DAGENS UR
Jeg er ikke sikker på, at FKP har Omega Seamaster som tjenesteur - frømænd af den "ældre generation" bærer formentlig stadig Citizen JP2000-8E "Pingo", men jeg kunne godt forestille mig, at der er indført et nyt tjenesteur, formentlig i kombination med en egentlig håndledsbåret dykkercomputer Icon_smil

Jeg har iøvrigt nu skiftet Datejust ud med Pingo, men ærgrer mig lidt over, at jeg ikke længere har et Seamaster Icon_e_biggrin1
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Smilla71
Svar
Jeg har også stadig pingo på , men mest fordi jeg ikke er hjemme for så havde det nok været seamaster nu

Tænk hvid økonomien havde været til der aldrig var blevet solgt et ur for at få det næste mål i hus

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • pbr
Svar
(14-01-2024, 05:08 PM)Smilla71 Skrev:
(14-01-2024, 05:06 PM)pbr Skrev:
(14-01-2024, 04:14 PM)Smilla71 Skrev: Men hvad havde Frede på idag ? Nogle der kunne spotte det

Det var et Omega Seamaster på khaki NATO rem !

Stærkt og sejt valg ……….. nu bliver jeg nødt til at have et Sİmage
eamaster igen

Haha
Ja modellen fra frømandskorpser ?

Ja det er du simpelthen nød til Pbr.
Jeg må havde mit støvet af nu det er lidt kongeligt

Det vil jeg mene, han har i hvert fald sådan et.

Har fået lov til at sidde med et af dem “live” og det er muligvis den fedeste moderne SM derude - særligt med den bagkasse med frømandsnavn og korpsnummer - bare ærgerligt at man ikke kan købe den :-)

Her er der i øvrigt lidt https://www.instagram.com/p/C01gXqdrekq/...VqenhlOQ==
Keld
Svar
Ja, jeg har også set frømandskorpsets seamaster med fingrerne og det er bare MEGA!!

-
Dagens for mit vedkommende:

İmage
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • PHO
Svar
Nyt billigt Seiko GMT

İmage
Mvh Kim 
[-]
  • MichaelA, PHO, phrede
Svar
Det er længe siden dette har været på armen. Fra Furlan Marri”s launch-serie, hvor man kunne vælge mellem fem forskellige skiver.

Kraftigt inspireret af 50’ernes kronografer - og denne version særligt af Patek 1473, pgså kemdt som ‘tasti tondi’…..som Furlan Marri også kalder denne version.

Prisen var en helt anden, og indeholder et mechaquartz-værk. Men se lige skiven og de små detaljer. Og størrelsen på 38mm holder det hele sammen (i mine øjne).

Claus

İmage

İmage

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • PHO
Svar
İmage
Mvh Kim 
Svar
(19-01-2024, 09:04 PM)Avantismo Skrev: İmage

Er det den model i "ubådsstål", der kan klare de 500m uden heliumventil?  Netop det er faktisk ganske godt gået, når man tænker på, hvor svært det er at holde helium ude.

Og har du prøvet det - altså et dyk til 500m?   Icon_lol

/Bjørn.
[-]
  • cfnissen
Svar
Det er ubådsstål. Das beste :)

İmage

Jeg regner kun med at soppe lidt i Sælvig bugten på Samsø til sommer.

Måske ud til navlen på Ballen nordstrand.

Jeg tror jeg satser pelsen og dropper tryktesten.
Mvh Kim 
Svar
Fra ubåds-stål til honeygold!

Det meget enkle 1815 Thin

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Michael F, PHO, phrede
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)