Tiden nærmer sig
#1
Hej
jeg har tidligere skrevet her inde under tråden "kunsten at fejre sig selv" planen har været at finde det rigtige ur til min forestående 40 år fejring.
Målet var i første omgang at finde et ur fra 77, men da både pris og udvalg- samt det at jeg ønsker at benytte uret til dagligdags brug har jeg slået dette (næsten) ud af hovedet.
Jeg vil stadig gerne finde det helt rigtige Sub, og har kigget, ledt, søgt osv. uden dog at kunne finde det som det som lige sprang i øjnene.
Nu er jeg så faldet over dette:
 https://www.chrono24.dk/rolex/submariner...665843.htm 
som jeg med min ringe indsigt syntes ser fint ud... dog bliver jeg faktisk helt bekymret over at det er relativt billigt ! overser jeg noget ??
På samme tid kan jeg mærke at dette med at købe et ur, ubeset, fra et andet land osv. også giver mig lidt mavekneb !
Kan jeg ikke få jeres besyv på om det ser helt skævt ud, og evt. et lille klap på skulderen der siger at det nok skal gå :)
Ser frem til de gode råd.

Grarup
Memento mori
Svar
#2
Taget i betragtning at der intet tilbehør er, udover en boks af noget nyere dato, så er prisen ikke fantastisk imo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#3
Tak for svaret, det kan være at det ikke er "røverbilligt" men det er ikke så ofte jeg ser dem til under 40k, og de ligger ofte i 50+
Vil du mene at det er for dyrt ? eller er det bare en pris som man kan forvente ?
Det er jo en gigantisk jungle, hvor det til tider ser ud til at identiske ure er prissat 10-15 tusinde fra hinanden, som novice kan det være svært at gennemskue om der er grund til forskellen eller om det "bare" er forskel i avancen der spiller ind.
I det hele taget er det jo noget sjovt noget at prissætte, men udbud og efterspørgsel for det vel til at passe sammen på én eller anden måde.
Memento mori
Svar
#4


Prisen er umiddelbart ikke for højt, men du bør undersøge om de hsr serviehistorik på uret og om der er 1 eller 2 års garanti på uret.

Deres hjemmeside er meget svær at få oplysninger fra. Men uanset hvad er service nok påkrævet inden for 2 - 4 år på et ur af den årgang. Det er sjælendt at finde ure fra den årgang som har fået service for meget kort tid siden og så er til salg.
Svar
#5
(25-08-2017, 08:30 PM)stenstrupigen Skrev:
(25-08-2017, 11:58 AM)Grarup Skrev:


Prisen er umiddelbart ikke for højt, men du bør undersøge om de hsr serviehistorik på uret og om der er 1 eller 2 års garanti på uret.

Deres hjemmeside er meget svær at få oplysninger fra. Men uanset hvad er service nok påkrævet inden for 2 - 4 år på et ur af den årgang. Det er sjælendt at finde ure fra den årgang som har fået service for meget kort tid siden og så er til salg.


Tak igen, hvad koster et service sådan ca. Snakker vi 2, 4 eller 6 tusinde ?
Tænker at jeg vil have lavet service når/hvis jeg tager den hjem- så er man klar over hvor man står med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Memento mori
Svar
#6
Service er måske ikke lige nær forstående, men service koster ca fra 2.500 - 5.500 - 6.000,- alt efter hvem som gør det. Ca 4.500 ved forhandler på fyn og Jylland og ca 5.500 - 6.000 ved forhander i København. Du kan spare 800 kr ved at lade være med polering i København, mens ca 1.200 kr ved ikke at få uret poleret i Jylland og måske Fyn.

Der er 2 års garanti på service fra forhandlerne.
Svar
#7
:( virker funktionen på Chrono24 hvor man kan sende en mail/forespørgsel til en sælger ?
Nu har jeg skrevet tre gange, til to forskellige men aldrig hørt noget !
Nogen der har erfaringer med dette !?
Memento mori
Svar
#8
Det virker, men der er mange der er RIGTIG dårlige til at svare.
Svar
#9
(28-08-2017, 10:47 AM)Grarup Skrev: :( virker funktionen på Chrono24 hvor man kan sende en mail/forespørgsel til en sælger ?
Nu har jeg skrevet tre gange, til to forskellige men aldrig hørt noget !
Nogen der har erfaringer med dette !?

Ved svar kan der nemt gå 2 -3 dage. I heldigeste fald 6 - 12 timer.
Svar
#10
Hvad med at ringe til firmaet? De taler engelsk, står der i annoncen.
JK
[-]
  • Grarup
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)