Nye forretningsmodeller i ur-industrien (opdateret titel)
Spændende artikel om Hodinkee. Den første jeg har set med tal i og tanker om forretningsmodeller i industrien.

https://outline.com/4ZWEJU

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • MichaelA
Svar
Tak Claus. Ganske interessant artikel, især det aspekt, at de sikkert har skubbet ret meget til de store urfirmaers lyst til at tage online markedet højtideligt. Men også den markedsmæssige betydning for Nomos er spændende. Det viser, hvor stor indflydelse Hodinkee engenlig har.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
I dag en artikel fra New York Times, tillæg om ure i gårsdagens avis.

Se lige hvad AP har af planer for at komme til at kende deres kunder bedre.

Hvis jeg var forhandler ville jeg nok blive både stødt og måske nervøs over udtalelser som ‘we don’t know who the buyers are...because we have retailers in between’ kombineret med deres tiltag som lounges, handel med brugte ure og andre mærkers direct-to-consumer salg over nettet

İmage

Spændende hvad der kommer til at ske i dette marked - og om det nogensinde rammer et lillebitte marked som DK.

Claus

[-]
  • Larsb
Svar
(17-02-2018, 12:48 PM)cfnissen Skrev: I dag en artikel fra New York Times, tillæg om ure ....

Spændende hvad der kommer til at ske i dette marked - og om det nogensinde rammer et lillebitte marked som DK.

Claus

AP har jo ikke længere en dansk forhandler, måske en konsekvens af en ny strategi. Pandora har igennem de sidste par år fjerbe sig fra forhandlerne og har stort set kun egne forretninger og netsalg.

Derudover mener jeg ikke, at forhandlerne er en hindring for at vide, hvem kunderne er. Men forhandlerne er en stor del af den marketing, der skal fortælle kunderne, hvem AP - eller et andet luxus brand er. Det er nok lige så vigtigt at vide, hvem det er, man ønsker som kunder.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
Jeg tror på at køb af et nyt luksus ur kommer til at ligne den måde som køb af en ny bil
Er på vej i mod,her vil det blive muligt at bestille den helt uden kontakt med mennesker,
Og så får du den leveret personligt på din adresse.
(Snak lige om mulighed for at dyrke kunde relationer)

Det er faktisk allerede nu en realitet hos en stor bil forretning i Tyskland,
Dog i step 1 hvor du skal i forretningen og bruge deres software til bestillingen,
Men du behøver minium/ingen kontakt med personalet før du skal afhente bilen.

Step 2 er allerede i støbeskeen og det er som nævnt at du sidde hjemme 
Og bestiller, og bilen leveres på adressen.

Det bliver ikke sjovt at være detail leddet i den verden,
Men producenten kan dyrke deres kunder meget mere maximalt. Icon_e_confused
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
Det er vel osse det man kalder en offentlig hemmelighed at AP åbner deres egen lounge/boutique i kbh.
Keld
[-]
  • cfnissen
Svar
(18-02-2018, 10:52 AM)keldw Skrev: Det er vel osse det man kalder en offentlig hemmelighed at AP åbner deres egen lounge/boutique i kbh.

Haha. For mig er det vist mere en hemmelighed end en offentlig ting. Det er det første jeg hører om det. 

Spændende...

Claus

Svar
Jeg anede det heller ikke,
Men jeg skal så heller aldrig købe et AP  Icon_blink Icon_e_biggrin1

Men et spændene nyt tiltag  Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
Sådan ender det nok op alle steder....

Se bare i det små allerede i dag...

Der er MASSER af eksempler, men her bare et par stykker jeg er stødt på indenfor den sidste uge....

Supermarkeder hvor snart halvdelen af kasserne er selvbetjente....

På større banegårde og lufthavne hvor butikker - selv dem til blade og bagværk er selvbetjente

MacD mødes du også mange steder af en skærm ved indgangen hvor du selv bestiller og betaler hvorefter du bare går op og henter skidtet på en hylde....

Godt man er gået op i røg - eller som minimum er gået på pension - inden den dag kommer hvor alt er blevet automatiseret - pænt svært at se hvad folk(og der bliver jo ligesom flere af os) skal arbejde med...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • cfnissen, Reno
Svar
Sådan som markedet konsolidere sig i snart alle brancher så kunne man godt forstille sig mærker som begyndte at gå uden retailers.

Swatchgroup og Richemont har jo begge et katalog af uremærker, så de let kunne begynde at åbne deres egne butikker, "udenom" retailers, måske de allerde har...?
[-]
  • cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)