Er du Speedmaster fan?
#11
Jeg har været fan af Omega ure siden jeg var dreng. For ca 20 år siden, købte jeg mit første “dyre” ur, det var et Omega Seamaster 41 mm med blå Skive.

Her mange år senere er Omega stadig mit fortrukne mærke. Købte mit første Speedmaster for ca 2 år siden valgte at starte på “toppen” med et DSOTM fedt ur, men alligevel blev jeg aldrig helt tilfreds med det, derfor måtte det videre.

I forbindelse med en U2 koncert i Amsterdam i sommers, kom jeg til at lave et impuls køb, normalt bruger jeg måneder på at tænke for og imod når jeg køber ure. Men ikke denne gang. En af mine venner var ved at købe et par Rolex ure, og jeg benyttede selvfølgelig lejligheden til at se på andre ure. Lidt efter havde jeg købt et Speedmaster med plexiglas. Et fantastisk ur som jeg ingen planer har om at sælge igen. Selv om det koster under det halve, af mit forrige DSOTM så føles det bare langt mere fedt. At det er mere simpelt/enkelt er IMO også et stort + Og et bevis på at det ikke er prisen, der er afgørende på om et ur er fedt eller ej. I får lige et billede

İmage
Hilsen JohnMin Instagram profil.
[-]
  • HG, KimT
Svar
#12
Opdateret.

1. Mocak
2. Avantismo
3. PHO
4. jk
5. HG
6. Frans
7. jazzman
8. John
Svar
#13
Det er fantastisk at læse jeres historier, for jeg kan se så meget af mig selv i dem  Icon_smil

Jeg vil også lige nå at bidrage med min historie. Han er ikke klar over det men det er faktisk KimT's skyld at jeg har en speedmaster i dag, og er endt hvor jeg er i dag hvor mine ure er mere værd end min bil.
Det starter med at KimT sælger en sub 5513 til et andet forum medlem. Vi sidder på CBS og er ved af lægge sidste hånd på vores afsluttende projekter på CBS, hvor han nævner at han har taget har erhvervet sig et nyt... gammelt ur, for at markere at det er slut med at bruge aftenerne på at sidde med næsen i bøgerne. Venlig som jeg er, spørger jeg til uret, og får lov at prøvede det. Jeg konstaterer at det er et... ur. Jeg forstod det ikke rigtig, jeg havde engang haft et Inex som måske stadig ligger i en skuffe et sted, men havde ellers ikke gået med ur i mange år.
Det med at markere at man har opnået noget sætter sig... og det vokser. Jeg begynder så småt at undersøge lidt det med ure. Generelt har jeg det med at undersøge meget inden jeg køber noget, og det er ikke anderledes med ure. Jeg endte med at læse alt hvad jeg kunne om ure og var langt omkring, både Seiko, Movado, JLC, Zenith, Omega og mange flere. Det tog så også omkring 1½ år før jeg besluttede mig for at købe mit første ur, et Omega Speedmaster. Der var gået så lang tid, at det næsten ikke kunne gå for at markere noget, men det gjorde ikke noget jeg havde nydt processen. Ligesom PHO vaklede jeg mellem den sorte med plexi eller en Broad Arrow med creme skive og blå visere. Efter meget tid endte jeg med at købe den klassiske sorte fra nyt.
Så troede jeg at det var overstået... men nej jeg blev ved med at se efter ure og tilføjede flere Seamasters og andre ure over de næste par år. Jeg havde dog ikke glemt Broad Arrow med creme skive og blånede visere, og som man siger gammel kærlighed og 316L stål ruster ikke. Så her i sommers blev det tilføjet til samlingen. Jeg vil give PHO ret det er et virkelig smukt ur.
Svar
#14
Her er et par billeder. Ofte bliver det originale brug glemt i måne hysteri, det synes jeg er synd, så her er den på en oem rally rem.
İmage

Smukt smukt, men svært at tage billeder af.
İmage
[-]
  • p.sebastian
Svar
#15
Opdateret. Og du er ikke den første der giver mig skylden for deres "ur-afhængighed" - direkte eller indirekte. Men det lever jeg nu fint med og fortsætter ufortrødent med at gøre mit for at få folk til at blive betaget af de fantastiske kunstværker, som mekaniske ure IMHO er ;-)

Opdateret.

1. Mocak
2. Avantismo
3. PHO
4. jk
5. HG
6. Frans
7. jazzman
8. John
9. TG
Svar
#16
Vi må da hellere få et billede af de toİmage
Mvh. PHO
[-]
  • tg
Svar
#17
Lidt presset på jobbet, så satser på afslutning i morgen.
Svar
#18
Et lille ventebillede :)

İmage
Mvh Kim 
Svar
#19
Så lykkedes det at få lidt overskud i den travle juletid, hvilket betyder at jeg fik klikket ind på https://www.random.org/ og genereret et tilfældigt nummer. Jeg overvejede at lave noget video, men da jeg ikke lige havde et program til det, blev det bare til et screenshot.

İmage

Resultatet, som kan ses på det ovenstående screenshot, viser nummer 2 og iflg. den liste jeg lavede tidligere i tråden (og som kan ses herunder) er det Avantismo der dermed kan se frem til en lille Speedy pakke Icon_e_biggrin1  Jeg må dog skuffe med at levering ikke kan nås inden jul, så jeg håber på forståelse for at jeg sender/leverer lige i starten af det nye år. Du må meget gerne sende en PB til mig og så kan vi lige aftale nærmere.

1. Mocak
2. Avantismo
3. PHO
4. jk
5. HG
6. Frans
7. jazzman
8. John
9. TG

Jeg smider et par billeder af det du har på vej op i tråden om lidt Icon_e_biggrin1
Svar
#20
Speedy Tuesday magasin lavet til dem der havde bestilt uret og til Omegas egne butikker.

İmage

Et par udgaver af Lifetime til de mørke vinteraftener.

İmage

Et par Omega handsker, så du ikke sætter fedtfingre på dine ure, når du roder med dem Icon_blink

İmage

Notesblok med pen.

İmage

Omega lup til detaljerne.

İmage

Omega pastiller, så der er styr på ånden.

İmage

USB med Omega materiale fra Basel 2017.

İmage

Den tidligere viste plakat. (se evt. første indlæg i tråden)

İmage

Original Nasa velcro rem fra Omega, som er et must til det klassiske Speedmaster.

İmage

Jeg håber du kan bruge det Icon_rygklap
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)