luner mht opgraderinger af IOS så ens dyrtkøbte Lepsi pludselig ikke fungerer pga. Aplles sw. Så valget er nok umiddelbart en stand-alone timer.
Jeg havde umiddelbart tænkt at en timegrapher model 1000, er god nok til hobby brug. Hvad siger I, hvad bruge I selv?
/L
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS ! )
(07-03-2018, 09:07 AM)phrede Skrev: jeg nøjes dog med programmet “Twixt” der fungerer dejligt analogt ved at man tager et billede via programmet.....
Smart og nok en app jeg vil prøve. Tro det eller lad være, så havde jeg selv tænkt ideen at man kunne koble tidsstempling af urbilleder og een eller anden form for billedegenkendelse. Men det er ikke det jeg bliver rig på kan jeg se, nu da der allerede er en app. Den gør jo noget andet end Lepsi / Timegrapher og jeg tror den er et godt supplement. Kan man indsætte mere end een NTP (screen shot pls) og hvordan håndterer den chronografer.
(07-03-2018, 09:10 AM)keldw Skrev: Lige med softwaren, der hænger den nu på Lepsi og ikke Apple. Når Apple udgiver en ios opdatering har app udviklerne afgang til beta versioner, ofte i en periode på 6 måneders tid, op til den endelige udgivelse, hvor de kan sørge for at app’en er kompatibel. Og kigger man i Lepsi appen er det mere end 8 måneder siden de har opdateret deres egen app software.
Tak KeldW - jeg er 200% overfølsom overfor hvad du beskriver - så Lepsi bliver det med garanti ikke. :) I denne højteknologiske verden bruger jeg allerede alt for meget tid på at google software issues og kompabilitets problemer til at jeg nu også skulle gøre det for urværktøj.
(07-03-2018, 12:14 PM)TioMalo Skrev: Vil du bare lidt mere, er "Timegrapher 1000" en fin løsning - og billigt. Kr. 1.100 - 1.300 på eBay UK. Og så netop "UK" for ikke at have problemer med SKAT.
Tak John - det ender nok med en Timegrapher 1000, for jeg vil som du siger "lidt mere" inc. måle amplituden etc.
@stenstrupigen det er jo netop en Timegrapher 1000 der er på den video, har du så fundet lift angle på alle dine værker?
Jeg har længe haft lyst til at smide et par tusinde efter sådan en timegrapher, men efter en snak med Claus fra CT-Watches, så mener han ikke jeg vil få noget ud af sådan en måle-maskine.
Hans erfaring med de billige kontra de professionelle udgaver, som f.eks. ses hos urmager Halse i Horsens, hvor deres koster rigtig mange gange mere end den billige udgave jeg havde kig på (min ca. 2000, kr - og deres 30.000 eller måske endnu dyrere), så bliver det hurtigt til lidt pjatten rundt med måling af mine ure og hvad vil jeg så egentlig bruge det til og forstår jeg at udnytte sådan en maskine, altså vil jeg selv justerer mine ure eller sender jeg dem til urmager.
Det har afholdt mig fra at købe og hvem har brug for endnu en gadgets der står og fylder.....
Ps. jeg ville hellere kaste pengene efter en antimanitiserings plade, da den som et minimum burde følge med hvis man køber en Timegrapher og som jeg har set flere gange et ur der er påvirket af vores iPad og andet grej der giver problemer. Efter en tur på afmagnitiseringspladen var der tydeligvis en bedre gang, når man så målingen på TimeGrapheren