Day date unikum
#1
Dette " Rolex Day Date" kan vist godt kaldes for et unikum, uden at overdrive....  Icon_rul

http://www.ebay.com/itm/R0lex-President-Day-Date-Watch-/112291069339?hash=item1a2511bd9b:g:-rEAAOSwNnRYlB9e

Bemærk, der er flere der byder på det, så det bekræfter blot min påstand om, at folk er nemme at snyde på områder, hvor kun de færreste har en viden om hvad der er ægte og falsk..

Jeg har naturligvis reporteret auktionen til Ebay, så må vi vente og se, og de tager anmeldelsen alvorligt..
Svar
#2
Ja, og man kan da hurtigt finde flere auktioner.. :(
[-]
  • Cis
Svar
#3
Ja, desværre.

Inde på den Amerikanske Rolex-forum, har de en fane, som omhandler svindlerne, og der er rigtigt mange af brugerne, som "jagter" svindlerne, og sørger for at få stoppet deres annoncer eller auktioner.

De skriver sjældent hvad det var, som fortalte dem, at uret eller tilbehøret, var fake, da de har den holdning, at fabrikanterne af kopierne, så kunne bruge de oplysninger til at forbedre deres kopier, og det er der jo nok noget om..

Jeg har kendskab til en side, hvor de sælger stort set perfekte kopier, som kræver en Rolex kyndig urmager, åbner det, og går værket igennem..

De forlanger omkring 10.000,- kroner, omregnet i dkr, for en sådan kopi. Det er forbandet, at lovgivningen er så slap i visse lande, så man ikke kan få stoppet, sådan rendyrkede svindel-fabrikker....
Svar
#4
Vil I nu ikke venligst tro på det at der findes ikke de sagnomspundne "superkopier" som kan kun afsløres af en urmager som møjsommeligt parterer kopiens urværk.
Rent teoretisk set den slags kunne - måske - laves men det er der ingen grund til: Produktionsomkostninger ville løbe op til det hvad en ægte vintage / pre owned ville koste. Og når man producerer kopier for at tjene penge, hvem gad så at at lave "en perfekt kopi" ?
Det kan godt være at der findes en hjemmeside som sælger "en superkopi til ca 10K" men igen, hvem vil købe den når du får en ægte for kun lidt mere.
Man behøver dog slet ikke at betale hverken 10 eller 5K for en kopi som kommer med certifikat og kasse + alt merchandise og ang. bestemte modeller er udseendet så tæt på "perfekt" at man netop er nødt til at kigge kopien med fingrene før den afslører sin natur. Det koster omkring $ 585 og urværket er en "klone" som snyder en rookie / ikke øvet og som faktisk ligner det ægte når man er hurtig.

Nu fatter jeg bare ikke hvorfor man pisker sit blodtryk op pga. de her kopier ? Dem som køber dem VED at de køber en fake. La dem dog... Det tager ikke et skår af glæden fra mig og mine ægte ure.
Og hvis der vitterligt er nogen som bliver snydt af en svindler, er det selvfortjent rap på nallerne at blive snydt hvis man køber "et ægte Rolex for - for eksempel - 1/3 pris. Den samme køber ville også være villigt at købe tyvegods og er dum nok at tro at man kan købe et ægte Rolex for brokdel af pris.
Nu har jeg bare ikke hørt af nogen som er blevet snydt. De tider hvor man købte dyre ting på værtshuset Jernstangen kl. 03.45 om lørdag morgen er vist passé.

Men det er vist en del af hver Rolex-nørdts udvikling at på et tidspunkt at bekymre sig fakes og kopier.
La´ dem være og koncentrer dig på de rigtige, ægte varer. Det er bedst for sindsroen og blodtrykket  Icon_blink

Vh. John

(06-02-2017, 12:43 AM)Cis Skrev: Ja, desværre.

Inde på den Amerikanske Rolex-forum, har de en fane, som omhandler svindlerne, og der er rigtigt mange af brugerne, som "jagter" svindlerne, og sørger for at få stoppet deres annoncer eller auktioner.

De skriver sjældent hvad det var, som fortalte dem, at uret eller tilbehøret, var fake, da de har den holdning, at fabrikanterne af kopierne, så kunne bruge de oplysninger til at forbedre deres kopier, og det er der jo nok noget om..

Jeg har kendskab til en side, hvor de sælger stort set perfekte kopier, som kræver en Rolex kyndig urmager, åbner det, og går værket igennem..

De forlanger omkring 10.000,- kroner, omregnet i dkr, for en sådan kopi. Det er forbandet, at lovgivningen er så slap i visse lande, så man ikke kan få stoppet, sådan rendyrkede svindel-fabrikker....
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#5
(06-02-2017, 03:52 PM)TioMalo Skrev: Nu har jeg bare ikke hørt af nogen som er blevet snydt. De tider hvor man købte dyre ting på værtshuset Jernstangen kl. 03.45 om lørdag morgen er vist passé.

