DAGENS UR
Citat "Jeg ejer selv ure fra 700kr til 75000kr" og det er netop hvad jeg nyder ved dette forum.
Og derfor citeret jeg Willy omkring gensalgsværdien, da jeg håber glæden ved uret er det bærende..


Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
[-]
  • Larsb
Svar
(31-12-2021, 12:45 AM)aammat Skrev: Og så ender vi tilbage i en ældre Willy tråd om hvad vi får for vores penge.
For mig er en urnørd en person som udforsker andet end Lange eller Rolex, er klar til at trykke køb på et ikke main stream ur..
Læs det ikke som at jeg ikke forstår dig, men at mangfoldighed i valg af ure vil hjælp alle til at opdage spændende ure fra producenter vi ellers ikke ville kigge på...

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

Its got nothing to do with anything written on this site before.When someone
tells us all,that there is no reason to buy a Seiko,because we can buy a watch
that is just as good for a fraction of the price,then you must expect others
to disagree.
I have stood up for Micro brands in the past,and i respect that not everybody
has the means to buy a Rolex-Lange or Patek etc etc.
During my 50 years of buying and talking about watches,i have met thousands
of watch people who wear everything from a Lange to a Vostock on their wrists.
I respect them all,and would never put them or their watches down.
                          Its about time a few people on this site,took a good look
at themselves.One of the reasons many people who know a great deal about watches,
have left this site,is because there are to many people who cannot take someone who
disagrees with them.
                                 So please stop all the playground mobbing of people who
happen to have a different opinion of a watch.
                                     I would respect you more if you kept to the subject,and
tell us all why you think ,the watch in question is a good alternative to the Seiko.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
@Willy, jeg har ikke skrevet noget om at jeg er uenig med dig i din holdning til Seiko vs andre kloner.
Jeg læste dit indlæg og synes det var øv at inkludere gen-salgs værdien i din vurdere et ur.
Dette nok naivt, men jeg håber alle køber ur, uanset prisklasse, fordi de synes uret interessere dem.


Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
Kunne I ikke tage den diskussion videre udenfor ‘Dagens Ur’, please.

Hører (i mine øjne) ikke til i denne tråd, hvor vi uforpligtende blot deler glæden ved….dagens ur.

Og godt nytår til hele holdet,

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
İmage
[-]
  • Larsb
Svar
Ja ok. Sorry. Det var ikke ment som en åbning til en kæmpe diskussion.
Blot min egen holdning til det set ud fra egen vurdering.
Og det var ikke en Steeldive vs alle Seiko ure. Blot min - igen egen - holdning til prisen.
Godt nytår til alle

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Avantismo, cfnissen
Svar
Pyt.

Godt nytår til Jer alle.

Håber i får en dejlig aften og tager et fedt ur på armen.

Her er det den blå Vostok, der har skubbet alle de andre ure tilbage i boksen :)

İmage
Mvh Kim 
Svar
(31-12-2021, 11:38 AM)runzuk5 Skrev: Ja ok. Sorry. Det var ikke ment som en åbning til en kæmpe diskussion.
Blot min egen holdning til det set ud fra egen vurdering.
Og det var ikke en Steeldive vs alle Seiko ure. Blot min - igen egen - holdning til prisen.
Godt nytår til alle

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk


Haha. No worries - vi skulle bare ikke ende med at lave tråden om til ‘Dagens Sur’

Fedt med holdninger!

Happy New Year!

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
Det blev speedy, godt nytår til debattenİmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
(30-12-2021, 11:26 PM)Appleboy Skrev: Hev dette frem her til aften - så Dr. NO...... mit ældste ur

Købt da det udkom hos Fahrendorff i Haderslev - min egen fødeby. Det ur har givet mig mange minder, herunder flere udsendelser som soldat.

İmage

Hej Torben
Jeg mindes ikke, at have set dig poste det ur før (Jeg kender selvfølgelig ikke alle brugers ure).
Billedet og den helt korte tekst du skriver siger mere end 3000 ord fra Hodinkee, og alligevel gad jeg godt høre mere. Jeg har ofte læst noget i stil med, at et godt ur er en god rejsekammerat, og jeg tænker at du må have noget der  Icon_Up

Anyways, her står den på nytårsfortsæt, så jeg øver mig i at gå med lænke. Indtil videre går det overraskende godt.
İmage
[-]
  • Larsb
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 6 gæst(er)