Dansk urmærke - Chris Copenhagen
#1
Hey folkens

Det er ved at være noget tid siden at vi skrev noget herinde, men synes da lige at vi vil slå et slag for et nyt dansk urmærke, Chris Copenhagen, som hører til kategorien indenfor modeure, som de fleste kan betale. Vi synes I skulle læse lidt om historien bag og ellers støtte op omkring mærket til folk I kender, så vi kan få et dansk mærke mere på verdenskortet. Indtil videre klarer Skagen og Bering sig glimrende indenfor samme sag, men lad os håbe lidt på de fine Chris Copenhagen ure, som faktisk fremstilles med et Citizen urværk samt safirglas, så kvaliteten fejler bestemt ingenting.

Vi ved godt at I naturligvis er foretrækker Rolex, Omega, Breitling osv. men skal det være noget nyt dansk, og til at betale, så slå et slag for Chris Copenhagen :-). Lad os høre jeres mening om mærket.

Mvh
Uniwatches
Mvh. Chris

Besøg vores hjemmeside Uniwatches http://www.uniwatches.dk/ hvor du finder et hav af forskellige ure
Svar
#2
Kiggede lige forbi og tjekkede, men jeg finder det kedeligt, hvis man må være så fri at sige det på den måde. Nu har jeg så også en smag for det mere ekstreme og lidt skøre, så det er nok ikke helt fair og har et lidt anstrengt forhold til disse meget simple ure, hvilket allerede startede med skagen-urene, som ligeledes er så kedelige Icon_sleep og fint nok til de kunder der har glæde i den slags ure, men jeg forstår dem ikke.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
(15-08-2017, 05:59 PM)Miwes Skrev: Kiggede lige forbi og tjekkede, men jeg finder det kedeligt, hvis man må være så fri at sige det på den måde. Nu har jeg så også en smag for det mere ekstreme og lidt skøre, så det er nok ikke helt fair og har et lidt anstrengt forhold til disse meget simple ure, hvilket allerede startede med skagen-urene, som ligeledes er så kedelige  Icon_sleep  og fint nok til de kunder der har glæde i den slags ure, men jeg forstår dem ikke.

Hehe, det er altid fair nok med en ærlig mening og vi har jo alle vores. Der er faktisk blevet lavet nogle stats på hvad der "hitter mest" i befolkning, hvor 36mm til kvinder og 40mm til mænd er den mest efterspurgte størrelse samt ikke mindst det minimalistiske, så det er jo hvad man er til, men tak for holdning... Hvem ved? Måske Chris Copenhagen en dag ender med at præsentere en mere "ekstrem eller skør" kollektion som kan bruges :-)
Mvh. Chris

Besøg vores hjemmeside Uniwatches http://www.uniwatches.dk/ hvor du finder et hav af forskellige ure
Svar
#4
Det er også fint og håber da i får succes med det Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#5
Var lige inde på jeres hjemmeside og kigge !! Chris Copenhagen er bestemt ikke noget for mig.

Men så ville jeg lige kigge på jeres Seiko udvalg.

29.949 kr. (Toti Ni Tusinde Nihundrede Fireti Ni) for en Seiko PADI Turtle SRPA21K1.............. er det en fejl eller en joke !????   Icon_head

Og uret kan kun købes via bankoverførsel, ikke online !?  Icon_rul  Icon_rul  Icon_rul
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#6
(15-08-2017, 06:36 PM)pbr Skrev: Var lige inde på jeres hjemmeside og kigge !! Chris Copenhagen er bestemt ikke noget for mig.

Men så ville jeg lige kigge på jeres Seiko udvalg.

29.949 kr. (Toti Ni Tusinde Nihundrede Fireti Ni) for en Seiko PADI Turtle SRPA21K1.............. er det en fejl eller en joke !????   Icon_head

Og uret kan kun købes via bankoverførsel, ikke online !?  Icon_rul  Icon_rul  Icon_rul

Hey Peter

Som nævnt tidligere så er mærket nok ikke for "ur-nørder" men mere til modens folk, men kvaliteten fejler bestemt ikke noget :-)

I forhold til Seiko uret, så har det været en tastefejl. Jeg må indrømme at jeg ikke lige er klar over hvad der er sket, men vi takker herfor og har rettet det. Uret koster 3399kr inkl. moms og fri levering og KAN købes online. Der er blot sat en grænse at når et ur koster mere end X kroner, så kan man kun købe det via bankoverførelse, men det er som sagt ikke tilfældet for SRPA21K1.