Netop den del af dit indlæg (og kun den del) er jeg desværre ikke enig med dig i. Værtshuset hedder bare ikke "Jernstangen" (men måske "Gul & Gratis" eller "Den blå Avis"), og det sker nok ikke kl 03:45 lørdag morgen, men i stedet kl. 15:45 tirsdag eftermiddag fra computeren. De tyveknægte, som vi desværre lidt for ofter hører om, skal jo have omsat deres varer gennem et led af hælere, og på et tidspunkt bliver det så en enten meget naiv eller godtroende sjæl, der betaler lidt-for-meget-under-prisen for det, eller nok snarere en, der koldt og kynisk vurderer at risikoen for at blive snuppet med en hælervare er for lille.

/Bjørn.
Svar
#6
(06-02-2017, 03:52 PM)TioMalo Skrev: Vil I nu ikke venligst tro på det at der findes ikke de sagnomspundne "superkopier" som kan kun afsløres af en urmager som møjsommeligt parterer kopiens urværk.
Rent teoretisk set den slags kunne - måske - laves men det er der ingen grund til: Produktionsomkostninger ville løbe op til det hvad en ægte vintage / pre owned ville koste. Og når man producerer kopier for at tjene penge, hvem gad så at at lave "en perfekt kopi" ?
Det kan godt være at der findes en hjemmeside som sælger "en superkopi til ca 10K" men igen, hvem vil købe den når du får en ægte for kun lidt mere.
Man behøver dog slet ikke at betale hverken 10 eller 5K for en kopi som kommer med certifikat og kasse + alt merchandise og ang. bestemte modeller er udseendet så tæt på "perfekt" at man netop er nødt til at kigge kopien med fingrene før den afslører sin natur. Det koster omkring $ 585 og urværket er en "klone" som snyder en rookie / ikke øvet og som faktisk ligner det ægte når man er hurtig.

Nu fatter jeg bare ikke hvorfor man pisker sit blodtryk op pga. de her kopier ? Dem som køber dem VED at de køber en fake. La dem dog... Det tager ikke et skår af glæden fra mig og mine ægte ure.
Og hvis der vitterligt er nogen som bliver snydt af en svindler, er det selvfortjent rap på nallerne at blive snydt hvis man køber "et ægte Rolex for - for eksempel - 1/3 pris. Den samme køber ville også være villigt at købe tyvegods og er dum nok at tro at man kan købe et ægte Rolex for brokdel af pris.
Nu har jeg bare ikke hørt af nogen som er blevet snydt. De tider hvor man købte dyre ting på værtshuset Jernstangen kl. 03.45 om lørdag morgen er vist passé.

Men det er vist en del af hver Rolex-nørdts udvikling at på et tidspunkt at bekymre sig fakes og kopier.
La´ dem være og koncentrer dig på de rigtige, ægte varer. Det er bedst for sindsroen og blodtrykket  Icon_blink

Vh. John

(06-02-2017, 12:43 AM)Cis Skrev: Ja, desværre.

Inde på den Amerikanske Rolex-forum, har de en fane, som omhandler svindlerne, og der er rigtigt mange af brugerne, som "jagter" svindlerne, og sørger for at få stoppet deres annoncer eller auktioner.

De skriver sjældent hvad det var, som fortalte dem, at uret eller tilbehøret, var fake, da de har den holdning, at fabrikanterne af kopierne, så kunne bruge de oplysninger til at forbedre deres kopier, og det er der jo nok noget om..

Jeg har kendskab til en side, hvor de sælger stort set perfekte kopier, som kræver en Rolex kyndig urmager, åbner det, og går værket igennem..

De forlanger omkring 10.000,- kroner, omregnet i dkr, for en sådan kopi. Det er forbandet, at lovgivningen er så slap i visse lande, så man ikke kan få stoppet, sådan rendyrkede svindel-fabrikker....

Her er du desværre uvidende John. Jeg garanterer dig for, at de kopier findes, og de bliver bedre og bedre dag for dag. Tag er kik på linket, og lad være med at benægte, at det er umuligt for en lægmand at spotte at det er en kopi, og selv urmagere er blevet snydt, ( ikke Rolex AD ) det har jeg læst flere beretninger om, inde på bla. det Amerikanske Rolex forum, og jeg tror at der er lidt større chance for at ramme disse ure i Usa, end i Danmark..

Problemet er, at nogle køber disse "Rolex" og så sælger de dem videre på bla. Ebay, eller en af de utallige andre salgsteder, og tro mig, de bliver solgt i stort antal, og hver gang man spotter et sådan fake, kan man se at der er masser af folk der byder på disse kopier, i troen på at de er ægte... Og tit bliver svindlen først opdaget, når den uheldige køber, henvender sig til en AD for at få service eller andet på uret..

