Vintage Omega Vurdering
#1
Hej Urforum

Jeg har været så heldig at støde på et omega ur, som jeg har fået ret billigt syntes jeg selv. Der er tale om et firkantet vintage ur fra 60-70'er, jeg har fået poleret glasset så det fremstår næsten uden ridser, dog bærer selve urskiven præg af at være 50 år gammel. 

Er der nogle som ved hvor meget det koster at få renset/skiftet urskiven?
Og evt nogle der har en vurdering på hvor meget uret kunne være værd?
Mvh 

Nybegynderen 

İmage
Svar
#2
Det er lidt dårlig stil, at ingen har svaret. Jeg ved intet om vintage Omega, men jeg ved, at du har langt større mulighed for at få et kvalificeret svar, hvis du viser et par gode billeder af uret.

/Bjørn
Svar
#3
Hej,

Et billeder ville helt klar hjælpe meget.

En dygtig urmager med sans for skiver kan måske rense den lidt, men umiddelbart bør du lad uret have den alder og patina, det har.

Værdi afhænger af flere ting, men vintage Omega har sneget sig op i pris og et bud kunne være 2000-5000,- (alle forbehold!)

Er det med automatik eller håndoptræk? Du kan Google fx vintage Square Omega og se, hvad der evt. dukker op.

mvh Jens
Svar
#4
(26-05-2017, 04:59 PM)Nybegynderen Skrev: Hej Urforum

Jeg har været så heldig at støde på et omega ur, som jeg har fået ret billigt syntes jeg selv. Der er tale om et firkantet vintage ur fra 60-70'er, jeg har fået poleret glasset så det fremstår næsten uden ridser, dog bærer selve urskiven præg af at være 50 år gammel. 

Er der nogle som ved hvor meget det koster at få renset/skiftet urskiven?
Og evt nogle der har en vurdering på hvor meget uret kunne være værd?
Mvh 

Nybegynderen 

İmage

Hej

Jeg har et magen til eller i det mindste meget lignende Omega til salg og har haft det i næsten 1 år nu. Det er ikke blevet solgt og der var heller ikke mange henvendelser.
Mit er i stål og med (i mine øjne) bedre skive eller med færre skader end din. Så værdien vil jeg lægge på 1000-2000 kr.
Ang. rensning af skiven har jeg læst, at Peter Halse fra Horsens gør det, så du kan evt. henvende dig hos ham for at forhøre dig men spørgsmål er om din skive har taget så meget skade, at det er beyond point of repir Icon_cry
[-]
  • 116520
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)