Håber du kunne bruge svaret :-)
Mvh. Chris

Besøg vores hjemmeside Uniwatches http://www.uniwatches.dk/ hvor du finder et hav af forskellige ure
Svar
#7
(15-08-2017, 06:44 PM)Uniwatches Skrev: I forhold til Seiko uret, så har det været en tastefejl. Jeg må indrømme at jeg ikke lige er klar over hvad der er sket, men vi takker herfor og har rettet det. Uret koster 3399kr inkl. moms og fri levering og KAN købes online. Der er blot sat en grænse at når et ur koster mere end X kroner, så kan man kun købe det via bankoverførelse, men det er som sagt ikke tilfældet for SRPA21K1.

Håber du kunne bruge svaret :-)


Ha ha ha .............. det er bare i orden - så giver det mere mening  Icon_Up

Det er en mere OK pris for et PADI Turtle.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#8
(15-08-2017, 06:45 PM)pbr Skrev:
(15-08-2017, 06:44 PM)Uniwatches Skrev: I forhold til Seiko uret, så har det været en tastefejl. Jeg må indrømme at jeg ikke lige er klar over hvad der er sket, men vi takker herfor og har rettet det. Uret koster 3399kr inkl. moms og fri levering og KAN købes online. Der er blot sat en grænse at når et ur koster mere end X kroner, så kan man kun købe det via bankoverførelse, men det er som sagt ikke tilfældet for SRPA21K1.

Håber du kunne bruge svaret :-)


Ha ha ha .............. det er bare i orden - så giver det mere mening  Icon_Up

Det er en mere OK pris for et PADI Turtle.

Yes Sir Icon_party Icon_smil
Mvh. Chris

Besøg vores hjemmeside Uniwatches http://www.uniwatches.dk/ hvor du finder et hav af forskellige ure
Svar
#9
Jeg må også indrømme at det heller ikke lige er mig.. Markedet er stopfyldt med de "minimalistisk bauhaus" modeller, men de hitter jo alle steder så det er jo selvfølgelig fair nok! At i så lige har x på skiven gør jo så en lille forskel.. Men ville nok hellere have et Nomos hvis jeg gik efter den slags! Og navnet syntes jeg personligt er lidt.. Tacky I mangel af ord! Samt teksten "nye højder af dansk design.." osv eftersom det jo ikke er et nyt design :-) men hipsterne skal jo nok bide på hvis ikke Daniel wellington er nok længere! :-P

Og det har intet med pris osv at gøre for mig, bare intet nyt under solen her!

Men held og lykke med salget :-)

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Svar
#10
+1 til uniw. for at stikke hovedet i løvens hule og vise os noget de nok godt vidste vi ville vrænge lidt på næsen af.

+1 for at have et firma i danmark og lancerer sit eget urmærket.

-1 for beskrivelserne på hjemmesiden og modelnavnene - de er latterlige, og jeg tænker umiddelbart at de er skrevet af een eller andens niece som har drømme om at blive noget i reklamebranchen. Det værste er dog at de trænger til korrekturlææsning og er faktuelt forkerte: "Dette ur leveres i en lækker sort læderrem i høj kvalitet samt med hvid urskive og i hånd poleret sølv urkasse i rustfrit stål." - man skal vel hverken være lektor i dansk eller metalekspert for at se et par fejl i ovenstående ;). Yderligere er de billeder der er på salgssiden i nær så gode som på "om chris siden". Få fat i en bedre fotograf!

0,0 for designet - det er ikke lige mig men kan godt se hvor I vil hen. Det undre mig dog at der er et marked for designet, men det har I nok bedre check på end mig. Vedr. størrelsen er jeg enig i at 40mm er en god størrelse, men kigger man på de ca 20.000 billeder der sikkert er i vores "hvad har du på armen" tråd, så ser det umiddelbart de lidt større og mere sporty ure der hitter.

0,0 Maradona= 10 - for real? Dér skal jeg sku købe en vokal :)

held og lykke med projektet
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)