Svar: 22
Tråde: 5
Modtaget Likes: 5 i 1 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Aug 2013
Hej med jer
Jeg har et Sea-dweller 16660 som vibrerer, når jeg trækker det op. Altså det ryster simpelthen, når jeg trækker det op.
Det er kun 1 år siden jeg havde det til service hos Mølback - der var problemet det samme, men jeg ved faktisk ikke om det hjalp med den service for i de kommende mange måneder gik jeg med uret hele tiden, så det var ikke nødvendigt at trække det op.
I anden anledning var jeg hos Klarlund og de nævnte, at jeg nok burde få det serviceret, da kronen er noget beskadiget og de tilsyneladende kan skifte den som en del af deres 5.000 kr. service.
Hvad tror I der er galt med uret og ville I bare smide det ind til Klarlund...?
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Tilmeldt: Apr 2004
(15-10-2017, 03:19 PM)Lasseg Skrev: Hej med jer
Jeg har et Sea-dweller 16660 som vibrerer, når jeg trækker det op. Altså det ryster simpelthen, når jeg trækker det op.
Det er kun 1 år siden jeg havde det til service hos Mølback - der var problemet det samme, men jeg ved faktisk ikke om det hjalp med den service for i de kommende mange måneder gik jeg med uret hele tiden, så det var ikke nødvendigt at trække det op.
I anden anledning var jeg hos Klarlund og de nævnte, at jeg nok burde få det serviceret, da kronen er noget beskadiget og de tilsyneladende kan skifte den som en del af deres 5.000 kr. service.
Hvad tror I der er galt med uret og ville I bare smide det ind til Klarlund...?
Jeg ville ALDRIG bruge Klarlund men gerne vores egen urmager her på sitet.
Klarlund er absolut OK ang. service af nyere Rolex men sitets egen urmager laver præcist det samme arbejde men for under en halvdel af hvad PK vil have for det.
Eftersyn og reparation af et Rolex er ikke hjernekirurgi men håndværk og det laves lige så godt af vores urmager end hos PK. Povl Klarlund lever af autoritetstro kunder som er skræmt at tro at kun en AD kan lave eftersyn ordentligt.
Mvh. John (med en håndfuld af Rolex´ sportsmodeller og 40 + års erfaring at lege med dem )
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS ! )
•
Svar: 4,381
Tråde: 276
Modtaget Likes: 3,101 i 1,070 svar
Givet Likes: 2,254
Tilmeldt: Dec 2011
Jeg er ikke urmager, men det lyder som om der er noget galt i optrækmekanismen, således at rotoren trækkes med rundt, når du drejer kronen - eneste forklaring, jeg lige kan komme på, når det ligefrem er så voldsomt, at du kan mærke uret ryster !
Måske er der en sammenhæng med, at kronen er beskadiget ?
Lyder blot underligt, at dette ikke skulle være blevet opdaget ved et service, uanset af hvem.
Måske nogle af de tilstedeværende urmagere eller mekanisk kyndige herinde, kan komme med deres mening om min teori ?
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 1,464
Tråde: 49
Modtaget Likes: 266 i 154 svar
Givet Likes: 118
Tilmeldt: Jan 2013
Nu har du jo prøvet en uautoriseret og hvis du er utilfreds ville jeg tage det til Klarlund. Det var ærgeligt at du ikke testede uret ordenligt efter Mølback.
Om der er forskel på Mølback og urmager herinde ved jeg ikke. Husk at oveni deres pris kommer dele, og nye dele er lidt svære at få fat i.
Der er 2 års garanti ved Klarlund. Jeg har det sådan at om det koster 3.000 eller 5.000 kr. er underordnet når uret er så dyrt som det er.
MC Mortesen i Herning er nok omkring 1.000 kr billigere og er også superdygtige. Det jeg altid synes er ærgeligt er at hvis service ikke er helt i orden at det kan være besværligt at sende ur frem og tilbage og møg irriterede. HVis Klarlund er tæt på ville jeg nok bruge dem.
•
Svar: 79
Tråde: 6
Modtaget Likes: 14 i 10 svar
Givet Likes: 9
Tilmeldt: May 2015
Som nævnt ville jeg også holde mig til et autoriseret Rolex værksted, hvis der skal skiftes dele, hvilke det kunne tyde på i dette tilfælde med en ældre sea-dweller, er de, de eneste der kan få de originale dele hjem fra Geneve.
Jeg har selv lige haft min 16600 fra 1991 hos Klarlund, regningen løb op på 6.400 kr, da der var en del der skulle udskiftes, uret var købt brugt uden service historie, så det trængte helt sikkert til den helt store service tur.
