Køb af Rolex Sub
#11
(16-02-2017, 11:38 AM)bjorn_e58 Skrev: Der er ikke mange til salg på chrono24 fra EU til under 50k, så "lidt over 40k" lyder som en god pris, som givet udtrykker at sælger godt er klar over, at det manglende B&P er et problem for så nyt et ur.  Hvis det er fra en privatperson, kan det være udtryk for, at forhandlere - hvis de overhovedet vil købe den uden B&P - har budt en lavere pris.  Hvis det er fra en seriøs forhandler, hvor du får to års garanti, lyder prisen god.  I begge tilfælde skal standen selvfølgelig tages i betragtning og uanset hvad, bør prisen nok kunne presses.

/Bjørn.

Jeg vil varmt anbefale at du får tjekket urets ægthed (jeg ved hvad prof sælgere betaler i indkøb af et 116610LN uden papirer og det undrer mig en anelse at manden ikke har solgt uret endnu).
Når ægtheden er verificeret ville jeg byde 38K for sælgeren.
Hvis det bliver en handel, vil jeg lave en kvittering hvor der kommer sælgerens kørekort- eller pasnummer.
Vil han ikke være med i det, gå hurtigst muligt din vej. Alle historier om at "jeg vil ikke at skattevæsen finder ud af at jeg har solgt mit ur" og lignende er opfundet af fantasiløse mennesker for at lappe over deres dårlige samvittighed.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Smilla
Svar
#12
(16-02-2017, 03:23 PM)bjorn_e58 Skrev: Hej Nicholas, jeg skriver heller ikke noget om to års garanti fra privat.  Jeg skriver eksplicit to års garanti fra forhandler.

/Bjørn.


Ok

Jeg vil varmt anbefale at du får tjekket urets ægthed (jeg ved hvad prof sælgere betaler i indkøb af et 116610LN uden papirer og det undrer mig en anelse at manden ikke har solgt uret endnu).

Vh. John
[/quote]



Uret har allerede en verifikationsrapport fra Klalund.[/size][/color]
Svar
#13
Hej Alle,

Tak for de mange svar. Noget som jeg ikke skrev tidligere var, at sælgeren er en kollega, og at han tidligere har købt uret fra en bekendt (uden boks og papirer) da første ejer, reelt set bare ville have uret på armen...
Ved eventuel køb, vil jeg tage sælger med ind hos Klarlund og få verificeret dens ægtehed...

Da dette potentielt kan være mit "første" rigtige luksus ur har jeg haft en del tanker om hvorvidt jeg skal købe det helt nyt (med 5 års garanti).
Jeg har været stor Sub fans i mange år, og har længe drømt om dette ur.
Da jeg har set det helt nyt til omkring 55000 DKK, ved jeg ikke helt om jeg kan retfærdiggøre en pris på lidt over de 40000 DKK for et ur der rundt regnet er 7 år gammelt.. Især hvis det skulle ske at uret skal ind til service inden for det kommende år eller to
Svar
#14
Du kunne jo bede din kollega om at spørge en af de kende handlere, som John omtaler, vil give for uret, og så lade den pris være afgørende for en forhandling, hvor du så kan give nogle tusind mere. Så ender I nok nogenlunde på de 38k, som John nævner ovenfor.

Du kan evt lede efter forhandlere på vintageure.dk

/Bjørn.
Svar
#15
Citat: Uret har allerede en  verifikationsrapport fra Klalund.

Ang. de her "verifikationsrapporter": Der er kun én som bliver glad af dem: Det er in casu Povl Klarlund som igen har solgt et stykke papir (A4 med sikkert fine stempler  Icon_lol ) for kr. 1.300.

Hvis du vil have noget at vide om uret, gå til, for eksempel til Bo Mølbak og bed ham om at åbne uret. Hvis han så vil have en 50´er eller hund for det, er det absolut OK og noget billigere en PK´s "Verifikationscertifikat" som intet er værd og og som ti minutter efter at det er skrevet ikke beviser mere hvilket urs ægthed det verificerer.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#16
(18-02-2017, 05:15 PM)TioMalo Skrev:
Citat: Uret har allerede en  verifikationsrapport fra Klalund.

Ang. de her "verifikationsrapporter": Der er kun én som bliver glad af dem: Det er in casu Povl Klarlund som igen har solgt et stykke papir (A4 med sikkert fine stempler  Icon_lol ) for kr. 1.300.

Hvis du vil have noget at vide om uret, gå til, for eksempel til Bo Mølbak og bed ham om at åbne uret. Hvis han så vil have en 50´er eller hund for det, er det absolut OK og noget billigere en PK´s "Verifikationscertifikat" som intet er værd og og som ti minutter efter at det er skrevet ikke beviser mere hvilket urs ægthed det verificerer.

