Kaffe på Kgs. Nytorv i august - jeg giver!
#1
Hej alle,

Dette skal ikke ses som en reklame, og hvis den gør, så slet den gerne fluks! Det er ment som et venligt forslag, til et mødested hvor man måske kunne aftale at mødes og få en kaffe (eller en øl fra de andre boder) og kigge på ure. Kan se, at der tidligere er lavet noget lignende privat hos nogle af jer.
Jeg vil I hvert fald gerne kvittere med en kaffe for et besøg!

Jeg har ladet mig overtale til at lave en pop-up-cafe/kaffebar på Kgs. Nytorv fra lørdag d. 12.-27. august, hvor jeg er blevet den heldige "indehaver" af et telt på ca. 12 kvm. Det skal pyntes, udsmykkes og se fint ud, så det der forhåbentlig vil være kaffe-kø fra morgen til aften! Der vil være andre boder med pølser og øl, pandekager og andet godt, men jeg vil være den eneste der sælger kaffe og kafferelaterede varer - Jeg kommer også til at servere noget der minder om is-kaffe-softice, men i en lidt blødere udgave en alm. softice. Smager dælme godt 😀 - Jeg kommer til at ligge som nabo til pandekagerne håber jeg.

Markedet er åbent fra lørdag d. 12. kl. 08 og officielt kl. 20 men med mulighed for at holde længere åbent, skulle der være kunder, gæster eller turister nok til at forsvare en omsætning.
Jeg vil selv stå der i alle de timer der overhovedet er muligt og jeg har fået lov til at lave et miljø med borde og bænke, så folk kan blive hængende, hvis de lyster.

Jeg skal som sagt selv stå for det hele, og glæder mig helt vildt. Det er noget af en logistisk udfordring med alt det der skal til. Men jeg håber det bliver godt! I er selvfølgelig alle MEGET meget velkomne og jeg tænker lige lidt frit her:

Da jeg jo får lov til at lave et hyggeligt miljø med borde og bænke, tænker jeg om ikke det kunne være en god mulighed for at mødes? Ovre på kaffeforummet har vi snakket om konkurrence i latte art en aften og generelt blot som mødested.

Selve borde og bænke kunne jo danne rammen, så vi/I kunne få lejlighed til at få hilst på hinanden og det står jo alle frit for, at aftale at mødes derinde på forskellige dage og evt. gå en tur i Nyhavn eller gå på café-besøg rundt i byen. Man kunne jo også aftale en dato for et større møde, hvor vi mødes til hygge og øl. Jeg vil nu nok stå i kaffebaren, men kunne det ikke være hyggeligt?
Jeg ved at fadøl vil koste 50 kr., men det gør den slags jo i København og der er grillpølser også.

Jeg håber I vil lægge vejen forbi - Jeg giver en kaffe :) (husk at sig I er fra forummet, for jeg aner jo ikke hvem I er )

Mvh.
Kristian
[-]
  • Lars, Møller
Svar
#2
Det lyder afgjort som en hyggelig idé! Har du et link til arrangementet - google gav ikke lige svaret...

/Bjørn.
Svar
#3
Nej, der er ikke umiddelbart noget link. Jeg arbejder på at overvinde min Facebook-modvilje og lave en firmaside, men det vil i givet fald jo blot være min egen.
Det dog privat arrangeret, som jeg har forstået det, hvor boderne er solgt til forskellige private erhvervsdrivende. Arrangørerne har selv øl og pølser (forståeligt nok) men der kommer så andre mad og drikke-boder og noget brugskunst.
Jeg ved blot, at jeg må bygge mit telt op med alskens kafferelateret og lave et slags cafémiljø foran/rundt om.

Som jeg forstår det, vil man når man f. eks. kommer fra Nyhavn og går over mod Kgs. Nytorv, blive mødt af et lille marked, som strækker sig over til starten af Strøget. Det er der det står.

Jeg skriver til arrangørerne og hører om de har et link og vender tilbage :)
Svar
#4
Nå, det er der iflg. arrangørerne ikke.. (der er sort af mennesker siger de, så ingen grund til mere)... Håber de har ret :)
Svar
#5
Fint nok. Og lad endelig være med at gøre noget på Facebook - der er jeg heller ikke!

