Danske urmærker
Hej med jer

Jeg overtager en webshop med ure (prisklasse ca 1.-5.000) pr. 1 marts, og i den forbindelse vil jeg høre herinde, om I har nogle  - gerne nyere - danske mærker/designere/producenter, som I synes laver fede ure, og som ikke er at finde alle andre steder.

Shoppen er i hobbyregi, og jeg kommer aldrig til at kunne konkurrere på de store og kendte mærker, dertil er konkurrencen simpelthen for hård, så jeg går efter mindre og gerne nyere, danske mærker.

Det kan godt være, jeg udover det aktuelle udvalg i shoppen skal supplere med flere udenlandske mærker, der lever op til samme krav som ovenfor (for at kunne tilbyde andet end den nordiske, minimalistiske, dressur-stil, som mange danske mærker er lavet i), så hvis I har nogle gode bud på 'upcomings' også fra udlandet, så byd gerne ind.

Det er jo altid en smagssag med ure - derfor er det fedt, når man kan høre meninger fra flere, der går op i det :)

Jeg er klar over, at mange af jer bevæger jer i de dyrere prislag, men deroppe bevæger jeg mig ikke op (endnu) i shoppen :)

På forhånd tak.

Mvh
Kenneth
Svar
Er hjemmesiden oppe og køre?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Ja, det er ikke en ny shop, jeg overtager den blot.

Officielt overtager jeg den først onsdag, og jeg vil heller ikke overtræde retningslinjerne her i forummet ang. reklame, så derfor angav jeg ikke en URL.

Men jeg håber folk vil hjælpe, for shoppen skal drives ud fra kundernes behov og ønsker. Så må se, om markedet er stort nok til dansk designede ure.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Indehaver af authentic.dk, der sælger Dansk designede herreure og dameure
[-]
  • runzuk5
Svar
Hejsa & velkommen til - meget pænt af dig at tage hensyn til alle mulige konkurrence regler ang. at offentliggøre dit URL....
Nu er jeg ikke moderator eller anden parkeringsbetjent her men kan garantere dig at du ikke laver ravage eller forkert slags konkurrence og at ingen er sur på dig for at have brudt konkurrencereglerne.

Jeg synes at du skal komme frem med URL´en - hvis du vil have at folk anbefaler noget for dig mm.
Det er nemlig meget svært at gætte sig til dit varesortimentet og stilen.... Kukure fra Schwarzwald ? I China made billige quartz dressure ? Solure lavet af blik fra kasserede landbrugsredskaber ?

Kom nu frem med adressen og så kan folk evt. anbefale noget.

Vh. John

(25-02-2017, 02:08 PM)numzie Skrev: Ja, det er ikke en ny shop, jeg overtager den blot.

Officielt overtager jeg den først onsdag, og jeg vil heller ikke overtræde retningslinjerne her i forummet ang. reklame, så derfor angav jeg ikke en URL.

Men jeg håber folk vil hjælpe, for shoppen skal drives ud fra kundernes behov og ønsker. Så må se, om markedet er stort nok til dansk designede ure.

Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Havde jeg solgt kukure eller solure, så havde jeg uden tvivl kunne finde mere relevante steder end herinde

Siden hedder http://www.authentic.dk. Stilen er primært simpel og dansk, men det er også derfor jeg efterspørger nye mærker og gerne nogen, der ikke er helt så minimalistisk.

Mvh
Kenneth

Svar
Personligt ville jeg aldrig købe et ur, der bærer navnet på en designer uden at være produceret af en "rigtig" ur-producent, som også selv vil lægge navn til produktet.

For nu at tage nogle internationale navne, som tilsyneladende har succes på detail-markedet i disse år: Michael Kors er en tøjdesigner! Og urene der bærer hans navn, er faktisk flotte. Men så vidt jeg kan gætte, er han ikke selv involveret i produktionen på nogen måde. Ligeledes med Jacob Jensen: Han er en fantastisk, internationalt anerkendt designer, men hvem producerer hans ure? Ligeledes med Hugo Boss. Og det er vel kun et spørgsmål om tid, før vi får et H&M-ur. Ikea har allerede ure under deres eget navn, men det er indtil videre kun væg- og vække-ure.

