Hjælp til begynder-ur!?!
#1
Ur til max. 15000kr?

Kære ur-tosser.
Jeg runder snart et ganske skarpt rundt hjørne, og som "plaster på såret", så vil jeg ønske mig hjælp til mit første "rigtige" ur, og det er her jeg løber ind i alvorlige problemer, som jeg håber at I vil levere inputs til hjælp.
Jeg har masser af fantastiske ønsker til yndlingsure, men desværre ikke de store økonomiske muligheder, så hvad skal jeg gøre med absolut max 15000kr at gøre godt med, og nedenstående kriterier:
  • Selvfølgelig mekanisk eller automatisk!
  • Ikke vintage-ure, men egentlig
  • Gerne vintage-look!
  • Brugt kunne fungere!
  • Størrelsen betyder noget, da jeg har en del TW Steel ure (45-48mm), så minimum 42mm, - jeg troede jeg havde fundet URET i Seiko Presage Laurel Homage Automatic, men 39mm føltes alt for lille på armen (SUUUK)!
  • Der må gerne ske noget på skiven, men ikke nødvenligvis en kronograf!
Håber at I vil give lidt inputs!
Svar
#2
(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Ur til max. 15000kr?

Kære ur-tosser.
Jeg runder snart et ganske skarpt rundt hjørne, og som "plaster på såret", så vil jeg ønske mig hjælp til mit første "rigtige" ur, og det er her jeg løber ind i alvorlige problemer, som jeg håber at I vil levere inputs til hjælp.
Jeg har masser af fantastiske ønsker til yndlingsure, men desværre ikke de store økonomiske muligheder, så hvad skal jeg gøre med absolut max 15000kr at gøre godt med, og nedenstående kriterier:
  • Selvfølgelig mekanisk eller automatisk!
  • Ikke vintage-ure, men egentlig
  • Gerne vintage-look!
  • Brugt kunne fungere!
  • Størrelsen betyder noget, da jeg har en del TW Steel ure (45-48mm), så minimum 42mm, - jeg troede jeg havde fundet URET i Seiko Presage Laurel Homage Automatic, men 39mm føltes alt for lille på armen (SUUUK)!
  • Der må gerne ske noget på skiven, men ikke nødvenligvis en kronograf!
Håber at I vil give lidt inputs!


Vintagelook på minimum 42 mm og med en lidt busy dial er der ikke mange af.


Eventuelt:

http://www.kronometer.dk/alle-1/diameter...55992.html

http://www.chrono24.com/longines/heritag...156453.htm

http://www.chrono24.com/longines/conques...775608.htm (godt nil kun 41 mm.)


Hvis du går efter ure uden busy dial er der en del flere valg.
Svar
#3
Er der en bestemt type ur du godt kan lide, tool, dykkerur, dress eller noget andet?
Svar
#4
På trods af at det allerede er nævnt i et indlæg herover, vil jeg alligevel gøre det igen. Personligt er jeg VILD med Longines Legend Diver og det passer til alle dine punkter. Samtidig er det blandt mine absolutte favoritter i det prisleje.


(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Selvfølgelig mekanisk eller automatisk!

Mekanisk og automatisk - tjek.

(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Ikke vintage-ure, men egentlig gerne vintage-look!

Klart vintage look, uden at være vintage. Finder man "No Date" versionen - som dog kun kan købes brugt og er lidt dyrere - ligger det meget tæt på originalen.

Herunder et billede af vintage versionen snuppet fra nettet.

İmage

(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Brugt kunne fungere!

Det kan både købes fra nyt og brugt indenfor dit budget. Dog kan man kun finde "No Date" versionen brugt.

(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Størrelsen betyder noget, da jeg har en del TW Steel ure (45-48mm), så minimum 42mm, - jeg troede jeg havde fundet URET i Seiko Presage Laurel Homage Automatic, men 39mm føltes alt for lille på armen (SUUUK)!

Det rammer de 42mm du ønsker som minimum, men føles faktisk lidt større på armen efter min mening pga. de lange horn.

(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Der må gerne ske noget på skiven, men ikke nødvenligvis en kronograf!

Åbenlyst ikke en kronograf, men stadig en forholdsvis travl skive.


Afslutningsvis kommer der lige lidt billeder af mit eget herunder.

İmage

İmage

İmage
Svar
#5
Du skriver, at dit yndlingsur, (Seikoen) kun er 39 mm og derfor for lille. Jeg er lidt af en ekspert på det ur - har læst meget om det og har et i restordre.
Anyway, de forskellige anmeldere oplyser alt fra 39 mm til 41,5. Seiko selv oplyser 40,5, og det er jo nok det rigtige.
Men hvis du kan vente 14 dage, så har jeg forhåbentlig fået mit leveret og kan sætte en skydelære på kassen

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Svar
#6
Jeg vil foreslå et Meistersinger, husk dog der kun er én viser:

http://www.chrono24.dk/meistersinger/uhr...776520.htm


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#7
(21-02-2017, 08:09 AM)stenstrupigen Skrev:
(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Ur til max. 15000kr?

