Zodiac
Hej
Jeg har fundet et Zodiac Sea Wolf Automatic med et Zodiac cal 72B urværk.
Uret er i rimelig god stand, men der mangler en tand på optrækshjulet ( Ratchet Wheel part nr. 415/2 )
Vil lige høre her på siden, om der evt. er nogen som skulle vide hvor et sådan hjul evt. kan skaffes ?
eller om der evt. er nogen som har et værk liggende til reservedele, eller et løst hjul ?
Hører gerne hvis nogen kan hjælpe.
Har set på nettet at der er et i Australien, men det kunne være der kunne findes noget lidt tættere på.
Vh
Esben
Svar
Jeg har selv koebt reservedele i Australien et par gange. Jeg ved ikke hvorfor, men bestemte dele dukker kun op dernede. Men proev da foerst i England, f.x. cousins.co.uk
Skift ur, når du står op!
Svar
Det er lidt op af bakke at finde dele til dette Zodiac 72b. Har prøvet Cousins som ikke kunne hjælpe. Jeg prøvede selv at lave den manglende tand på Ratchet wheel. værket går nu som det skal, men der opstod et nyt problem. Viserne går i stå når uret skal skifte dato. Har søgt lidt på dette, og kan se at det har været et generelt problem med cannon pinion hjulet på disse modeller. Jeg har prøvet at stramme det, men kan kun få det til at virke kort tid.
Selve uret er i fin stand, så lidt synd bare at kassere.
Hvis der er nogen som evt har noget liggende til dette værk hører jeg meget gerne.
Svar
Basisværket for Zodiac 72B er et AS 1687/1688 og hvis det er Part 415.2 er det da et forsøg værd  Icon_smil
P.N.
Svar
Hej
Ja, det er Ratchet Wheel part 415/2 og Center Wheel part 201 som jeg søger. Hvis nogen har noget liggende hører jeg gerne.
Vh
Esben
Svar
Har du spurgt Lindholts Fourniture i Randers ?
P.N.
(09-12-2017, 08:30 PM)Esni Skrev: Hej
Ja, det er Ratchet Wheel part 415/2 og Center Wheel part 201 som jeg søger. Hvis nogen har noget liggende hører jeg gerne.
Vh
Esben
Svar
Hej
Ja, Jeg har ringet til dem, men der spurgte jeg på Zodiac 72b værket. Jeg har ikke spurgt på AS 1687.
Det kunne jeg jo prøve.
Vh
Esben
Svar
Der er selvfølgelig modifikationer i processen fra AS værk til Zodiac men jeg synes ikke det er sandsynligt at det er tilfældet på de stumper du mangler.
P.N.
Svar
Hej
Nej, Jeg synes også efter at jeg har søgt en del, at delene virker identiske. Synes bare at dele til AS 1687/1688 heller ikke er så lette at finde. Problemet er nok, som jeg kan se, af offset cannon pinion var en svaghed i disse værker.
Det kunne jo være at der var nogen som har et værk liggende som evt. kunne bruges som dele.
Vh
Esben
Svar
Hej Igen
Jeg har været lidt rundt og kikket efter dele til mit Zodiac projekt, men indtil videre uden held. Så jeg prøver lige her igen. Jeg leder efter dele eller et defekt Zodiac 72b værk som jeg kan bruge som donor til mit gamle ur. Er der nogen herinde som har kendskab til nogen som evt. kunne have dele liggende, eller evt selv har noget, hører jeg meget gerne.
Vh
Esben
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)