"Skagen" var vist oprindeligt også rent et designer-ur? Nu er de købt af Fossil Group, som vist også har egne fabrikker. Men mærket "Skagen" er for mig stadig et design-navn og ikke navn på en producent.

Jeg har ikke noget som helst problem med, at små producenter bruger out-house værker. Men hvis man KUN er en designer, der får sine designs produceret på en ukendt fabrik et eller andet ukendt sted i verden, så kan urene da ikke være interessant for ur-nørder? En ur-nørd interesserer sig for andet og mere end designet, og så skal man da have et ur, hvor man ved, hvem der har produceret det.

Og det fører mig til det interessante spørgsmål: Er der overhovedet nogen danske virksomheder, hvor bare en lille del af produktionen (og ikke bare designet) udføres i Danmark?

Det nærmeste jeg kan gætte på, er Ole Mathiesen. Som jeg har forstået det, er Ole Mathiesen ikke bare en butik, men også en seriøs urmager, som man kan have respekt for. Men hvor meget laver han selv?

Ellers kan jeg ikke komme i tanker om danske mærker, der kan være interessante for folk, der interesserer sig for ure.
Svar
(26-02-2017, 02:09 PM)Gert Skrev: Personligt ville jeg aldrig købe et ur, der bærer navnet på en designer uden at være produceret af en "rigtig" ur-producent, som også selv vil lægge navn til produktet.

For nu at tage nogle internationale navne, som tilsyneladende har succes på detail-markedet i disse år: Michael Kors er en tøjdesigner! Og urene der bærer hans navn, er faktisk flotte. Men så vidt jeg kan gætte, er han ikke selv involveret i produktionen på nogen måde. Ligeledes med Jacob Jensen: Han er en fantastisk, internationalt anerkendt designer, men hvem producerer hans ure? Ligeledes med Hugo Boss. Og det er vel kun et spørgsmål om tid, før vi får et H&M-ur. Ikea har allerede ure under deres eget navn, men det er indtil videre kun væg- og vække-ure.

"Skagen" var vist oprindeligt også rent et designer-ur? Nu er de købt af Fossil Group, som vist også har egne fabrikker. Men mærket "Skagen" er for mig stadig et design-navn og ikke navn på en producent.

Jeg har ikke noget som helst problem med, at små producenter bruger out-house værker. Men hvis man KUN er en designer, der får sine designs produceret på en ukendt fabrik et eller andet ukendt sted i verden, så kan urene da ikke være interessant for ur-nørder? En ur-nørd interesserer sig for andet og mere end designet, og så skal man da have et ur, hvor man ved, hvem der har produceret det.

Og det fører mig til det interessante spørgsmål: Er der overhovedet nogen danske virksomheder, hvor bare en lille del af produktionen (og ikke bare designet) udføres i Danmark?

Det nærmeste jeg kan gætte på, er Ole Mathiesen. Som jeg har forstået det, er Ole Mathiesen ikke bare en butik, men også en seriøs urmager, som man kan have respekt for. Men hvor meget laver han selv?

Ellers kan jeg ikke komme i tanker om danske mærker, der kan være interessante for folk, der interesserer sig for ure.
Tak for dit input.

Målgruppen findes nok heller ikke herinde, men nu har jeg da forsøgt

Svar
(26-02-2017, 02:09 PM)Gert Skrev: ....

Selvom tråden er ved at være gammel, så vil jeg da nævne Larsen Watches, der i Svendborg både designer, producerer og samler deres egne ure.

Nuvel - de laver ikke selv urværket - og de fleste af deres ure er med quartz, men de har da enkelte ure med automatisk værk - og det er vel det tætteste, man kommer på 'Made in Denmark', og fx denne model er i hvert fald blevet populær i udlandet:

[Image: 150sbsb_lw15-mens-watch-stainless-steel_blue.png]
Svar
(26-02-2017, 02:09 PM)Gert Skrev: Ellers kan jeg ikke komme i tanker om danske mærker, der kan være interessante for folk, der interesserer sig for ure.

Black Polar Bear Watches er 100% dansk designet OG produceret - i vidt omfang i hånden !! Værkerne er ETA 2824-2 hvor Dennis har givet dem et personal touch.

Det er flotte ure, der ofte har været omtalt herinde. Jeg har dog endnu til gode at se et indlæg fra en urnørd herinde fra, der rent faktisk har købt et.

http://blackpolarbear.dk/
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: