Farve på drejekrans (root beer)
#1
Jeg har fået et Rolex GMT Master (16753 "root beer") fra 1980. Super lækkert ur, som jeg er meget glad for.

Er dog lidt i tvivl om farven på drejekransen (selve den del af kransen med hakkerne). Når jeg kigger på lignende ure på chrono24, er den del af kransen "guldfarvet". Når jeg kigger på mit ur, har den et mere rødligt skær. Er det et spørgsmål om en polering, eller kan der være tale om en uoriginal krans?
Svar
#2
Billeder!

/Bjørn
Svar
#3
(20-02-2018, 09:18 PM)bjorn_e58 Skrev: Billeder!

/Bjørn


İmageİmageİmageİmageİmageİmage



Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#4
Jeg er absolut ikke ekspert i vintage GMT; men jeg har svært at se, hvad du mener. Og guld kan jo nemt falde forskelligt ud. Kransindlægget er måske for"perfekt" i forhold til at kassen har fået nogle knubs gennem årene, så indlægget er måske udskiftet på e tidspukt. Men det er et gæt.

Mon ikke en af vores eksperter kan give sit besyv?

/Bjørn
Svar
#5
Tak for svar.

Det er super svært at gengive på billeder. Som nævnt, så ser det ud til at kransen på lign. ure er af gult guld, hvor min mere ser ud til at være rødguld. Passer meget godt til skiven, og det er OK hvis kransen på et tidspunkt er udskiftet. Men jeg vil være ked af, hvis det ikke er en Rolex-krans, og måske slet ikke er af guld  Icon_e_confused

Vil Klarlund eller Bucherer kunne være behjælpelige med at afklare dette?

Kan også være mig, der bare ser spøgelser. Patina må jo forventes på et 40 år gammelt ur, men jeg hører gerne fra andre, der har et af disse vintage guld/stål GMT'er.
Svar
#6
Det med farver er vikelig svært, men hvis det kan hjælpe dig, så er her et billede af kransen på min 16718.

İmage

/Bjørn.
Svar
#7
Tak for input.

Jeg var forbi de super flinke urmagere hos Klarlund Quick Service, og de kunne fortælle at kransen var god nok. Det rødlige skær skyldes en let oxidering, som kan poleres væk.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)