Første sub
#11
Uret du kigger på i Tyskland, ligger ved en forhandler der tilbyder C24 trusted checkout. Allerede der er du faktisk meget godt stillet, og de fleste urmagere/forhandlere herhjemme, vil sikkert gerne tilpasse lænken for dig gratis.

Ellers har Mads / Timetowatch i Århus, både en 14060 og en 14060M liggende til salg. Begge med B&P.
Svar
#12
Tak for jeres svar. Jeg syntes jeg havde kigget hos timetowatch, men jeg må åbenbart være blind siden jeg ikke har set dem han har.

Jeg tror jeg prøver dem i første omgang og ringer til ham for en snak. Jeg bor på Sjælland så må lige se om det så skal sendes eller jeg tager en tur til Århus. Hvis det er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#13
Hej Stig - jeg kan godt følge din frygt at handle fra andre EU lande. Men den er ubegrundet. Det sjove er at man automatisk tror at det er nemmere at handle gennem nettet med én som bor fysisk set tæt på. Det er det ikke. Og hvis der er noget galt med uret (som der relativt sjældent er), tropper du ikke op en persona men sender uret for justering / reparation. Og så er vi der at det er lige meget hvis sælgeren er fra Nørre Nebel eller fra bøh-landet i Portugal.
Og nej, jeg er ikke blevet snydt, hverken her eller på "udlandet".
Justering af lænken laver en ærlig urmager for kr. 50 - 100 men hvis du ser hvad man gør på YouTube, kan du selv klare sagen (Lænkejustering er en af de få operationer jeg anbefaler folk uden erfaring selv at gøre med hjælp af YouTube - så nemt er det).
Generelt, folk snyder enormt sjældent (hvis man er i stand til at frasortere de direkte invitationer til at blive røvrandt fra).
Det, jeg har blevet overrasket gang på gang er folks ærlighed. Men ja, de fleste af os har den her sjove idé om at "folk fra andre lande snyder". En manifestation af den "usynlige chauvinisme" = "de andre snyder men vi her i DK er så rare og ærlige". Sådant er det ikke. Men når eftermiddagsaviserne og bestemte populistiske samlinger i den politiske slå mønt ved at puste luft i den her "dem og os" legenden, går den ubemærket ind hos os.

I sidste ende er det ens eget valg at tro på legenderne og ammestuehistorierne.
For længe siden påstod de mørke kræfter at verden var flad som en pandekage. De slog oven i købet  ihjel dem som mente noget andet.
I sidste ende viste det sig at verden ikke var flad alligevel... Det er den ikke hellere i den her sammenhæng hvis der er nogen som kan følge med på sammenligningen...  Icon_lol

Vh. John



(03-05-2017, 12:04 AM)Lars Skrev:
(02-05-2017, 10:48 PM)Stig S Skrev: Har kigget lidt mere bl.a. på dette fra tyskland: http://www.chrono24.dk/rolex/submariner-...202983.htm

Har ikke lige kunne finde noget om forhandleren på nettet ud over deres hjemmeside.

Jeg sidder bare lidt med en følelse af, jeg ikke rigtig ved om jeg "tør" købe på denne måde. Kan godt lide jeg kunne se uret live, samt også hvis der skulle vise sig at være noget galt med det, så det besvær der må være med at skulle sende det retur til tyskland plus den pris det koster at sende det.

Deruodver så er det nok bare min uvidenhed, men sådan noget helt lavpraktisk som at få rettet lænken til... tænker at jeg sikkert kan få en urmager til det mod betaling.. men det er bare lidt af de tanker jeg gør mig over at skulle bruge så for mig mange penge uden at have set varen og vide der ikke er nogen fejl/mangeler. kan også være mig som bekymre mig uden grund..

Der er jo så også den mulighed, at skrive til Tykseren, at du gerne vil se med fingrene, rejse ned, se det, evt. købe det, få det til passet, og det er det.
Ja, er der noget galt med det, ja så skal det transporteres til Tyskland, men lur mig om ikke de er meget villige til at afhjælpe fejlen. . . 
TioMalo har mig bekendt ikke brændt fingrene. . .  De er som regel utrolig hjælpsomme, nettet er jo barsk hvis det går galt. 
Det ved de godt, forhandlerne. Mange af dem har jo en fysisk butik.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#14
Hej John, gad godt se dig sende et ur til udlandet, for det samme som det koster at sende inden for  landets grænser  Icon_smil
Men bortset fra ammestue-historier og andre skræmme-kampagner, så kan vi vel godt blive enige om at standarden for standen af uret veksler lidt fra land til land? Og hvis jeg stod og skulle købe mit første dyrere ur, ville jeg sætte stor pris på at man snakker samme sprog, og ikke "Google translate'sk" uagtet hvor gode jeg selv mener mine sprogkundskaber er, er det jo ikke sikkert at forhandleren er lige så stærk. Har haft nogle finurlige mail korrespondancer med bla. Italienere.

Att Stig - Så jeg står stadig bag min første anbefaling - køb dansk første gang, og se så hvad interesse og mod leder hen i mod næste gang (og der bliver en "næste gang"

Mads fra timetowatch.dk er ihvertfald stærk i rolex modellerne, og kan varmt anbefales.

Kamstrup
Svar
#15
Lad mig lige komme med et eksempel på perfekt sevice fra udlandet. Jeg havde købt et Rolex fra England, og efter relativt kort tid var der en fejl. Så jeg kontaktede sælger, der uden tøven sagde, at de naturligvis ville reparere det for deres regning. Men vi blev også enige om, at at 2 gange forsikret forsendelse var dyrere end reparationen, så de tilbød at jeg kunne få det fixet her i Danmark, og de betalte uden at kny direkte til ham, der ordnede det.

DET er service!

/Bjørn
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)