Citizen Leopard 8 Super Beat forespørgsel
#1
Jeg har kig på et vintage Citizen Leopard 8 Super Beat med et automatisk caliber 7710, 26 jewels, 28.800 bph værk i - det er et super elegant ur og så vidt jeg kan læse mig til, så er det et ur i en fin kvalitet.

Er der nogen af vintage japser nørderne herinde, der kan fortælle noget om disse ure - så vidt jeg kan læse mig til, så er "Leopard" navnet anvendt til Citizens ure med høj clockrate - hhv 28.800 og 36.600 bph - i perioden 1971-1983.

Uret er i utrolig fin stand med original krone, glas, skive og visere, samt en original Citizen mesh lænke, der er oprindelig til uret. 

Billeder fra nettet:


İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • runzuk5
Svar
#2
Slet ikke nogen, der kan bidrage med lidt mere viden om Citizen Leopard serien ??
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
http://watchopenia.blogspot.dk/2013/08/c...rbeat.html
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#4
(10-01-2018, 05:40 PM)willy Skrev: http://watchopenia.blogspot.dk/2013/08/c...rbeat.html


Tusind tak for linket, Willy - det havde jeg dog godt nok fundet allerede,idet det er et af de første, er dukker op når man googler :-) 

Selve Leopard serien ser ud til kun at være produceret fra 1971 - 1983, men high beat værkerne er også indgået i andre af Citizens modeller. Jeg har en fornemmelse ud fra, hvad jeg kan læse rundt omkring, at der er tale om ure som er i noget bedre kvalitet end de almindelige "stock" Citizen værker - men grunden til at de "døde ud" omkr. 1983 var, at Citizen gik all in på quartz bølgen, da den begyndte.

Det ville være spændende at høre, om nogen af de lidt ældre medlemmer herinde evt. har oplevelser og erfaringer omkring Citizen Leopard serien, som de kan dele - men det kan være, at Leopard modelserien var mest udbredt i østen og i asien ?
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Uret er nu købt og er på vej til mig - jeg glæder mig til at få det og er spændt på, om uret kan passe til mig med den originale meshlænke eller om jeg er nødt til at finde en anden.

Der medfølger en extender i spændet, så ifølge sælgeren vil uret kunne passe på et maximalt 7,6 inch håndled - mit håndled er normalt til ca 20 cm remme/lænker (så det sidder komfortabelt og løst), så det bliver lige til øllet  Icon_smil

Siden jeg solgte mine Constellations har jeg ikke haft et klassisk "dress-agtigt" herreur, så det bliver et velkomment supplement til min lille samling af dykkere  Icon_smil

Og til lige over en tusse incl. forsendelse, så passer det fint til mit for tiden indskrænkede ur-budget  Icon_smil


Lidt flere billeder, lånt fra nettet indtil jeg kan få det foran mit eget kamera: 


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • millan renatus
Svar
#6
Godt match med den lænke efter min mening. Så må vi håbe det kan sidde på din arm ;-)
[-]
  • pbr
Svar
#7
(11-01-2018, 12:37 AM)KimT Skrev: Godt match med den lænke efter min mening. Så må vi håbe det kan sidde på din arm ;-)


Enig - jeg synes at lænken står rigtig fint til uret, så jeg håber også - jeg har prøvet at måle et stykke bånd ud til 7,6 tommer og sat det omkring mit håndled og det virker til at det kan gå, idet uret jo ikke er særligt tungt eller stort. 

Det kommer til at sidde lidt strammere end jeg er vant til, men jeg tror (håber) det går  Icon_smil
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)