Rolex Explorer II
Hey allesammen?
Jeg står og overvejer at bruge et sted mellem 25.000 og 30.000 kroner på et Rolex Explorer II 16570... Icon_drool
Men jeg tænker lidt på om det, da det er udgået af produktion, er et ur, der vil stige i værdi.  Icon_not 
Og om der er forskel på "sjældenheden" på den hvide og sorte model (Skive) Icon_e_biggrin1
Mvh.
Søren Icon_blink
Svar
Dejligt ur :-)

Værdien er svær at spå om.

Angående skiven har jeg indtryk af at den sorte er lidt mere populær, men selv foretrækker jeg den hvide.

Hvis det skal være lidt sjældent så find en nyere med kaliber 3186 og rolexrolex i rehauten. Her er et billede af min :-)

İmage

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
Super flot ur, tror nok det vil stige i værdi som de fleste Rolex sports modeller, jeg ville nok gå efter en model efter 1996 da modellen får safety clasp i lænken.
Du bør også overveje om du vil havde et med tritium eller luminova, med årene vil tritium modellen få en lækker orange patina, hvilke for mange entusiaster er eftertragtet.
Svar
Der er en del at vælge imellem.
Som nogen har nævnt det før, så er der modeller med sort og hvid skive, før 2001 med tritium og efter med luminova, før 1996 med en slags lænke og efter med andet (med safety clasp eller hvad man kalder det nu om dage), SEL (solid end links) eller ældre endlinks  og til sidst nogle modeller med cal. 3186 og RolexRolex i rehauten.
Og man skal aldrig glemme box og papirer, som næsten er et must på helt nye(re) ure og skal helst være der, hvis du tænker, at have uret som en investering.
Jeg har (haft) 3 stk. gennem tiderne

Hvid skivet med tritium fra 1992, sort skivet med luminova fra 2001 med SEL og sort skivet 16570T fra 2007 men med cal. 3185 og uden RolexRolex i rehaut.
I følge min photobucket vises billederne ikke da jeg ikke har den rigtige abonnement hos dem Icon_e_confused [/url]
Svar
Angående boks og papir, skal prisen bare afspejle hvis det mangler. Det er dog en mere generel diskussion.
Selvom mit er fra 2008 har det ikke boks og papir.

Svar
(11-01-2018, 01:55 PM)tg Skrev: Angående boks og papir, skal prisen bare afspejle hvis det mangler. Det er dog en mere generel diskussion.
Selvom mit er fra 2008 har det ikke boks og papir.

Jo, det kan man også sige, at prisen skal afspejle det.
Svar
(10-01-2018, 11:35 PM)tg Skrev: Dejligt ur :-)

Værdien er svær at spå om.

Angående skiven har jeg indtryk af at den sorte er lidt mere populær, men selv foretrækker jeg den hvide.

Hvis det skal være lidt sjældent så find en nyere med kaliber 3186 og rolexrolex i rehauten. Her er et billede af min :-)

İmage

SUPER Fedt ur Icon_party
Men desværre alt alt alt for langt over mit budget... Icon_not

(11-01-2018, 01:53 AM)Ian480 Skrev: Super flot ur, tror nok det vil stige i værdi som de fleste Rolex sports modeller, jeg ville nok gå efter en model efter 1996 da modellen får safety clasp i lænken.
Du bør også overveje om du vil havde et med tritium eller luminova, med årene vil tritium modellen få en lækker orange patina, hvilke for mange entusiaster er eftertragtet.

Hey Ian Icon_e_biggrin1
Mange tak for svaret...
Jeg har et par spørgsmål Icon_lol
1. er der kun 1996 modellen, der har safety clasp, eller er det også årgangene efter? Og er det mere værd med safety clasp?
2. Hvis man vælger tritium-modellen, hvor mange år går der så før det får orange patina? Jeg har kigget på nogle billeder, og jeg kan bla. se at nogle af "time-indikationerne", er blevet helt brune, og nærmest er begyndt at "opløse" helt... Icon_e_confused Er det hvad der i sidste ende vil ske med tritium-modellen??? Og bliver tritium-modellen meget mere værd end luminova-modellen? Og er der fra et bestemt årstalt hvor man skiftede fra tritium til luminova, eller har man altid kunne vælge???
Tak på forhånd Icon_blink
Svar
Jeg vil tro, at Luminova kom i 2000/2001 og alle efterfølgende havde kun luminova. Samme gælder vel også lænken, nå Rolex skifter så er der fremover at alle har safety clasp, dvs. alle 16570 fra 96 har safety clasp.
Ang. Tritium og patina så er dette afhængig fra påvirking gennem urets liv så på nogle skiver kan der gå mere og andre skiver mindre rum tid samt patina vil være anderledes. Umiddelbart vil det være forskelligt fra ur til ur da dette skyldes lysets påvirkning af skiven.
Svar

(11-01-2018, 10:01 PM)Ian480 Skrev: [quote='dwndler' pid='310089' dateline='1515697623']
Jeg vil tro, at Luminova kom i 2000/2001 og alle efterfølgende havde kun luminova. Samme gælder vel også lænken, nå Rolex skifter så er der fremover at alle har safety clasp, dvs. alle 16570 fra 96 har safety clasp.
Ang. Tritium og patina så er dette afhængig fra påvirking gennem urets liv så på nogle skiver kan der gå mere og andre skiver mindre rum tid samt patina vil være anderledes. Umiddelbart vil det være forskelligt fra ur til ur da dette skyldes lysets påvirkning af skiven.
Nemlig

Den sidste overvejelse er om du vil havde et ur med eller uden lug holes.
personligt forstrækker jeg lug holes, som gør det utroligt nemt at skifte til nato eller læder rem, hvilke kan være rart om sommeren, da uret bliver letter og en rem nemt kan løsnes når håndleddet svulmer op i varmen.
mener at lug holes forsvandt på alle Rolex ure omkring år 2003 og fremefter.

İmage
Svar
Klik på "Rolex" i min signatur, der er stadig et billede af den jeg havde fra ca 2000 med tritium. Den havde ingen påbegyndt patina.

/Bjørn
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)