JLC Master Compressor Extreme World Chronograph (150.8.22)
Hej,

Jeg har forelsket mig i et JLC Master Compressor Extreme World Chronograph (150.8.22), men har et par spørgsmål inden jeg hugger til :-)

1) Alle kommentarer om modellen er velkomne - positive, som negative. Jeg ved f.eks. at service af sådan en fætter er lidt pebret - er der andet?
2) Den jeg har kig på kommer kun med gummirem - er der nogen der ved:
   - Hvad koster en org. læderrem + foldespænde
   - Hvad koster den org. lænke?
3) Den jeg har kig på kommer med JLC boks (men jeg tror ikke det er den rigtige til den model), Office timepiece registration folderen og Guarantee Certificate folderen (udfyldt hos AD). Hvor meget betyder det, at kassen ikke er den rigtige og at manualer mm. ikke følger med? 

Tak,
Jacob
Svar
Total fedt ur  Icon_Up
Rigtig service er lidt peberet.

Jeg vil råde dig til at sikre at uret er komplet med
Alle rigtige boxe og papir, lænken ligger vel i små 10-15k vil jeg tro

Har selv haft en Master compressor Memovox på lænke,
JLC er bare noget særligt.  Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Lækkert ur, du har kig på.

Mht. pris på service, så vil jeg anbefale dig at kontakte JLC direkte. De kan give dig den korrekte pris og de svarer hurtigt.

Jeg har flere gange henvendt mig omkring priser på service, og er med tanke på skrækhistorierne, blevet overrasket over hvor rimelige priserne er på selv de komplicerede modeller.

Det er i øvrigt et stort ur, så en test på håndleddet kan anbefales.
Med venlig hilsen
Kristopher Fjeldgaard
FineTime

http://www.finetime.dk
http://www.facebook.com/finetimedk
http://www.instagram.com/finetimedk#

Salg, bytte, køb og kommission af brugte luksus-ure
Svar
Mange tak for jeres input.

@Stensbjerg: Jeg har også kigget på det længe. Det vil være mit første JLC ellers er jeg normalt til IWC :-). Jeg foretrækker helt klart også et komplet sæt, men prisen er god og der er som nævnt en JLC æske og garantibevis stemplet hos en AD. Jeg tænkte nok lænken kostede i den omegn - det gør IWC lænker jo også.

@Finetime: Tak for tippet - det vil jeg gøre når/hvis jeg får købt det. Jeg har talt med Ole Mathiesen, som var superflinke og de sagde man nok skulle regne med 7-8.000. Og du har helt ret mht. størrelsen, men jeg har prøvet det og det passede rigtig godt. Jeg har også et IWC Big Ing. nu på 45,5mm.

God weekend,
Jacob
Svar
Den Big Ing sammen med JLCet
Er satme et lækkert sæt.  Icon_Up Icon_not
[-]
  • onkeldunkel
Svar
Kan ikke forstå at der ikke har været billeder endnu

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar
I kan få et billede af mit, det er dagens ur lørdag.

İmage

Jeg fik det serviceret hos JLC i 2012 for 6.340 kr., så de 7-8.000 er nok et meget godt gæt i dag.

Ligeledes i 2012 købte jeg en oem læderrem i JLCs butik i Geneve, den kostede 310 chf. Jeg aner ikke hvad et foldespænde løber op i.

Kan klart anbefales, men prøv det først, du skal være til store ure

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh
Morten
Svar
Total lækkert ur  Icon_party
Og den "sekundviser"  Icon_Up
Svar
@Morten - tak for billedet. Det er SÅ flot og jeg er både til store ure og har prøvet det i virkeligheden Icon_smil
Svar
Det er et super lækkert ur.... kan klart anbefales.... lænken er dyr... over 15000kr... fra ny.... syntes uret er bedst på alligator rem og folde spænde..

har selv haft modellen flere gange...
Mvh Hr.holm
[-]
  • onkeldunkel
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)