DAGENS UR
İmage


Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • KOP, longbear
Svar
Dagens ur er fra ZENO

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • BadHamster
Svar
İmage
Pingo som jeg købte af et stadig aktivt forummedlem for snart mange år siden.
/
Kristen


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Esni, pbr
Svar
En lille fin militært inspireret Chrono på 39mm og med Seiko's VK61 Mechaquartz værk, her sat på en 20mm NATO, som jeg havde liggende og som er lidt pænere end den medfølgende sorte NATO.

Skruekrone og skrue pushere, 100m vandtæthed og domed safirglas. Kunstigt patinerede timemarkeringer og visere, men med fin lume med den lille finurlighed, at viseren og timemarkeringer lyser traditionelt grønt, mens tallene lyser blåt  Icon_smil

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Esni, khbk, MichaelA, PHO
Svar
(13-12-2022, 07:08 PM)pbr Skrev: En lille fin militært inspireret Chrono på 39mm og med Seiko's VK61 Mechaquartz værk, her sat på en 20mm NATO, som jeg havde liggende og som er lidt pænere end den medfølgende sorte NATO.

Skruekrone og skrue pushere, 100m vandtæthed og domed safirglas. Kunstigt patinerede timemarkeringer og visere, men med fin lume med den lille finurlighed, at viseren og timemarkeringer lyser traditionelt grønt, mens tallene lyser blåt  Icon_smil

İmage

Det er et godt design. Kan du forklare de 2 sub. dials de går jo begge fra 0 til 60?
Mvh. PHO
[-]
  • pbr
Svar
(13-12-2022, 07:42 PM)PHO Skrev: Det er et godt design. Kan du forklare de 2 sub. dials de går jo begge fra 0 til 60?


Det kan jeg  Icon_smil 

Den øverste er en minuttæller for chronografen - den tæller 1 minut, hver gang den store chronografviser passerer 12.

Den nederste er ganske simpelt en sekundviser  Icon_smil


Du kan se et review af uret i denne YouTube video - det er jo en kineser, men en ganske veludført af slagsen og ikke et homage, men et selvstændigt design, der dog låner rigtig mange designelementer fra mange forskellige vintage militær-ure. Ca. $167 fra AliExpress incl. forsendelse og moms m.v.  Icon_blink



/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • PHO
Svar
(10-12-2022, 03:12 PM)khbk Skrev: Pingo som jeg købte af et stadig aktivt forummedlem for snart mange år siden.
/
Kristen


Var det mig, du købte af ?  Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Nej. Troede at dit Pingo var ét af de ure, som du aldrig ville skille dig af med, da det havde en speciel historie.
Det er købt af Michael. Ellers skulle jeg da huske meget galt!
/
Kristen
Svar
(14-12-2022, 01:00 PM)khbk Skrev: Nej. Troede at dit Pingo var ét af de ure, som du aldrig ville skille dig af med, da det havde en speciel historie.
Det er købt af Michael. Ellers skulle jeg da huske meget galt!
/
Kristen


Det er det også - men før jeg købte dét, så havde jeg købt et i Italien, som jeg senere solgte !  Icon_smil

Det jeg har nu er købt i Afghanistan og det skiller jeg mig aldrig af med.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • khbk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 6 gæst(er)