Omega Planet Ocean 'rasler'
Hej.  Jeg har et Planet Ocean model 2910.5081 årgang 2011 købt som nyt i Schweiz. Værket er et 3313. Har passet meget på uret, aldrig brugt til sport etc og er meget velholdt. Når jeg ryster uret, er det pludselig begyndt at rasle! Uret går upåklageligt og taber ikke tid, så umiddelbart er alt som det skal være....udover det rasler.  Nogen som har oplevet lignende?
Det har endnu ikke været til service men påtænker at få det serviceret. Jeg har læst at et service hos Omega partner også indeholder skift af sliddele. Nogen med erfaring med service hos Omega?

På forhånd tak/Jens
Svar
(07-12-2017, 06:40 PM)JensM Skrev: Hej.  Jeg har et Planet Ocean model 2910.5081 årgang 2011 købt som nyt i Schweiz. Værket er et 3313. Har passet meget på uret, aldrig brugt til sport etc og er meget velholdt. Når jeg ryster uret, er det pludselig begyndt at rasle! Uret går upåklageligt og taber ikke tid, så umiddelbart er alt som det skal være....udover det rasler.  Nogen som har oplevet lignende?
Det har endnu ikke været til service men påtænker at få det serviceret. Jeg har læst at et service hos Omega partner også indeholder skift af sliddele. Nogen med erfaring med service hos Omega?

På forhånd tak/Jens

Google er vores ven.   Det er højest sandsynligt det er rotoren som kan høres.   
Vil dog gerne høre om folks erfaring med Omegas service
Svar
Citat:Vil dog gerne høre om folks erfaring med Omegas service

Omegas service er super og upåklagelig. Det skal muligvis til swatchgroup i Hellerup. Så får du 2 års garanti og uret bør gå helt problemfrit i mindst 5 år igen.
[-]
  • JensM
Svar
Det koster vel 4 - 5.000 kr at sende det til Hellerup. Jeg havde brugt en god urmager som kan lave fuld service inkl lidt reservedele for max 2.500 kr.
Hilsen JohnMin Instagram profil.
[-]
  • P.N.
Svar
Som jeg forstå, så indeholder service hos omega også en form for 'brusch up ' hvor små ridser mv poleres væk, samt udskiftning af sliddele. Det kan retfærdiggøre den højere pris. Nogen som har erfaring med dette? Pift Jens
Svar
Du vælger selv om du vil have uret poleret eller ej når uret er til service. Mange - især samlere - fravælger dette, da et ur der er poleret for meget mister værdi. Hver gang der poleres fjernes der materiale og originale facetter bliver "blødere" så derfor ser man tit at samlere foretrækker ridser/brugsspor. Personligt har jeg det på samme måde, men har fuld respekt for at andre hellere vil have et ur, der står helt poleret.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)