Kære ur-tosser.
Jeg runder snart et ganske skarpt rundt hjørne, og som "plaster på såret", så vil jeg ønske mig hjælp til mit første "rigtige" ur, og det er her jeg løber ind i alvorlige problemer, som jeg håber at I vil levere inputs til hjælp.
Jeg har masser af fantastiske ønsker til yndlingsure, men desværre ikke de store økonomiske muligheder, så hvad skal jeg gøre med absolut max 15000kr at gøre godt med, og nedenstående kriterier:
  • Selvfølgelig mekanisk eller automatisk!
  • Ikke vintage-ure, men egentlig
  • Gerne vintage-look!
  • Brugt kunne fungere!
  • Størrelsen betyder noget, da jeg har en del TW Steel ure (45-48mm), så minimum 42mm, - jeg troede jeg havde fundet URET i Seiko Presage Laurel Homage Automatic, men 39mm føltes alt for lille på armen (SUUUK)!
  • Der må gerne ske noget på skiven, men ikke nødvenligvis en kronograf!
Håber at I vil give lidt inputs!


Vintagelook på minimum 42 mm og med en lidt busy dial er der ikke mange af.


Eventuelt:

http://www.kronometer.dk/alle-1/diameter...55992.html

http://www.chrono24.com/longines/heritag...156453.htm

http://www.chrono24.com/longines/conques...775608.htm (godt nil kun 41 mm.)


Hvis du går efter ure uden busy dial er der en del flere valg.

Ret fede ure. Snakken om vintage-looket bar egentlig bare for at sige, at det skræmmer mig ikke - eks Heuer Monza eller Logines Heritage Flagship, - så kom endelig med flere forslag Icon_blink

(21-02-2017, 08:42 AM)tg Skrev: Er der en bestemt type ur du godt kan lide, tool, dykkerur, dress eller noget andet?

Jeg er desværre ikke afklaret på området, - dog er klassisk dress nok for "småt"! - Jeg prøver at blive klogere med et limiteret budget.  Icon_smil
Svar
#8
Umiddelbart tænkte jeg også straks longines Legend Diver, eller Oris 65 Blue
42mm og lækkert!
İmageİmage

Kender ikke så mange større ure.. Men fandt lige lidt!

Alpina Seastrong 44mm

İmageİmageİmage

Zodiac super sea wolf 44mm
İmageİmageİmage

Og et mærke med en del historie
.Squale 101 - 44mm
İmageİmage



/insert clever or funny note here\
Svar
#9
(21-02-2017, 11:29 AM)KimT Skrev: På trods af at det allerede er nævnt i et indlæg herover, vil jeg alligevel gøre det igen. Personligt er jeg VILD med Longines Legend Diver og det passer til alle dine punkter. Samtidig er det blandt mine absolutte favoritter i det prisleje.


(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Selvfølgelig mekanisk eller automatisk!

Mekanisk og automatisk - tjek.

(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Ikke vintage-ure, men egentlig gerne vintage-look!


Klart vintage look, uden at være vintage. Finder man "No Date" versionen - som dog kun kan købes brugt og er lidt dyrere - ligger det meget tæt på originalen.

Herunder et billede af vintage versionen snuppet fra nettet.

İmage

(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Brugt kunne fungere!

Det kan både købes fra nyt og brugt indenfor dit budget. Dog kan man kun finde "No Date" versionen brugt.

(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Størrelsen betyder noget, da jeg har en del TW Steel ure (45-48mm), så minimum 42mm, - jeg troede jeg havde fundet URET i Seiko Presage Laurel Homage Automatic, men 39mm føltes alt for lille på armen (SUUUK)!

Det rammer de 42mm du ønsker som minimum, men føles faktisk lidt større på armen efter min mening pga. de lange horn.

(20-02-2017, 11:45 PM)John0084 Skrev: Der må gerne ske noget på skiven, men ikke nødvenligvis en kronograf!

Åbenlyst ikke en kronograf, men stadig en forholdsvis travl skive.


Afslutningsvis kommer der lige lidt billeder af mit eget herunder.

İmage

İmage

İmage

Den Logines Diver er faktisk et rigtig, rigtig lækkert ur, som ryger direkte til næste runde!! - Du har ret, - den passer fint på alle punkterne. Hmm - et lille skridt nærmere.  Icon_blink
Ultrafed Jaeger du viser på billederne, - klart i min top tre, hvis budget-rammen var en anden!!

(21-02-2017, 01:19 PM)Gert Skrev: Du skriver, at dit yndlingsur, (Seikoen) kun er 39 mm og derfor for lille. Jeg er lidt af en ekspert på det ur - har læst meget om det og har et i restordre.
Anyway, de forskellige anmeldere oplyser alt fra 39 mm til 41,5. Seiko selv oplyser 40,5, og det er jo nok det rigtige.
Men hvis du kan vente 14 dage, så har jeg forhåbentlig fået mit leveret og kan sætte en skydelære på kassen

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Jeg venter spændt!!  Icon_smil

(21-02-2017, 05:08 PM)HUM Skrev: Jeg vil foreslå et Meistersinger, husk dog der kun er én viser:

http://www.chrono24.dk/meistersinger/uhr...776520.htm


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nok lige for specielt!!
Svar
#10
Hamilton Pan Europ kunne også være et bud İmage
Billede stjålet på Google

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)