Totalt vrøvl.

Klarlund og andre AD skriver serienummer ned på urkasse og værk og tjekker tallene på fabrikken. Lænke numre bliver også tjekket. Bekræftelse på at disse tal i virkeligheden er ægte kan kun en AD finde ud af. 

Derudover beskrives urets stand, som godt nok ikke har noget med ægthed at gøre, og uret trykprøves og resultat vedlægges.

Det får man ikke for en 50 - 100 kr. Men det hele er jo sagen uvedkommende. Ægthedsbevis er foretaget så det er selvfølgelig hul i hovedet at gøre det igen. Til gengæld er det måske ikke hul i hoved at købe et nyt til de 55.000 kr. som bliver nævnt.

Jeg er noget uforstående over for dem, der vil købe så billigt som muligt, og så alligevel være usikker på ægthed når en AD har kigget på det.
Svar
#17
"Klarlund og andre AD skriver serienummer ned på urkasse og værk og tjekker tallene på fabrikken. Lænke numre bliver også tjekket. Bekræftelse på at disse tal i virkeligheden er ægte kan kun en AD finde ud af.
"

Du må få provision fra PK, Nicholas Icon_lol

Det som sagen har at gøre med er at klokken har den ægte cal. 3135 i maven og der behøver man ikke AD´er med deres forbindelser til fabrikken (Der findes ikke nogle hotlines på trods af de utallige ammestuehistorier som påstår det modsatte). Bare en lille gåtur til Bo Mølbak eller en anden uafhængig urmager som ejer Rolex bagkasseåbner og kan konstatere at uret og værket er som det skal. Der behøves ikke "verifikationbscertifikater" for over kr. 1.000, kun lidt viden og almen fornuft.

Vh. John

(18-02-2017, 07:53 PM)stenstrupigen Skrev:
(18-02-2017, 05:15 PM)TioMalo Skrev:
Citat: Uret har allerede en  verifikationsrapport fra Klalund.

Ang. de her "verifikationsrapporter": Der er kun én som bliver glad af dem: Det er in casu Povl Klarlund som igen har solgt et stykke papir (A4 med sikkert fine stempler  Icon_lol ) for kr. 1.300.

Hvis du vil have noget at vide om uret, gå til, for eksempel til Bo Mølbak og bed ham om at åbne uret. Hvis han så vil have en 50´er eller hund for det, er det absolut OK og noget billigere en PK´s "Verifikationscertifikat" som intet er værd og og som ti minutter efter at det er skrevet ikke beviser mere hvilket urs ægthed det verificerer.

Totalt vrøvl.

Klarlund og andre AD skriver serienummer ned på urkasse og værk og tjekker tallene på fabrikken. Lænke numre bliver også tjekket. Bekræftelse på at disse tal i virkeligheden er ægte kan kun en AD finde ud af. 

Derudover beskrives urets stand, som godt nok ikke har noget med ægthed at gøre, og uret trykprøves og resultat vedlægges.

Det får man ikke for en 50 - 100 kr. Men det hele er jo sagen uvedkommende. Ægthedsbevis er foretaget så det er selvfølgelig hul i hovedet at gøre det igen. Til gengæld er det måske ikke hul i hoved at købe et nyt til de 55.000 kr. som bliver nævnt.

Jeg er noget uforstående over for dem, der vil købe så billigt som muligt, og så alligevel være usikker på ægthed når en AD har kigget på det.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#18
Klarlund laver ikke en verificering, men en eksamination. Vintage vil de slet ikke røre, de afviser pure at udtale sig om det.

Og nej, de tjekker ikke dele og sammenholder det med noget register. Her er et eksempel fra en 114060

İmageİmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#19
(18-02-2017, 05:15 PM)TioMalo Skrev:
Citat: Uret har allerede en  verifikationsrapport fra Klalund.

Ang. de her "verifikationsrapporter": Der er kun én som bliver glad af dem: Det er in casu Povl Klarlund som igen har solgt et stykke papir (A4 med sikkert fine stempler  Icon_lol ) for kr. 1.300.

Hvis du vil have noget at vide om uret, gå til, for eksempel til Bo Mølbak og bed ham om at åbne uret. Hvis han så vil have en 50´er eller hund for det, er det absolut OK og noget billigere en PK´s "Verifikationscertifikat" som intet er værd og og som ti minutter efter at det er skrevet ikke beviser mere hvilket urs ægthed det verificerer.

Jeg er helt enig vedr. vedr. Klarlund. Det er mange penge for stort set ingenting. Desværre har jeg det lidt på samme måde med Bo... så hellere give den 50'er til en hjemløs....
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)