Inspiration til nyt ur
Lightbulb 
Jeg kigger efter nyt ur, men jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal gå efter  Icon_study

Mit budget er 35.000,-, men jeg har endnu ikke lagt mig fast på, hvilken slags ur det skal være. Jeg ved dog, at det ikke skal være Rolex, og det ikke skal være over 42 mm. Derudover ved jeg, at det enten skal være et weekend/sportsur (IWC Aquatimer eksempelvis) eller et lidt afdæmpet (JLC Master Control eksempelvis). Jeg kunne bruge begge slags, men mit budget er kun til ét ur.

Har I nogle bud til begge kategorier, hvad jeg kunne gå efter?  Icon_smil

/Mads
Svar
Uha, det er jo spændende! Hvad er der i håndledet nu?

-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg bruger stort ser udelukkende mit 14060, men sjældent bruger jeg et 114060 eller et 16570. Når vejret er til det, så ryger mit Navitimer 806 på Icon_smil
Svar
Måske kryber det en tand over 35.000 men hvad med et Nomos Zurich Weltzeit?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Den burde godt kunne findes til den pris Icon_smil Det er faktisk også et, jeg har kigget en del på. Nomos er generelt højt på min liste, men jeg ved ikke helt.

/Mads
Svar
(09-03-2017, 11:24 PM)MadsA Skrev: Jeg bruger stort ser udelukkende mit 14060, men sjældent bruger jeg et 114060 eller et 16570. Når vejret er til det, så ryger mit Navitimer 806 på Icon_smil

Fede ure!
Jeg vil mene at du skal have noget med lys skive og læder som supplement

-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Lys skive er også min tanke. Læder er jeg bestemt heller ikke modstander af. Men hvilket? Icon_blink

JLC Master Control kunne være en mulighed Icon_smil
Svar
Jeg ville kigge på et af de nedenstående Jaeger Le-Coultre. Jeg kan uden at blinke placere mit eget Chrono på top 5 over ure jeg har været mest glad for gennem de sidste 15 år og det er alligevel blevet til en del. Det passer meget godt med det du efterspørger (weekend/sportsur) især hvis man - som jeg har gjort - smider det på en gummirem. Alternativt "dresser" det meget godt op til finere brug på en læderrem Icon_smil

Det er selvfølgelig lige til den store side, men kommer ikke over de 42mm som du skriver er maks. størrelse.

İmage

İmage

İmage

OBS: alle billederne er snupper fra nettet.
[-]
  • cfnissen
Svar
Æd det års vente tid og bestil en standard Dornbluth?

Eller gør den unik og smid lidt ekstra i som vi har snakket om en gang?  Icon_Up

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg ved det kommer som en stor overraskelse her på forum, men jeg stemmer også JLC.

Dels er der den Master Control du selv nævner. Jeg har en Master Control Hometime i gammel udgave. Kan vise to tidszoner når du vil, eller gemme den ene timeviser bag den anden, så du kun ser en tidszone. Et af mine yndlingsure.

İmage

Og så er der Master Compressor, som Kim T er inde på. Den fås også i en del varianter, alle med samme look og de skønne Compressor-kroner. Jeg vil her stemme for Master Compressor Memovox, der indeholder en alarmfunktion (også mekanisk). Den funktion er en del af JLC's DNA.

İmage

...og som altid kan man lege med remme bagefter ;-)

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)