Nyt IWC forum ur
I weekenden mødtes en række IWC samlere i Amsterdam. Her kunne IWC's produktionschef Walter Volpers løfte sløret for et nyt LE forum-ur. IWC har indtil nu lavet tre specialudgaver af deres ure til forummedlemmer. Det første var en LE udgave af Ingenieur 3227 (CF1). Det andet var en Da Vinci (CF2), det tredie en pilotchronograf (CF3).
IWC-forummets moderator, Tonny Berteloot, har arbejdet meget længe sammen med IWC's designere og produktionsfolk for at få skabt et fjerde ur. Vi blev præsenteret for nogle tidlige tanker på SIHH i Geneve i januar. Siden er mange detaljer faldet på plads, og derfor kunne Walter Volpers fortælle om det kommende CF4 ur: Det bliver en Aquatimer i bronze på 44 mm. Værket bliver det nyudviklede cal. 82110, som vil blive brugt første gang i forumuret. Bagsiden er safirglas, så man kan beundre det nye værk. Der vil blive fremstillet 250 stk. og prisen forventes at blive 9000 CHF. Det svarer til ca. 62.000 Dkr. Urene sælges kun gennem IWC's egne butikker. De første ure vil formenlig kunne leveres ved juletid i år.
Jeg har kun to grafiske fremstillinger af uret, idet prototypen først er klar om et par uger. Jeg er ikke i tvivl om, at det bliver et super fedt ur. Jeg havde lejlighed til at se Aquatimer chronografen ref. 3795, som også er i bronze og 44 mm. Det er et stort flot ur. Jeg tror, at specialudgaven uden chrono bliver mindst lige så attraktiv.
JK
İmageİmage
Svar
Det er godt nok gået ned af bakke for det kære mærke. Hvis man kigger tilbage på hvad de lavede af fede tool ure tilbage i 90'erne og starten af det nye årtusinde, virker de nye helt i skoven.
[-]
  • tg
Svar
Vandtæt til 30 bar, plejer Aquatimer ikke være mere vandtæt end det?
Men det er måske den gennemsigtige bagkasse der gør det. Værket er nu også meget pænt (det der tiltaler mig mest ved det ur)
Svar
De fleste er 30 bar svarende til knap 300 meter. Deres ref 3580 kan klare 200 bar. Der er nok ikke ret mange kunder, der dykker med en Aquatimer på de dybder.
JK
Svar
Man kan læse mere om urets tilblivelse her: https://www.iwc.com/forum/en/discussion/71247/
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)