Svar: 4
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Alle,
Jeg er blevet tilbudt et rolex 116610LN, og vil i den anledning hører om jeres mening/erfaringer
Uret er omkring 7 år gammelt (årgang 2010), og boks og papirer følger ikke med (er i 2015 blevet eksamineret inde hos Klarlund).
Uret har en normale brugsridser, men skulle efter sigende ikke fejle noget.
Mit spørgsmål til jer eksperter vil være hvilke ting man skal være opmærksom på ved køb af ur uden boks og papirer.
Da uret alligevel er 7 år gammelt, vil i så mene, at det skal ind til Service inden alt for længe ?
Sidst men ikke mindst, hvor meget vil i antage/vurdere at uret ca skal koste.. Ved godt at det kan være svært at vurdere da jeg ikke har billeder eller lignende, og at vurderingen godt kan være meget subjektiv, men et cirka estimat vil blive påskønnet
På forhånd tak
•
Svar: 1,937
Tråde: 101
Modtaget Likes: 409 i 207 svar
Givet Likes: 110
Hej og velkommen
Personligt ville jeg ikke købe et så nyt ur uden B&P; men jeg ved at andre ikke tager det så tungt, så længe prisen afspejler det. Det kan selvfølgelig sagtens være sjusk, at den oprindelige ejer ikke har gemt B&P, men hvis han har sjusket med det, hvad så andet? Og du skal være opmærksom på, at mange har det som jeg, så det kan være sværere at sælge igen uden B&P.
Hvad mener du med, at det er eksamineret hos Klarlund? Har du et service-certifikat eller noget lignende?
Det kan ikke afgøres alene på alderen, om det trænger til service. Hvis uret går præcist og hvis det kan holde i godt 40 timer efter at være trukket helt op, er der ikke nogen grund til umiddelbart at sende det til service.
Du kan bedst få en ide om pris niveau ved at tjekke chrono24.dk - hvor priserne selvfølgelig er udbudspriser og ikke reelle handelspriser. Kan du ikke supplere med billeder, og fortæl gerne, hvad det skal koste.
/Bjørn.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(15-02-2017, 03:09 PM)bjorn_e58 Skrev: 116610LN er en "GMT-II" og ikke en Sub, men jeg går ud fra, at din overskrift var en skrivefejl.
Nej, 116610LN er rigtig nok en Submariner. Havde det været en GMT II ville referencen hedde 116710LN ;-)
•
(15-02-2017, 03:12 PM)KimT Skrev: Nej, 116610LN er rigtig nok en Submariner. Havde det været en GMT II ville referencen hedde 116710LN ;-)
Sat..... Kim! Du nåede s'gu at opdage inden jeg selv rettede min fejl!
/Bjørn.
•
Jeg er hurtig som lynet ;-)
•
Svar: 4
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej bjorn_e58..
Eksamineret ved tidligere salg, og rapporten følger med.. Tror ikke at det er service-certifikat, da den omtalte rapport har kostet 1300 hos Klarlund. Mener nok at service er noget dyrere?
Prismæssigt har jeg fået det tilbudt det til lidt over 40000 DKK.. jeg skal nok prøve at skaffe nogle billeder
•
Det er en typisk verifikationsrapport som man kan få lavet hos Klarlund hvis man ønsker det. Det er ikke ligeså godt som de originale papirer, men fint at have med.
•
Der er ikke mange til salg på chrono24 fra EU til under 50k, så "lidt over 40k" lyder som en god pris, som givet udtrykker at sælger godt er klar over, at det manglende B&P er et problem for så nyt et ur. Hvis det er fra en privatperson, kan det være udtryk for, at forhandlere - hvis de overhovedet vil købe den uden B&P - har budt en lavere pris. Hvis det er fra en seriøs forhandler, hvor du får to års garanti, lyder prisen god. I begge tilfælde skal standen selvfølgelig tages i betragtning og uanset hvad, bør prisen nok kunne presses.
/Bjørn.
•
Svar: 1,464
Tråde: 49
Modtaget Likes: 266 i 154 svar
Givet Likes: 118
(16-02-2017, 11:38 AM)bjorn_e58 Skrev: Der er ikke mange til salg på chrono24 fra EU til under 50k, så "lidt over 40k" lyder som en god pris, som givet udtrykker at sælger godt er klar over, at det manglende B&P er et problem for så nyt et ur. Hvis det er fra en privatperson, kan det være udtryk for, at forhandlere - hvis de overhovedet vil købe den uden B&P - har budt en lavere pris. Hvis det er fra en seriøs forhandler, hvor du får to års garanti, lyder prisen god. I begge tilfælde skal standen selvfølgelig tages i betragtning og uanset hvad, bør prisen nok kunne presses.
/Bjørn.
2 års garanti fra privatperson er måske lige lovlig meget. Hvis man er heldig 6 måneder. Ellers må man eventuelt betale den fulde pris hvis man ønsker 2 år, men jeg tror ingen privatperson er interesseret i at give 2 år på noget som er brugt en del.
•
Hej Nicholas, jeg skriver heller ikke noget om to års garanti fra privat. Jeg skriver eksplicit to års garanti fra forhandler.
/Bjørn.
•
|