Feks. selv sådan noget som de små vægte på balancehjulet, er virksomme på de kopi-værker som de fremstiller, og ikke blot limet på, som for få år siden, og det er solid guld de bruger i den rigtige karat og farve m.m og stålet er stort set den samme legering som Rolex bruger, så der heller ikke der er farveforskel, så den med at spotte faken på farven eller afskallinger, det er også helt umuligt på disse kopier, ingen af dem er blot elektrobelagt, osv. osv. osv.

http://bestreplica.sr/
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#7
TioMalo: Jeg havde ellers besluttet, at jeg ville undlade at svare på dine indlæg, men jeg kan simpelthen ikke lade være når du endnu en gang udtaler dig SÅ kategorisk om ting du åbenlyst ikke aner noget om.

Der findes (næsten) perfekte replikaer/kopier af rigtig mange ure og de koster mellem 3-500 USD. De bedste kopier er af AP, Panerai og Rolex, men der findes også rigtig gode kopier af f.eks. IWC. Hvis du gad at bruge lidt tid på denne side, så vil du se, at jeg har ret: https://www.replica-watch.info/. På samme side vil du også kunne se, at mange dyrker/laver Franken-ure som en hobby - jeg forstår det ikke, men det er ikke desto mindre et faktum.

Sidst, men ikke mindst, så er der selvfølgelig nogle der vil snyde andre, når der er så mange penge at tjene. At tro alt andet vil være naivt. Jeg opdagede f.eks. et AP ROO replica på DBA, som var sat til salg hos en forhandler til 139.000 DKK. Jeg skrev til forhandleren med min mistanke (på en pæn måde) og jeg havde ret - da de åbnede uret kunne det se, at det var en replica. Forhandleren havde uret i kommision, så var egentlig uden skyld, men ikke desto mindre var der en stakkels sjæl, der kunne have betalt 139K for en replica der koster 2.500.

Hvis du stadig er i tvivl om der findes gode/næste perfekte kopier, så kig her: http://puretime03.com/.

Admin - slet endelig mit indlæg/links - det er meget mod mine principper at poste sådanne links, men nu kan jeg simpelthen ikke holde ud at høre mere om at franken-ure og perfekte kopier ikke findes.
Svar
#8
(07-02-2017, 01:11 AM)onkeldunkel Skrev: Admin - slet endelig mit indlæg/links - det er meget mod mine principper at poste sådanne links, men nu kan jeg simpelthen ikke holde ud at høre mere om at franken-ure og perfekte kopier ikke findes.

Jeg vil ikke blande mig i debatten, men mener ikke det er en irelevant debat på et forum der omhandler ure, så dit indlæg skal selvfølgelig bestå. Forummet er beregnet til folk, der interesserer sig for bedre og ægte ure, men som nævnt mener jeg at en sådan snak godt kan bidrage til en udbredelse af viden og nogle af de kedelige sider som kopiure efter min mening er. Jeg har aldrig helt forstået hvorfor et urforum (nogle steder) ikke også kan bidrage til at belyse dette emne. Så længe tråden handler om oplysning og på ingen måde reklame, salg eller opfordring til at købe disse ure, er det ok IMHO.

Når det så er sagt, så lad os alle huske den gode tone og undlade at blive personlige. På den måde kan vi have en sund og åben debat alle bliver klogere af. God dag gutter.....
[-]
  • keldw
Svar
#9
(07-02-2017, 12:03 AM)Cis Skrev: .
.
.
. . . og det er solid guld de bruger i den rigtige karat og farve m.m  og stålet er stort set den samme legering som Rolex bruger, så der heller ikke der er farveforskel, så den med at spotte faken på farven eller afskallinger, det er også helt umuligt på disse kopier, ingen af dem er blot elektrobelagt, osv. osv.  osv.

http://bestreplica.sr/

Jeg gider heller ikke blande mig i denne tråd generelt....

Dog vil jeg sige 2 ting....

Kopierne findes vel derude - dog er jeg aldrig stødt på et "seriøs" en af et sådant og jeg har vel haft en del ure ml. hænderne vil dem der kender mig nok mene....

Jeg har i et tilfælde stået med en Rolex lænke der blev afvist i en byttehandel af en dealer fordi han troede den var fake pga. skruerne var limet fast til ukendelighed og åbenbart andet...
 - den hoppede jeg umiddelbart med på da alle parter i en handel naturligvis skal være tilfredse! 

Dog mente Klarlund efterfølgende at den var ægte og skiftede blot skruerne....

@CIS - nu er du vist en kende naiv!!
 - eller lad mig sige det på dem måde: Jeg køber gerne alle de fake Rollier eller mærket ligegyldigt du kan skaffe mig på lænke i 18k guld til 10k!  Icon_sign 

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#10
Tror nu mere på John end på nogle sider, som fake folkene står bag. Jeg tror ikke en dyt på hvad de selv skriver, ej heller de billeder de viser. Det er så nemt at vise et billede af et ur, beskrive det med bl.a bl.a ... men det er med 100% garanti ikke det du får med posten!

/Alan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
[-]
  • Stensbjerg
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)