•
Svar: 67
Tråde: 6
Modtaget Likes: 17 i 15 svar
Givet Likes: 8
Tilmeldt: Aug 2013
Jeg ville tage det retur til Mølback og forklare ham om problemet - Han er fuldt ud lige så kyndig som Klarlund, hvis ikke mere.
- Og som pbr skriver, lyder det til at rotoren trækkes med rundt, når du trækker uret op.
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Tilmeldt: Jan 2015
(15-10-2017, 05:38 PM)pbr Skrev: Jeg er ikke urmager, men det lyder som om der er noget galt i optrækmekanismen, således at rotoren trækkes med rundt, når du drejer kronen - eneste forklaring, jeg lige kan komme på, når det ligefrem er så voldsomt, at du kan mærke uret ryster !
Måske er der en sammenhæng med, at kronen er beskadiget ?
Lyder blot underligt, at dette ikke skulle være blevet opdaget ved et service, uanset af hvem.
Måske nogle af de tilstedeværende urmagere eller mekanisk kyndige herinde, kan komme med deres mening om min teori ?
Dit svar kunne da godt tyde på du var urmager . Det lyder helt sikkert som om klinkehjulene er låst så rotoren snurrer rundt når kronen drejes. Ellers er jeg meget enig med Tio at det ikke er den store videnskab at lave service på et Rolex, det indeholder fuldstændig samme komponenter som alle andre mekaniske ure.
Svar: 4,381
Tråde: 276
Modtaget Likes: 3,101 i 1,070 svar
Givet Likes: 2,254
Tilmeldt: Dec 2011
(17-10-2017, 05:02 PM)P.N. Skrev: Dit svar kunne da godt tyde på du var urmager
Takker
Men egentlig blot lidt logisk tænkning - jeg kunne ikke forestille mig andre bevægelige dele i et ur, der er så tunge og bevæger sig på en sådan måde, at de kan udløse rystelser, som trådstarter beskriver
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 1,464
Tråde: 49
Modtaget Likes: 266 i 154 svar
Givet Likes: 118
Tilmeldt: Jan 2013
(17-10-2017, 05:02 PM)P.N. Skrev: (15-10-2017, 05:38 PM)pbr Skrev: Jeg er ikke urmager, men det lyder som om der er noget galt i optrækmekanismen, således at rotoren trækkes med rundt, når du drejer kronen - eneste forklaring, jeg lige kan komme på, når det ligefrem er så voldsomt, at du kan mærke uret ryster !
Måske er der en sammenhæng med, at kronen er beskadiget ?
Lyder blot underligt, at dette ikke skulle være blevet opdaget ved et service, uanset af hvem.
Måske nogle af de tilstedeværende urmagere eller mekanisk kyndige herinde, kan komme med deres mening om min teori ?
Dit svar kunne da godt tyde på du var urmager . Det lyder helt sikkert som om klinkehjulene er låst så rotoren snurrer rundt når kronen drejes. Ellers er jeg meget enig med Tio at det ikke er den store videnskab at lave service på et Rolex, det indeholder fuldstændig samme komponenter som alle andre mekaniske ure.
Klinkehjulene er nu anderledes. Men normalt kan man da tage til til Mølback igen. Der er ikke meget at tabe. HVis klinkehjulene er ødelagte kan det vel ikke trække sig selv op formoder jeg.
Måske ser værket sådan ud:
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Tilmeldt: Jan 2015
Ikke anderledes i funktion.
P.N.
(17-10-2017, 05:45 PM)stenstrupigen Skrev: (17-10-2017, 05:02 PM)P.N. Skrev: (15-10-2017, 05:38 PM)pbr Skrev: Jeg er ikke urmager, men det lyder som om der er noget galt i optrækmekanismen, således at rotoren trækkes med rundt, når du drejer kronen - eneste forklaring, jeg lige kan komme på, når det ligefrem er så voldsomt, at du kan mærke uret ryster !
Måske er der en sammenhæng med, at kronen er beskadiget ?
Lyder blot underligt, at dette ikke skulle være blevet opdaget ved et service, uanset af hvem.
Måske nogle af de tilstedeværende urmagere eller mekanisk kyndige herinde, kan komme med deres mening om min teori ?
Dit svar kunne da godt tyde på du var urmager . Det lyder helt sikkert som om klinkehjulene er låst så rotoren snurrer rundt når kronen drejes. Ellers er jeg meget enig med Tio at det ikke er den store videnskab at lave service på et Rolex, det indeholder fuldstændig samme komponenter som alle andre mekaniske ure.
Klinkehjulene er nu anderledes. Men normalt kan man da tage til til Mølback igen. Der er ikke meget at tabe. HVis klinkehjulene er ødelagte kan det vel ikke trække sig selv op formoder jeg.
Måske ser værket sådan ud:
•
|