Fordele og ulemper ved Big Pilot?
#21
(30-04-2017, 11:08 AM)KlausM Skrev: Super fedt ur!
Og den blå skive er da bare for lækker.
Så kom BP op på min top 3 ønskeliste igen...
Mvh
Klaus

Hej Klaus.

Den blå skive er ganske enkelt super lækker - mine ord og foto-kompetencer kan ganske enkelt ikke beskrive hvordan den tager sig ud IRL Icon_blink Icon_e_biggrin1

Men jeg kan da give det et forsøg - nedenstående billeder er taget lige efter hinanden men blot fra lidt forskellige vinkler:

İmage

İmage
Svar
#22
Super fedt spil i den skive!
Foruden farven og 9 tallet hvad er så de væsentligste ændringer i forhold til den forrige skive?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#23
Hej Klaus.

Forskellen i skivedesign på den nye BP versus tidligere generation af BP kan bedst illustreres via dette billede:

İmage

Til venstre har du nyeste BP generation (IW500912) som udkom sidste år, og til højre første BP generation (IW500203). I midten ser du skivedesign på de to tidligere generationer (IW500401 & IW500901) som er det design der er blevet benyttet imellem IW500912 og IW500203 (håber at det giver mening Icon_cool ).

Ud over at 9-tallet er tilbage, så er selve fonten på time-tallene en smule anderledes end på de tidligere BP versioner (IW500401 & IW500901). Derudover er time-markørerne nu samme størrelse, hvilket ikke var tilfældet på IW500401/IW500901 - og så befinder trekanten ved 12 positionen sig igen under time-markøren lige som på den originale BP.

På billedet er det ikke så tydeligt, men remmen som følger med nyeste BP generation er også forskellig - hvor det tidligere var en croc-rem som fulgte med er det nu en kalveskinds-rem fra Santoni som fremstår mere "tool"-agtig, og i min optik bedre passer til hele pilot-konceptet og til BP Icon_smil

For den nyeste generation af BP, er der så udgivet et par forskellige skivefarver:

İmage

Fra venstre mod højre: BP classic, BP spitfire, BP peptit prince og til sidst BP top gun. For både BP spirfire og BP petit prince er dato-vinduet i hvidt, akkurat som den oprindelige BP (IW500203) Icon_Up

Hilsen,
Michael
Svar
#24
Tillykke med den fede Pilot klokke!!  Icon_Up

Så lykkedes det endelig!!

Den skal du nok få meget glæde af! 

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#25
(01-05-2017, 11:41 AM)gmt-geek Skrev: Tillykke med den fede Pilot klokke!!  Icon_Up

Så lykkedes det endelig!!

Den skal du nok få meget glæde af! 

Vh. Jon

Hej Jon.

Tak for det - og ligeledes tak for brugbart feed-back omkring BP i denne og tidligere tråde Icon_Up Icon_not

Som du tidligere påpegede, så er bærekomforten ganske enkelt perfekt - og jeg kan sagtens fornemme, at den største 'problemstilling' med BP er at man gerne vil have flere og forskellige varianter Icon_cool Icon_blink  Icon_flag

Hilsen,
Michael
Svar
#26
Super besvarelse Michael. Mange tak!! Og kanon billeder du har fundet.
Jeg var faktisk mest til 5004 skiven fordi den virker lettere i det men 5009 hænger bare bedre sammen.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#27
stort tillykke med dit big pilot.. Icon_flag  super flot og lækkert ur, har selv kigget på det i flere år uden at hoppe på...

held og lykke med det og nyd det...
Mvh Hr.holm
Svar
#28
Ville uden tvivl sidde perfekt på dit håndled Kenneth :-)
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#29
(02-05-2017, 08:36 PM)KlausM Skrev: Super besvarelse Michael. Mange tak!! Og kanon billeder du har fundet.
Jeg var faktisk mest til 5004 skiven fordi den virker lettere i det men 5009 hænger bare bedre sammen.
Mvh
Klaus

Det var så lidt Icon_flag  Jeg har selv studeret dette billede minutiøst mange gange inden jeg besluttede mig for at købe mit BP LPP Icon_blink

Skulle du være interesseret i at se nærmere sammenligning af de forskellige BP udgaver, så kan jeg varmt anbefale den BP hjemmeside som JK beskrev i anden tråd:

http://bigpilot.watch/database

Her er en oversigt over all BP versioner der er blevet udgivet siden den første model så dagens lys i 2002.

Hilsen,
Michael
Svar
#30
(02-05-2017, 09:34 PM)hr.holm Skrev: stort tillykke med dit big pilot.. Icon_flag  super flot og lækkert ur, har selv kigget på det i flere år uden at hoppe på...

held og lykke med det og nyd det...

Takker Icon_flag

Jeg kan kun istemme mig Klaus' kommentar - det er bare om at hoppe ud i det Icon_blink

om ikke andet, så kan jeg varmt anbefale et besøg hos de forskellige IWC forhandlere som findes i KBH. De har faktisk en del forskellige BP modeller tilgængelige i butikkerne, hvor man kan få afprøvet hvilken udgave der passer bedst Icon_e_biggrin1

Hilsen,
Michael
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)