Styr på købeloven!
#1
Jeg har købt et Casio G-Shock hos Storm i KBH. Det var et super tilbud, hvor det limiterede ur var sat ned fra 2599.- til 1039.- og de har ikke flere.

Nu er det sådan, at Postnord ikke kan finde pakken, efter at den har været på vej til levering hos en af deres udbydere (Kvickly), hvor den nu bare står til at være på vej fra Brøndby. 

Jeg tænker om jeg vil have krav på, at Storm fremskaffer et tilsvarende ur, eller de bare kan spise mig af med beløbet jeg har betalt og derved bare annullerer min bestilling?
Svar
#2
(09-01-2017, 08:47 PM)Appleboy Skrev: Jeg har købt et Casio G-Shock hos Storm i KBH. Det var et super tilbud, hvor det limiterede ur var sat ned fra 2599.- til 1039.- og de har ikke flere.

Nu er det sådan, at Postnord ikke kan finde pakken, efter at den har været på vej til levering hos en af deres udbydere (Kvickly), hvor den nu bare står til at være på vej fra Brøndby. 

Jeg tænker om jeg vil have krav på, at Storm fremskaffer et tilsvarende ur, eller de bare kan spise mig af med beløbet jeg har betalt og derved bare annullerer min bestilling?


Du har ingen ret at få Storm at skaffe et modsvarende ur. Hverken juridisk eller moralsk. Du får udbetalt de kr. kr. 1.039 + porto fra ex-Post Danmark, nuværende Post Nord.
Tænker bare (forbløffet) at hvordan skulle sælgeren holdes ansvarligt for postens fejl ?

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • Dmoeslundk, HG
Svar
#3
Hej.
Bare lige sådan. Har du været ned i Kvickly og spørge om der ligger en pakke til dig.
Jeg har haft en pakke undervejs til Hobro, afleverede den selv i "buret", blev aldrig scannet ind. Kunde ringede og spurgte om jeg ikke havde sendt den?
Jo, jo, det havde jeg med track & trace, ingen pakke. Sagde nu alligevel han skulle gå ned og se om der ikke lå en pakke til ham. 30 minutter efter havde jeg en glad mand i tlf'en.
Jeg kunne så fortælle at jeg havde efterlyst den og ville blive kontaktet af posten inden for nogle dage,  der gik tre dage, og den flinke dame tvivlede på om jeg i det hele taget havde sendt pakken. Det kunne jeg jo kun fortælle at det havde jeg, er det muligt at den ikke var blevet scannet. Uha uha den tanke skulle jeg da slet ikke have luftet, jeg fik en forelæsning om at de laves skam ikke den slags fejl.
Da hun langt om længe skulle trække vejret og jeg kunne få et ord indført, kunne jeg jo så meddele hende at jo den slags fejl laver de, for pakken var ankommet og afhentet, så mon ikke hun skulle gå lidt højere op med denne lille oplevelse og få systemet til at fungere.... Icon_lol  Icon_lol  Icon_lol
Hun var derefter utrolig medgørlig, men måtte da lige fortælle hende det to gange at pakken var ankommet og udleveret, og hver gang sagde hun, jamen jeg kan ikke se den.... Icon_head
Så prøv at kigge ind til Kvickly, med mindre du da har været der.
Husk at afsender skal lave en efterlysning.... så kører toget... Icon_Up
Lykke med det.... Icon_smil
Mvh
Lars

PS. Vi havde nr'et på pakken fra Trak & Trace
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#4
Tak for jeres svar!

Jeg går dem på klingen og tænker de må finde pakken.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)