Sea-Gull Chronograph
#1
Hej
de sidste par ure jeg har fået ind kom udelukkende fra et amerikansk forum, hvor der holdes "medlems-auktioner" tidt. Alle indtægter går til gode formål, jeg synes det er meget generøst af de folk der leverer ure ind til det. Sidst var der endda en 1 ounce guld-barre, der gik væk til 600 USD.
Jeg plejer så at købe det ene eller andet, selv om det ikke ligefrem er noget jeg normalt ville købe. Der har derfor været et par ret billige kvarts ure der nu ligger hos mig (ikke dårlig kvalitet, men altså...) - jeg gad ikke rigtig gå med på de dyre objekter, der  sjælden var vintage. Der har dog også været en dejlig lille Seiko 5, som jeg måske burde vise en gang (har den på lige nu).

Men nu fik jeg den her:

İmage
İmage

Værket er et ST1901 kolonne hjul kronograf, som bliver til den dag lavet på maskiner, som Sea-Gull købte fra Venus en gang tidligt i 60erne. Uret er en kopi af et pilot ur til de kinesiske luftvåben fra 1963. Værkets kvalitet blev tæmmelig rost her:
http://forums.watchuseek.com/f72/another...25110.html


Nu skal jeg bare vente 5-6 uger plus betale frygtelig meget igen (Skat/Moms er den ene del, uret var ikke særlig dyr, men så kommer der et kæmpe gebyr ovenikøbet. Icon_e_confused )
Skift ur, når du står op!
Svar
#2
Flot ur! Har selv kigget på den nogen gange men et eller anden der holder mig fra den.. Hvis jeg husker rigtigt er den under 40mm ikke?

/insert clever or funny note here\
Svar
#3
(11-02-2017, 11:14 AM)whoa Skrev: Flot ur! Har selv kigget på den nogen gange men et eller anden der holder mig fra den.. Hvis jeg husker rigtigt er den under 40mm ikke?

/insert clever or funny note here\

37mm, og det passer mig helt fint.
Men man finder Sea-Gull med ST1901 også omkring 40mm.
Skift ur, når du står op!
Svar
#4
Visuelt super flot ur - tillykke med det. Og en god idé med de velgørende auktioner.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)