/Bjørn.
Svar
#6
Selvfølgelig lidt en afsporet diskussion, men netop Facebook har jeg det anstrengt med. Jeg har forsøgt at opbygge en virksomhed som man ringer til, når det skal være ordenligt... primært til erhverv.

Det er ikke min opfattelse at jeg ville blive fundet på FB men er selvfølgelig ikke uvidende om den deling og de muligheder der ligger der.. Men jeg er så forbeholden om det medie... Andre jeg kender siger i stil med "du har ikke råd til, ikke at være der...."

Jeg er ikke overbevist, men hører meget gerne, hvis andre har indspark omkring emnet. Nu er vi jo i OT alligevel.. Måske andre har firma i en eller anden form, som kan give deres besyv med..
Svar
#7
Jeg ved selvfølgelig ikke med jer, der er på fjæsbogen; men et stort problem med FB er, at det er et lukket system og ikke søgbart. Måske tager jeg fejl; men giver en google søgning nogensinde et hit til FB? At jeg så også mener, at FB er et ligegyldigt døgnværtshus med et latterligt ringe signal/støjforhold, er i denne sammenhæng en anden sag.

Så brug din tid på din hjemmeside med dit design, og lad google skaffe dig brugbare hits.

/Bjørn
[-]
  • 116520, KristianK, Lars
Svar
#8
Hej Kristian, lige et opfølgende spørgsmål; er det kun i weekenderne at der er "pop-up kaffebar" eller er det alle dage fra den 12 til den 27? 


Kamstrup (der under alle omstændigheder ligger vejen forbi til en eminent kop kaf'  Icon_smil )
Svar
#9
Det lyder fedt, jeg vil gerne mødes med jer andre herfra. Det kunne være hyggeligt. Jeg var ude og spise en is med Avantisimo tidligere på ugen ( den jeg skyldte efter han gættede mit limited Seamaster) og det var rigtig hyggeligt. Så jeg er klar.

Nu er det jo på kongens nytorv, der har ry for at være der hvor folk får stjålet deres guld rolex. Men man behøver jo ikke tage det dyreste ur på, og snakken kan være hyggelig alligevel :-)

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#10
(29-07-2017, 09:08 AM)Kamstrup Skrev: Hej Kristian, lige et opfølgende spørgsmål; er det kun i weekenderne at der er "pop-up kaffebar" eller er det alle dage fra den 12 til den 27? 


Kamstrup (der under alle omstændigheder ligger vejen forbi til en eminent kop kaf'  Icon_smil )
Hej Jesper,

Nej, det er sgu hård kost og alle dage! ... Jeg holder åbent alle dage 8-20.... Hvis det giver mening. For ellers tror jeg, at min kone gerne ser at jeg følger den mindste i skole kl. 8 og så først åbner lidt over 9 (eller hvor lang tid det tager fra Espergærde til Kgs. Nytorv med tog og cykel)

Men hvis jeg lave omsætning svarende til dagens faktiske omkostninger fra kl. 8-10 ved hjælp af de kunder som er på vej på arbejde eller den slags, så vil jeg nok prioritere at åbne. Hvis der er helt tomt og jeg nærmest står mutters alene, så tager jeg det mere roligt og åbner om formiddagen. Jeg kan holde åbent til længere end 20, hvis der er kunder.

Det er umuligt at vide hvilket flow der er og da det normalt slet ikke er noget jeg gør i, altså styksalg, så bliver det en oplevelse, en erfaring og læring.. Håber ikke jer brænder nallerne og at de store cruise ships bare vælter ind med købestærke kinesere om ikke andet..

Hvis der er sort af mennesker er det jo nok begrænset hvor meget jeg kan deltage i af komsammen, men hvis I har tålmod så er jeg altid klar til en snak og en kaffe :)

Begge mine vintage Seiko er i sønderjyske for en kærlig hånd og jeg synes ikke at det er stedet for Speedmaster..

Men mon ikke jeg har noget på, som viser klokken :)

Kristian
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)