Omega Seamaster uden serienummer
#1
Hej

Jeg har tilbage i 1999 købt et Omega Seamaster Professional 300m Ref. nr. 2532.80.00. Har haft det til service hos Uhrmageriet i Århus for år tilbage og fik at vide, det bare skulle renses og trykprøves, og får en fin beskrivelse tilbage med urværk (1120), kassenr. og serienummer. Alt var fint og jeg var glad, for jeg havde set, at det lasergraverede nummer på det ene horn manglede på mit ur. Det havde givet mig lidt tvivl om ægtheden af uret, selvom jeg havde købt det hos en forhandler/butik i udlandet, som havde flere glas-montre med Omega-ure.

Nu har jeg så overvejet at skifte uret ud til et andet, og for ikke at bringe en ny køber i tvivl om urets ægthed, tog jeg det med til Urmager Peter Halse i Horsens som åbnede uret op og kunne beskræfte, at det var helt ægte. MEN han gør mig opmærksom på, at serienummeret inde i uret også er fjernet - man kan dog ane nogle af tallene. Jeg får ægthedsverificeringen med, men hvorfor er serienummeret fjernet, og er der overhovedet nogle, som vil købe sådan et ur? Måske hvis prisen er ekstra god? Har læst lidt om det grå marked, hvor Omega AD'er sælger urene billigere til andre forhandlere og forsøger så at fjerne serienumrene, så Omega ikke kan spore urene tilbage til dem.

Jeg har både boks og plastikkort (på plastikkortet er nummeret under datoen og fjernet), samt kvittering. Ikke noget Chronometer certifikat.

Er rigtig træt af jeg dengang ikke havde sat mig helt ind i, hvad man skal kigge efter... Kom gerne med jeres input.
Svar
#2
Jeg har oplevet at en del af nummeret er slidt af på grund af lænken (den lille "vinge"), men ikke at hele nummeret har manglet.

Måske er der andre der har erfaring med manglende numre.

I forhold til prisen er det nok noget der trækker lidt ned, køber skal jo nok også have en urmager til at åbne det og se det er ægte. Men priser er i forvejen ikke en eksakt videnskab.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#3
Der står en del om dette emne på nettet. En forklaring kan være at uret er solgt via en grey market dealer og for at sløre hvorfra uret kommer har AD'en fjernet serienummeret.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)