Min elskede Frankenstein
#1
Ja da, Frankenstein.
Et - par uger siden fik jeg muligheden for at dykke i en forsikringsselskabets millionkasse og fik en mulighed for at købe et urværk, Rolex cal. 3130. Kassen var ødelagt i et cykel (eller motorcykel-) ulykke. I samme sortiment var der et Sub ref. 16610, M serie fra 2007 med urværk som havde fået sin del af saltvand indenbords.
Hvad gør man så ?
Man finder en kreativ urmager som splejser de to sammen efter at jeg havde skaffet en passende 2-linje skive og visere + kronen og kronerøret som passer et 14060M.
Og hvad får man så ud af det ?
En NoDate Sub som er pakket i en urkasse uden stifthuller i hornene.
Og hvad derfra følger er naturligvis ikke så overraskende påstande om at man går med et replica / fake på håndleden  Icon_e_biggrin1
I det øverste billede ligger Frankenstein som nr. 1 på bordet og i det nederste på håndledet.

İmage

İmage

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • zzup
Svar
#2
Fedt :)
Svar
#3
John, du plejer at sige, at Rolex'er stort set er umulige at få gjort utætte; men har var en med saltvand!?

Sjovt projekt iøvrigt...

/Bjørn
Svar
#4
Spændende projekt du der har haft gang i, er helt sikker på at du vil nyde at gå med uret, som jo har sin helt egen historie.
Du får lige et billede af min egen, som jeg så nyder.
İmage
Mvh. PHO
Svar
#5
(28-04-2017, 10:59 PM)bjorn_e58 Skrev: John, du plejer at sige, at Rolex'er stort set er umulige at få gjort utætte; men har var en med saltvand!?

Sjovt projekt iøvrigt...

/Bjørn


Ja Bjørn, sådant var påstanden fra den sagsbehandler som havde behandlet erstatningssagen...
Rolex kan sagtens få vand indenbords: Åben beskadiget krone og der er vi. Samme ang. glasset.
Normalt behandlet Rolex Sub er meget svært at gøre utæt men galskab lykkes åbenbart for de avancerede fjolser Icon_blink
Vh. John

(29-04-2017, 01:43 PM)PHO Skrev: Spændende projekt du der har haft gang i, er helt sikker på at du vil nyde at gå med uret, som jo har sin helt egen historie.
Du får lige et billede af min egen, som jeg så nyder.
İmage

Hejsa PHO
Har du også samlet din Sub fra stumper eller misforstår jeg noget her ? Icon_e_confused

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
(01-05-2017, 02:30 PM)TioMalo Skrev:
(28-04-2017, 10:59 PM)bjorn_e58 Skrev: John, du plejer at sige, at Rolex'er stort set er umulige at få gjort utætte; men har var en med saltvand!?

Sjovt projekt iøvrigt...

/Bjørn


Ja Bjørn, sådant var påstanden fra den sagsbehandler som havde behandlet erstatningssagen...
Rolex kan sagtens få vand indenbords: Åben beskadiget krone og der er vi. Samme ang. glasset.
Normalt behandlet Rolex Sub er meget svært at gøre utæt men galskab lykkes åbenbart for de avancerede fjolser  Icon_blink
Vh. John

(29-04-2017, 01:43 PM)PHO Skrev: Spændende projekt du der har haft gang i, er helt sikker på at du vil nyde at gå med uret, som jo har sin helt egen historie.
Du får lige et billede af min egen, som jeg så nyder.
İmage

Hejsa PHO
Har du også samlet din Sub fra stumper eller misforstår jeg noget her ?  Icon_e_confused

Vh. John

Hej John

Ja du misforstår det. Klokken blev købt hos urmageren i Herning sidste år.  Icon_smil
Mvh. PHO
Svar
#7
Tak John. Jeg var ligeved at lade mit ur blive liggende sammen med mine klæder, da jeg tog årets første dukkert fra stranden i lørdags.....

NOT! Altså til at tage Rollien af.. Men bortset fra den havde jeg intet andet på, da jeg svømmede de ca 20 tag frem og tilbage i dejligt solskin.

/Bjørn
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)